Ska gå ut gymnasiet snart och funderar på att gå en ekonomi-utbildningen i en av studentstäderna Lund eller Uppsala.
Båda universitet är bra, kan komma in i och jag undrar nu... I vilken av studenstäderna/universisteten röks det på mest? Är studenterna öppna om det? Förekommer det tyngre skit i form av droger?
Tacksam för svar!!
Ps.
Detta är inte en faktor som kommer att avgöra mitt val, men kan väl styra på något sätt. Mest kul att veta bara
Vill du knarka så ska du börja på Malmö högskola! Låg nivå på samtliga deras utbildningar vilket gör att mer eller mindre alla lyckas ta sig egenom dem...
Jag vet att Lund ska öka närvaron av vakter bland annat för att minska diverse försäljning som pågår. De har raidat några skåp med hund t.ex.
Däremot tror jag det är ganska många som röker/har provat, speciellt med närheten till danmark och Chriss, men det är väldigt hysch hysch om det (har jag fått känslan av, men jag går ju naturvetenskaplig och inte hum-flum där de kanske är mer öppna).
Jag vet att Lund ska öka närvaron av vakter bland annat för att minska diverse försäljning som pågår. De har raidat några skåp med hund t.ex.
Däremot tror jag det är ganska många som röker/har provat, speciellt med närheten till danmark och Chriss, men det är väldigt hysch hysch om det (har jag fått känslan av, men jag går ju naturvetenskaplig och inte hum-flum där de kanske är mer öppna).
Vad går du för utbildning? Vilket universitet? Eller går du på gymnasiet?
Fortsätter lite:
Hur är det med pårökningen i Uppsala universitet? Finns det överhuvudtaget ens? :P
Som om det skulle vara mindre flum-flum på något naturvetenskapligt program (om du nu syftar på högskolan). Jag har sprungit på en professor som satt och rökte pipa i dragskåpet på det uni jag studerade på. Pipans innehåll var ej av det mest lagliga slaget. Studenter rökte på hej vilt oavsett program där jag dock såg en viss trend att sjuksystrarna och ingenjörerna ratade rökat och var alkisar istället.