2011-04-26, 10:45
Medlem
Jag själv är en sådan person att jag försöker att inte bry mig om vad andra tycker och tror om mig, och mig veterligen har det blivit bättre och bättre med åren. Det vill säga, nu bryr jag mig väldigt lite.

Däremot har jag en flickvän som enligt både hennes egen utsago samt min analys bryr sig alldeles för mycket om vad andra tycker och tänker om henne. Det bör tilläggas att hon haft delvis trasslig uppväxt med mobbning etc. Hon påstår dock att det blivit mycket bättre sedan hon träffade mig, men att det är en bra bit kvar.

Vad tycker ni flashback, finns det något som jag kan göra som pojkvän? Förutom de uppenbarliga (och helt ärliga) komplimangerna och liknande för att få hennes självförtroende att öka.
Citera
2011-04-26, 10:50
Medlem
BenAsslicks avatar
Nä, det finns nog inte så mycket att göra faktiskt, du kan ju testa att säga tvärtemot vad hennes polare säger för att göra det jobbigt för henne att lyssna på andra människor, men det lär nog bara backfira
Citera
2011-04-26, 10:52
Medlem
Jadu, du är på rätt spår. Det viktigaste att komma ihåg är att du inte kan göra jobbet. Du kan hjälpa, men hon måste jobba med det själv.

Något som kan vara bra är att hon övar på att gå omkring och ge sig själv komplimanger. Ju oftare man gör det, desto mer tror man på dem.
Citera
2011-04-26, 11:14
Medlem
Philofobi82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargl
Jag själv är en sådan person att jag försöker att inte bry mig om vad andra tycker och tror om mig, och mig veterligen har det blivit bättre och bättre med åren. Det vill säga, nu bryr jag mig väldigt lite.

Däremot har jag en flickvän som enligt både hennes egen utsago samt min analys bryr sig alldeles för mycket om vad andra tycker och tänker om henne. Det bör tilläggas att hon haft delvis trasslig uppväxt med mobbning etc. Hon påstår dock att det blivit mycket bättre sedan hon träffade mig, men att det är en bra bit kvar.

Vad tycker ni flashback, finns det något som jag kan göra som pojkvän? Förutom de uppenbarliga (och helt ärliga) komplimangerna och liknande för att få hennes självförtroende att öka.

Rama in en skrift som hon ska läsa varje morgon där det står: "Du är vacker och underbar - precis som du är" Om hon läser den skriften varje morgon så tror jag att hon till slut kommer börja tycka om sig själv - och strunta i vad andra tycker och tänker om henne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in