2011-04-27, 04:02
Medlem
Hej flashback! Jag är bra pokerspelare med ganska stora vinster under detta året på turneringar( sexsiffrigt ). Dock har jag ett problem. Jag hade en period då jag gick riktigt långt i varannan turnering och vann riktigt mycket pengar. Men sen hade jag en period efter det då jag spelade bedrövligt och därav också förlorade endel. Så åter till mitt problem. Jag koncentrerar mig ibland inte, någon som har något tips till hur jag ska komma i rätt sinnesstämning?

ytterligare ett exempel på mitt problem är att jag kan spela en turnering, å spela riktigt bra i kanske 4-5 timmar, för att då göra nån riktigt idiot-bet och slå ut mig själv. Så kan någon ge mig något tips för att hjälpa mig att behålla min koncentration? någon bok du rekommenderar som handlar om problemet?

tack på förhand!
Citera
2011-04-27, 04:20
Medlem
Har ibland samma problem. Är (enligt sharkscope) grym på mtts men kan ibland efter många timmars felfritt spel göra något fancy-play eller liknande och busta. Riktigt tråkigt för det är oftast då det börjar bli spännande

Tror det är något som händer de flesta spelare då och då. Det är i princip omöjligt att spela sitt A-game i 10 timmar dag in och dag ut.

Mitt tips är att ta vara på (de korta) pauserna man har i turneringarna och gå ut (till balkongen i mitt fall) och ta lite frisk luft. (Detta fungerar dock bara på sidor som synkat sina pauser, många har tyvärr inte gjort det)

Kommer följa denna tråden då jag som sagt också "lider" av samma problem.

Good luck!
Senast redigerad av SilverAudi 2011-04-27 kl. 04:23.
Citera
2011-04-27, 04:26
Medlem
Ostkroks avatar
Tar för givet att du snackar om onlinepoker.
-Men ta verkligen vara på de få minuters paus du får, ta en nypa frisk luft etc.
-Multi-taska, Koncentrera dig till större del på annat under perioder för att inte riskera att tappa tålamodet och göra dumma beslut efter ett visst antal timmar.

Och om du tänker efter lite, brukar detta för det mesta ske vid någon speciell period i en turnering? mot slutet när blinds börjar bli jobbiga? Fundera ifall du kan komma fram till någon koppling och försök läsa på lite inom just det.
Citera
2011-04-28, 10:23
Medlem
incarnateds avatar
Precis som folk säger så är det väl viktigt med att ta en paus och inte bara sitta och vänta de där fem minuterna framför datorn. Jag kan t.ex. gå och skita, alternativt göra lite kaffe eller några mackor. Jag har för mycket trappor ned till porten, så någon cigarett på dessa fem minuter blir det sällan.

Pausen är viktig!
Citera
2011-04-28, 11:28
Medlem
chaoswithins avatar
Ställ en liten TV bredvid datorn, eller kör med två skärmar.
Citera
2011-05-02, 02:44
Medlem
tack för alla seriösa svar, det uppskattas verkligen!

Jag håller med om allt ni säger, de 5 min paus är väldigt avgörande.. jag brukar för det mesta ta pausen för å käka lite, pissa eller ta luft mm. Men det händer ju att man stannar kvar framför datorn så det tar jag åt mig!

Jag brukar ofta( om jag inte kör mer än 6 bord eller e riktigt deep i någon stor turre) kolla på film på datorn eller typ schulmanshow eller liknande Detta tycker jag har en positiv inverkan på mitt spel, framförallt om man märker att man har svårt att koncentrera sig!

va tror ni om att börja spela lite livepoker på seriös nivå för att verkligen öva upp koncentrationen i många timmar?

Och om vi vänder på frågan då? Vad ska man undvika när man spelar?
Citera
2011-05-03, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Ställ en liten TV bredvid datorn, eller kör med två skärmar.
Funkar för vissa men för väldigt många är detta verkligen helt fel väg att gå, kan snare bli så att man tappar koncentrationen ännu mer.
Citera
2011-05-03, 11:26
Medlem
Capones avatar
Ni som säger att ni till slut gör en idiotbluff etc. och torskar en stor pott, är ni säkra på att ni inte gör en massa idiotbluffar och fancy plays hela tiden och att det oundvikliga till sist händer, dvs. någon synar er?
Citera
2011-05-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gelle
Hej flashback! Jag är bra pokerspelare med ganska stora vinster under detta året på turneringar( sexsiffrigt ). Dock har jag ett problem. Jag hade en period då jag gick riktigt långt i varannan turnering och vann riktigt mycket pengar. Men sen hade jag en period efter det då jag spelade bedrövligt och därav också förlorade endel. Så åter till mitt problem. Jag koncentrerar mig ibland inte, någon som har något tips till hur jag ska komma i rätt sinnesstämning?

ytterligare ett exempel på mitt problem är att jag kan spela en turnering, å spela riktigt bra i kanske 4-5 timmar, för att då göra nån riktigt idiot-bet och slå ut mig själv. Så kan någon ge mig något tips för att hjälpa mig att behålla min koncentration? någon bok du rekommenderar som handlar om problemet?

tack på förhand!
När jag ibland spelar 2-3 timmar och dagen kan nästa dag bli mindre intressant, dvs jag är inte lika taggad på att spela poker igen. Så för att jag ska spela bra så måste jag vara på humör för att vilja spela. När jag inte är på humör är det tråkigt och man gör misstag.
Citera
2011-05-14, 15:37
Medlem
AvegZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
När jag ibland spelar 2-3 timmar och dagen kan nästa dag bli mindre intressant, dvs jag är inte lika taggad på att spela poker igen. Så för att jag ska spela bra så måste jag vara på humör för att vilja spela. När jag inte är på humör är det tråkigt och man gör misstag.
hur färsk är du egentligen, 2-3h? Snälla spela 10h om dagen i 2veckor och kom tillbaka sen
Citera
2011-05-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvegZ
hur färsk är du egentligen, 2-3h? Snälla spela 10h om dagen i 2veckor och kom tillbaka sen
Ja, 2-3 h om dagen är mycket. 10 h om dagen är sjukt mycket. Tröttnar du inte då?
Spelar du turneringar?
Men då försöjer du dig via pokern alltså?
Citera
2011-05-15, 11:03
Medlem
Snowsmiles avatar
Detta är ett problem som många MTT spelare har, jag med.

Jag har funderat på detta rätt mycket. Några saker har nämnts, utnyttja pauserna.

Spela bara långa MTT:s när du verkligen har tid och kan sätta av alla 4- 15h spel på raken, annars kommer ditt inneboednde "tidssamvete" fucka upp spelet för dig.

Sen måste man beakta att om man lirar tex vanlig 2-10$ turre på stars, men ca 5000 pers, så är det en skillnad på motståndet när man börjar och när det är 300 pers kvar. Oftast är blindstrukturen den att om man gör nått fancy move så blir man mer eller mindre committad, dvs du kommer ha mer än 1/3 av din stack i potten om du fullföljer till river.

Det innebär att man måste tänka igenom VARJE move utifrån sin egen stack, pos, FI:s stacker. Första 2-3 timmarna kan man lira dessa MTT på lite autopilot med inslag av fancymoves, donksyner med drag etc etc och klara sig och tom bygga stack.

Under senare del när du tappat lite focus, är trött, fan måste ju sova egentligen, det är då det visar sig om du kan hantera handanalysen i verenda hand......... och spela diciplinerat all the way, med lite flax oxå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in