2011-04-27, 13:56
Medlem
eXtremos avatar
När jag stänger av datorn så säger den sig installera ett antal uppdateringar som skett vid ett flertal tillfällen tidigare, det brukar då vara så att en kort konfiguration sker när datorn startas igen, det skedde också denna gång. Problemet är dock att ingenting händer när man startar datorn, det står på 0 % i ungefär fem minuter, sedan kommer beskedet att konfigurationen misslyckades och att Windows återställs, då kan jag logga in på datorn.

Vad göra?
Citera
2011-04-27, 14:10
Medlem
Antts avatar
Vet inte vad som kan göras åt saken, men jag har exakt samma problem när jag försöker installera en uppdatering till Windows 7 som släpptes igår.
Citera
2011-04-27, 14:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Titta i historiken som avser Windows Update, se efter om du finner denna uppdatering som har misslyckats. Googla sedan på en eventuell lösning.
Citera
2011-04-27, 20:10
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Vet inte vad som kan göras åt saken, men jag har exakt samma problem när jag försöker installera en uppdatering till Windows 7 som släpptes igår.
Detta problem kom imorse för mig, så det är säkerligen samma uppdatering som ligger och spökar. Det verkar som att varje gång jag stänger av datorn så installeras denna uppdatering, om jag fick datorn att INTE installera denna uppdatering (eller egentligen de fyra uppdateringar som den vill installera) så skulle jag kunna starta datorn utan att vänta i fem minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Titta i historiken som avser Windows Update, se efter om du finner denna uppdatering som har misslyckats. Googla sedan på en eventuell lösning.
Smart! Tackar!
Citera
2011-04-27, 21:49
Medlem
PCWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Detta problem kom imorse för mig, så det är säkerligen samma uppdatering som ligger och spökar. Det verkar som att varje gång jag stänger av datorn så installeras denna uppdatering, om jag fick datorn att INTE installera denna uppdatering (eller egentligen de fyra uppdateringar som den vill installera) så skulle jag kunna starta datorn utan att vänta i fem minuter.

Smart! Tackar!

Jag ahr exakt samma problem med mina 3 datorer som jag har hemma. 2 är W7 ultimate 64 bit och en är en w7pro home 64bit (bärbar). fins det fler som har samma problem?
Citera
2011-04-27, 22:50
Medlem
tigerrakets avatar
Jepp samma här och hittar ingen lösning. Kanske Windows kommer på felet och skickar nya uppdates?
Citera
2011-04-27, 23:51
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PCWin
Jag ahr exakt samma problem med mina 3 datorer som jag har hemma. 2 är W7 ultimate 64 bit och en är en w7pro home 64bit (bärbar). fins det fler som har samma problem?
Kan då bekräfta att problemet återfinns på W7 Home x64 också, hoppas att Microsoft inser detta och åtgärdar problemet inom kort, synnerligen enerverande när man skall starta datorn...
Citera
2011-04-28, 00:30
Medlem
PCWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Kan då bekräfta att problemet återfinns på W7 Home x64 också, hoppas att Microsoft inser detta och åtgärdar problemet inom kort, synnerligen enerverande när man skall starta datorn...

Win7 64 bit home funkar nu iaf utan problem. startade i säkert läga och startade om datorn. nu funkar det utan problem. vet ej vad som var fel med det. Men felet återstår på Win 64bit Ultimate.
får se vilket packet som inte ville konfigurera.
Citera
2011-04-28, 10:28
Medlem
Samam här. Exakt 4 st uppdateringar som failar.
Gött att man inte är ensam om problemet iaf.
Blir väl och blocka uppdateringar i ngn vecka i guess.
Citera
2011-04-28, 12:42
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PCWin
Win7 64 bit home funkar nu iaf utan problem. startade i säkert läga och startade om datorn. nu funkar det utan problem. vet ej vad som var fel med det. Men felet återstår på Win 64bit Ultimate.
får se vilket packet som inte ville konfigurera.
Återkom gärna med rapport .

Men tack för tipset, får testa att boota i felsäkert läge!
Citera
2011-04-30, 23:53
Medlem
MeatAbstracts avatar
Kolla upp i resource manager om det är någon process som spökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in