2011-04-26, 22:55
Medlem
Polisen har beslagtagit 24 hemmagjorda trafikskyltar uppsatta i kvarteret Karlsdal i centrala Västerås. Rubriceras som brott mot väglagen enligt Västmanlands Läns Tidning. Är mycket nyfiken på vad som stod på skyltarna, det framgick inte av artikeln.
Citera
2011-04-26, 23:03
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
Polisen har beslagtagit 24 hemmagjorda trafikskyltar uppsatta i kvarteret Karlsdal i centrala Västerås. Rubriceras som brott mot väglagen enligt Västmanlands Läns Tidning. Är mycket nyfiken på vad som stod på skyltarna, det framgick inte av artikeln.

Finns artikeln att läsa på internet? Och skulle du isåfall kunna länka den här måntro?

Fö lät det verkligen lustigt, och jag undrar det samma som du.

/Mvh
Citera
2011-04-26, 23:10
Medlem
Här är länken, inte mycket info i artikeln dock

http://mobil.vlt.se/Default.aspx?pageid=10&parentid=0&link=1.1183502
Citera
2011-04-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batik

Fyfan vad jävla gött! Det är en av de saker jag hatade mest med staden, innan jag flyttade därifrån.
De där jävla hemmabyggda skyltarna, inte bara Karlsdal som har dem. Det ultimata hade varit dödsstraff.

Finns till och med de som sätter upp egna farthinder i staden, exempelvis på Skiljebo. Dödsstraff som sagt. Iaf lite böter kan man ju önska, helst sexsiffriga belopp.
Citera
2011-04-27, 17:53
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjamoves
Fyfan vad jävla gött! Det är en av de saker jag hatade mest med staden, innan jag flyttade därifrån.
De där jävla hemmabyggda skyltarna, inte bara Karlsdal som har dem. Det ultimata hade varit dödsstraff.

Finns till och med de som sätter upp egna farthinder i staden, exempelvis på Skiljebo. Dödsstraff som sagt. Iaf lite böter kan man ju önska, helst sexsiffriga belopp.

Vad är det för skyltar? Är det kopior av riktiga vägskyltar eller ser de helt annorlunda ut?

Edit: området ligger nära högskolan. Är det något studentikost spex?
Senast redigerad av Slumlord 2011-04-27 kl. 17:55.
Citera
2011-04-27, 18:59
Medlem
ccoonnyys avatar
Hade några stycken utanför där jag bor. Det stod något om demonstreringen första maj tror jag. De var gjorda av kartong, triangelformade och gula och röda.

Dessa skyltar som jag såg, satt inte vid vägen, utan i skogen och på olika stigar eller vad man ska säga. Såg även en sådan skylt ligga i papperskorgen.
Senast redigerad av ccoonnyy 2011-04-27 kl. 19:02.
Citera
2011-04-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Vad är det för skyltar? Är det kopior av riktiga vägskyltar eller ser de helt annorlunda ut?

Edit: området ligger nära högskolan. Är det något studentikost spex?

De jag syftar på är halvtaffliga skyltar där det står "30, lekande barn" och dylikt. Har inte sett några 1majdemo-skyltar, men de kanske är dessa man syftar på i första hand? Kan ta några bilder nästa gång jag är där om det finns intresse
Citera
2011-04-28, 00:11
Medlem
Turans avatar
http://www.youtube.com/watch?v=xq6nS3B9TzM&feature=feedu
Det är dessa skyltar som VLT skriver om.
Citera
2011-04-28, 12:42
Medlem
Dennis-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turan
http://www.youtube.com/watch?v=xq6nS3B9TzM&feature=feedu
Det är dessa skyltar som VLT skriver om.
Oh snap, Nordisk Ungdom gör det igen.
Citera
2011-04-28, 14:29
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis-H
Oh snap, Nordisk Ungdom gör det igen.
Det var ju skriverier när sossarna och de andra partierna hade satt ut illegala skyltar överallt inför valet. Inget ovanligt med näringsidkare som sätter ut illegala skyltar heller. Finns överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in