2011-04-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Nja men all kultur har väl egentligen kommit utifrån, om man då inte räknar midsommar osv är väl det flesta utifrån osv som reinfeldt m.fl poängterar

Ähh, skitsnack. Sverige har grymt mkt fin kultur. Både historisk och modern. Sveriges kulturella utveckling har nog gått spikrakt uppåt till skillnad från t ex Finland som ligger ett halvt sekel efter.. Den svenska kulturella historian är vacker och tåls att respekteras.
Citera
2011-04-26, 18:30
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01

För 70 år sen visste inte ens svenskar vad ris var.

För sjuttio år sedan visste inte kineser vad stekt strömming och rårörda lingon var, det gör dom förmodligen inte idag heller, så då har kanske inte kina har någon egen kultur heller?

Det faktum att kvartsnegern och landsförädaren reinfeldt svänger sig med slika uttryck är bara en del i en metod för att avveckla nationalstaten sverige.
Den som inte inser det bör se sig om efter en ny hjärna.
Citera
2011-04-26, 18:37
Bannlyst
Citat:
Nja men all kultur har väl egentligen kommit utifrån, om man då inte räknar midsommar osv är väl det flesta utifrån osv som reinfeldt m.fl poängterar

Nej Reinfeldt har fel då alla kommit utifrån, det var ingen som spontangenererade fram i Sverige, inte ens samerna, alla är inflyttade.

Reinfeldt vet som vanligt inte vad han yrar om men så är han en likmask liberal som festar på kadavret Sverige.

Tillägg: Är inte påsklovet slut nu? Med tanke på alla spån topics idag så så undrar man om påsklovet fortsätter...
Citera
2011-04-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
För sjuttio år sedan visste inte kineser vad stekt strömming och rårörda lingon var, det gör dom förmodligen inte idag heller, så då har kanske inte kina har någon egen kultur heller?

Det faktum att kvartsnegern och landsförädaren reinfeldt svänger sig med slika uttryck är bara en del i en metod för att avveckla nationalstaten sverige.
Den som inte inser det bör se sig om efter en ny hjärna.

De kanske kan vända sig till dig och få en hjärna som är så gott som oanvänd.
Citera
2011-04-26, 18:38
Medlem
Mannuss avatar
Fortsätter 1/32-dels-negern Reinfeldt med massinvandringen som han gör, så kommer han garanterat att få problem med de "ursvenska barbarerna" i framtiden.
Citera
2011-04-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Fortsätter 1/32-dels-negern Reinfeldt med massinvandringen som han gör, så kommer han garanterat att få problem med de "ursvenska barbarerna" i framtiden.

Har du själv något bättre förslag? Hur skapar man ett multikulturellt samhälle utan att ha medborgare av olika kulturer i Sverige?
Citera
2011-04-26, 20:10
Medlem
Citharas avatar
Att vikingar (i synnerhet svenska) var barbarer är nog en av världshistoriens största myter. De var faktiskt väldigt ädla framgångsrika köp/handelsmän. De var även väldigt renliga av sig.
Visst förekom det även plundringar men bilden de flesta har om vikingar stämmer inte.

Att Sverige upphörde att vara "barbariskt" efter kristendomens övergång stämmer inte heller. Medeltidens kristendom var ganska barbarisk, även i Sverige. Här kunde kvinnor som begick hor stenas till döds, alternativt fick de bära på stora skamstenar och permanent utvisas från byn medan byborna visade sitt hat.

De nya klasserna som inleddes i samband under den här tiden gjorde även att bönderna fick det mycket hårt för att tjäna kung och adel.

Häxjakter var inte så vanligt i Sverige men det förekom. Men det fanns gott om "barbariska" straff. Bland annat kunde man "grävas kvick i jord" (dvs begravas levande) ifall man begick tidelag eller incest.

Men för att gå tillbaka till trådstarten så vill jag påpeka att Sverige har en mycket rik och god kultur, både historiskt och i modern tid. Det ska man vara stolt över.
Senast redigerad av Cithara 2011-04-26 kl. 20:19.
Citera
2011-04-26, 20:17
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Visst hade kvinnorna rösträtt men kom också ihåg att när maken dog så blev även hustrun bränd levande bredvid maken för att följa honom till livet efter detta..

Men ditt jävla riksmongo, läs en bok emellanåt så kanske du lär dig något.
Ibn Fadlan beskrev på 900-talet i en reseskildring om hur förmodade vikingar offrade en slavinna att följa med en död hövding på gravbålet, men slavinnan dödades innan hon lades på bålet.
Citera
2011-04-26, 20:18
Bannlyst
Citat:
"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån."

Det är faktiskt sant. Utländsk påverkan fick Sverige bl. a kristet. Vi är från början ett barbariskt folk (vikingar) som civiliserades av utländska makter.

Vad sen detta har att göra med dagens invandrare vet jag ej. Ser inte vilken utveckling vi får från länder där man lever på stenåldern.

Hursomhelst så vill jag poängtera att reinfeldt i grund och botten har rätt.
Så det är vikingar som är Svenskt?
Vilka gränser hade vi då?
Så innan vikingatiden är inget Svenskt?
Citera
2011-04-26, 20:48
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JewishSupremacy
Har du själv något bättre förslag? Hur skapar man ett multikulturellt samhälle utan att ha medborgare av olika kulturer i Sverige?
Ingen aning, och jag bryr mig inte. När folk nämner "kultur" så osäkrar jag min revolver - Göring.
Citera
2011-04-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Ingen aning, och jag bryr mig inte. När folk nämner "kultur" så osäkrar jag min revolver - Göring.

Du bryr dig alltså inte om sveriges utvekling?

Göring? Fy på dig!
Citera
2011-04-26, 21:01
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JewishSupremacy
Du bryr dig alltså inte om sveriges utvekling?

Göring? Fy på dig!
Med tanke på ditt användarnamn så orkar jag inte argumentera med dig. Det är lönlöst att argumentera med judar. Judar gasar man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in