2011-04-26, 20:58
Medlem
Prodelins avatar
Har gått på TREO i många år, började med ett rör i veckan på jobbet pga all stress så lugna man sig, det är något i TREO som gör att man blir lugnare.

I varje fall blev det väl en fyra rör i månaden i några år, inga problem, men nu sista året eller två har jag börjat få kraftig diarre som fullständigt sprutar efter intagande, det börjar med lätt kolik som bara blir värre och värre och sen brakar skiten loss och hela tjocktarmen bara sprutar ut diarre.

Att jag är känsligt mot det är uppenbart men varför? och nån annan som råkat ut för samma sak?

Jag vet på jobbet är vi några som konsumerar ett rör i veckan pga stressen i vårt jobb.
Citera
2011-04-26, 21:14
Medlem
stilltons avatar
treo är väldigt dåligt för magen. du kan möjligtvis kompensera med omeprazol.
vettigare vore väl att ta något som faktiskt dämpar stress, och som inte är tänkt som en smärtstillande. exempelvis; klaga på hjärtklappning så får du betablockerare.
Citera
2011-04-26, 21:16
Medlem
Varför? Att du konsumerar fyra rör per månad är inte tillräcklig orsak? Har du inte listat ut det ännu?

Vill du ha en direkt medicinsk term så är nog gastroskopi det enda som kan ge dig något exakt svar, ingen kan veta vad för jävulskap acetylsalicylsyran skapat efter alla åren.

Trappa för guds skull ner ditt missbruk av acetylsalicylsyra, det är inte sunt - du bör ha upplevt blåmärken och svårigheter med koaguleringen, du vill inte att det inträffar i hjärnan..
Citera
2011-04-26, 22:57
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Är det inte Treo Comp han menar? Den med Kodein i?

/Mvh
Citera
2011-04-27, 10:29
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
treo är väldigt dåligt för magen. du kan möjligtvis kompensera med omeprazol.
vettigare vore väl att ta något som faktiskt dämpar stress, och som inte är tänkt som en smärtstillande. exempelvis; klaga på hjärtklappning så får du betablockerare.

Men jag vill inte ha hjärtmedel, finns det något annat som dämpar stress?
Citera
2011-04-27, 10:31
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot

Trappa för guds skull ner ditt missbruk av acetylsalicylsyra, det är inte sunt - du bör ha upplevt blåmärken och svårigheter med koaguleringen, du vill inte att det inträffar i hjärnan..

Jag kan väl nämna att jag har haft problem sista 2 åren med ofrivilligt näsblod som bara börjat rinna tex när jag kör bil.

Vad är det som kan skadas menar du i skallen?
Citera
2011-04-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jag kan väl nämna att jag har haft problem sista 2 åren med ofrivilligt näsblod som bara börjat rinna tex när jag kör bil.

Vad är det som kan skadas menar du i skallen?

När en av de där blödningarna händer i hjärnan så är det riktigt illa..

Kallas "Hjärnblödning" om du inte visste det
Citera
2011-04-27, 12:50
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Switchfoot
När en av de där blödningarna händer i hjärnan så är det riktigt illa..

Kallas "Hjärnblödning" om du inte visste det

Jovisst men hjärnblödning får man bara om något brister typ ett kärl eller liknande.

Du förstorar saken väldigt.
Citera
2011-04-27, 14:26
Medlem
Eliza CTs avatar
Treo tunnar ut blodet och det är säkert anledning till att du lätt fått näsblod.
Skulle du sedan ha ett "svagt" kärl i hjärnan och sedan anstränger dej lite extra så kan det brista och med förtunnat blod (av Treo) så kan en hjärnblödning gå jättesnabbt och bli värre.
Vilket inte är speciellt sällsynt.

Betydligt bättre att du tar en kopp kaffe extra (the eller coca cola) som är uppiggande.
Treo och dess möjliga biverkningar är ett dåligt val som medel mot stress.
Vet att många använder det så här och i stället får kronisk huvudvärk.
Vilket de senare skyller på stress men som de skaffat sej genomom missbruk av Treo.
Det går att sluta. Ta C-vitamin brustabletter men dela dom i halvor - och ta istället en period.
Det fungerar minst lika bra, troligen bättre. Överskott av C-vitamin kissas ut så risken får skador av det är betydligt mindre.

Det måste vara jobbigt med diarrérna och de skadar tarmarna i längden. Kan ge blodiga diarrér pga av sår i tarmväggarna. Inte kan man bli piggare, mindre stressad av sådana biverkningar.
En Inderal mot stressen måste vara betydligt bättre och lindrigare för kroppen, den behöver nog inte vara så stark heller.
Så kan inte förstå att man fortsätter om man nu vet om detta. Berätta gärna!
Mvh
Citera
2011-04-27, 14:32
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Treo tunnar ut blodet och det är säkert anledning till att du lätt fått näsblod.
Skulle du sedan ha ett "svagt" kärl i hjärnan och sedan anstränger dej lite extra så kan det brista och med förtunnat blod (av Treo) så kan en hjärnblödning gå jättesnabbt och bli värre.
Vilket inte är speciellt sällsynt.

Mvh

När jag blivit förbannad på kärringen hemma så har jag ibland fått smärta i en del av pannan av att jag skällt ut henne, känns som något som nästan brister, det liksom har huggigt till och strålat upp i skallen.

Har lugnat mig då jag känt detta.

Är det kärl som håller på att brista då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in