• 9
  • 10
2025-04-22, 19:13
Medlem
Varit en del kursvård det senaste, insynsköp, ändrad utdelning till fördel för återköp, vd intervju, upprepad guidning, ordförande ska presentera bolaget på investerarträff den 15 maj i Stockholm. Nu pm om att intäkter är bättre än väntat inför Q1 rapporten.

Jag vet inte hur ni gör men jag fångar kniven, och det verkar jag inte vara ensam om.
Kursen är ner -40% på ett år, samtidigt har antalet ägare på avanza ökat med 40% under samma tid.
Citera
2025-04-22, 20:01
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robadido
Varit en del kursvård det senaste, insynsköp, ändrad utdelning till fördel för återköp, vd intervju, upprepad guidning, ordförande ska presentera bolaget på investerarträff den 15 maj i Stockholm. Nu pm om att intäkter är bättre än väntat inför Q1 rapporten.

Jag vet inte hur ni gör men jag fångar kniven, och det verkar jag inte vara ensam om.
Kursen är ner -40% på ett år, samtidigt har antalet ägare på avanza ökat med 40% under samma tid.

Kruxet är nog osäkerheten kring den globala konjunkturen. Får vi en recession kommer sannolikt efterfrågan på koppar att dyka, och börjar USA spara in på utvecklingen av "gröna" projekt och elektrifiering kommer det dras färre elkablar med koppar i. Med det sagt ser LUMI ut som ett välskött bolag som garanterat klarar sig igenom en lågkonjunktur. Dock mycket osäkerhet och råvaruproducenter kan ta mycket stryk i rådande miljö.
Citera
2025-05-05, 09:40
Moderator
Diagorass avatar
Lundin Mining har låtit göra initiala uppskattningar av mineralinnehållet i bolagets Vicuña-projekt, vilka indikerar en av världens största reserver av koppar, guld och silver i projektets gruvor Filo del Sol samt Josemaria.

https://www.di.se/live/lundin-mining...neralinnehall/
Citera
2025-05-05, 11:11
Medlem
fejsetnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Lundin Mining har låtit göra initiala uppskattningar av mineralinnehållet i bolagets Vicuña-projekt, vilka indikerar en av världens största reserver av koppar, guld och silver i projektets gruvor Filo del Sol samt Josemaria.

https://www.di.se/live/lundin-mining...neralinnehall/

Läste detta tidigt imorse. Bör vara en guldgruva sitta med denna nu....
Citera
2025-05-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Läste detta tidigt imorse. Bör vara en guldgruva sitta med denna nu....
Det här var ju goda nyheter. Sitter själv med denna aktie nu.
Citera
2025-06-16, 19:17
Medlem
Nytt insynsköp, lite större mängd, Nemesia köper 900 000 aktier för ca 88.4 miljoner kronor. Tydligt signalvärde.

https://www.placera.se/telegram/lund...ln-kr-20250616
Senast redigerad av Robadido 2025-06-16 kl. 19:21.
Citera
2025-08-07, 10:55
Medlem
fejsetnr1s avatar
Rapporten va ju ganska bra minst sagt.. Nu kör vi vidare mot nya höjder...
Citera
2025-08-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Rapporten va ju ganska bra minst sagt.. Nu kör vi vidare mot nya höjder...
Det var en väldigt bra rapport, bra grävt av Lundin Mining! 😁
Citera
2025-10-04, 19:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det var en väldigt bra rapport, bra grävt av Lundin Mining! 😁
Fler än jag som hoppa av i veckan? Hoppa av i onsdags o satte allt på SSAB vilket var lyckat men gick in på torsdag em som först, nu likvid över helgen
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in