2011-04-27, 19:07
Bannlyst
Ett lönetak borde införas i dagens fotboll. Det är sjukt vilka fantasisummor C.Ronaldo, Messi, Zlatan och andra fixstjärnor tjänar idag. Det rör sig upp till 3-7 miljoner(!) för en del spelare per vecka. Att införa lönetak skulle fotbollen må bra av, inte minst klubbarna.

Vad anser ni om fotbollsspelarnas löner? Gör de skäl för sina löner? Visserligen är fotboll ett nöje som många njuter av varje vecka inkl jag samt ett hårt arbete för alla proffs som tränar den men lönerna är ju sinnessjuka, uppåt alla väggar.
Senast redigerad av hape 2011-04-27 kl. 19:11.
2011-04-27, 19:09
Medlem
Det hade inte endast gynnat klubbarna på så sätt att man sparar på ekonomin, men också genom att spelare som Rooney, Tevez och andra pengahoror blir mer trogna klubben.
2011-04-27, 19:16
Medlem
theblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Ett lönetak borde införas i dagens fotboll. Det är sjukt vilka fantasisummor C.Ronaldo, Messi, Zlatan och andra fixstjärnor tjänar idag. Det rör sig upp till 3-7 miljoner(!) för en del spelare per vecka. Att införa lönetak skulle fotbollen må bra av, inte minst klubbarna.

Vad anser ni om fotbollsspelarnas löner? Gör de skäl för sina löner? Visserligen är fotboll ett nöje som många njuter av varje vecka inkl jag samt ett hårt arbete för alla proffs som tränar den men lönerna är ju sinnessjuka, uppåt alla väggar.

Även om lönerna inom fotbollen kan tyckas vara höga är det egentligen inte så sjukt. Tänk den tid en spelare måste lägga ner för att bli så bra som Messi och grabbarna. Lönerna är ju skyhöga men jag tycker dom förtjänar det.
2011-04-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theblue
Även om lönerna inom fotbollen kan tyckas vara höga är det egentligen inte så sjukt. Tänk den tid en spelare måste lägga ner för att bli så bra som Messi och grabbarna. Lönerna är ju skyhöga men jag tycker dom förtjänar det.

Nej, en sådan skyhög lön förtjänar man fan inte för att sparka boll, hur bra man än är på det...
En sådan skyhög lön hade man kanske förtjänat om man upptäckt ett botemedel mot aids, eller ett substitut mot olja.
2011-04-27, 19:39
Medlem
preben12s avatar
De är absolut inte värda det de tjänar med tanke på vad det utför för arbete. Men sen så är det väl inte riktigt så extremt som du säger att de tjänar upp emot 3-7 miljoner i veckan. Den bäst betalda i PL var om jag inte missminner mig Adebayor, som tjänade runt £145 000 i veckan.

Tycker helt klart det ska införas ett lönetak. Det gynnar ligorna då det kommer bli mer konkurrens. City/Chelsea kommer inte ha en sådan enorm fördel av sina oljepengar och kunna betala ut skyhöga löner till spelare. De mindre klubbarna kommer således kunna ha en chans att behålla sina bästa spelare ur ett ekonomiskt perspektiv. Sen framförallt kommer biljettpriserna gå ner, vilket gynnar oss supportrar. Som det är idag kostar det runt 500 kr att gå på en PL-match i London(om man får tag i biljett hos klubben, annars tredubbla priset). Vilket är fruktansvärt dyrt. Med lägre löner skulle mer fans ha råd att gå på matcherna.

Tottenham hade faktiskt fram till i år ett lönetak på £65 000 pund i veckan. Men de höjde detta för att kunna hålla kvar Bale och Modric (tror inte VdV har mer än £45 000 i veckan dock).
Senast redigerad av preben12 2011-04-27 kl. 19:42.
2011-04-27, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
De är absolut inte värda det de tjänar med tanke på vad det utför för arbete. Men sen så är det väl inte riktigt så extremt som du säger att de tjänar upp emot 3-7 miljoner i veckan. Den bäst betalda i PL var om jag inte missminner mig Adebayor, som tjänade runt £145 000 i veckan.

Tycker helt klart det ska införas ett lönetak. Det gynnar ligorna då det kommer bli mer konkurrens. City/Chelsea kommer inte ha en sådan enorm fördel av sina oljepengar och kunna betala ut skyhöga löner till spelare..

Det är väl här jag tycker att det märks många av dom där klubbarna som tillhör världens bästa gör varje år förluster som täcks upp av ägarens pengar, eller konstiga lån (real, barcelona mfl).

Förhoppningsvis blir Uefas regler en hjälp på vägen mot detta. För övrigt om jag inte missminner mig har bayern, juventus och några klubbar till pratat om detta men det är några år sedan..
2011-04-27, 20:10
Medlem
4522s avatar
Lönetak? Sossepåhitt. Dessutom är det inga större problem att gå runt det. Nej, det är gott som det är idag när marknaden bestämmer lönerna.
2011-04-27, 20:12
Medlem
feldgraus avatar
SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖK. Sök. /MOD

/feldgrau

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in