2011-04-25, 23:48
Medlem
Hej!

Har fått hem en leverans av Reductil från Medinc, men istället för att vara kapslar som det alltid brukar va är de i tablettform. Har aldrig sett Reductil i tablettform tidigare. Någon som vet om de är okej eller har jag blivit lurad?
Under Apotek24.co.uk -> Reductil finns en bild på likadana blisterförpackningar som de jag fått.

Sjukt tacksam för svar!
Citera
2011-04-26, 00:34
Medlem
pixelslynas avatar
Ärligt talat så vet jag inte. Rör på dig istället, mycket effektivare än tabletter.
Citera
2011-04-26, 08:19
Medlem
Ronilles avatar
Då har du förmodligen ingen som helst aning i vad som är i dem heller, jag lägger inga moraliska aspekter till att käka en tablett som är borttagen på marknaden men om du ändå gör det och inte känner igen utförandet, då hade jag nog hoppat den leveransen.
Citera
2011-04-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym1111
Hej!

Har fått hem en leverans av Reductil från Medinc, men istället för att vara kapslar som det alltid brukar va är de i tablettform. Har aldrig sett Reductil i tablettform tidigare. Någon som vet om de är okej eller har jag blivit lurad?
Under Apotek24.co.uk -> Reductil finns en bild på likadana blisterförpackningar som de jag fått.

Sjukt tacksam för svar!

Har beställt från medinc ett par gånger och alltid fått kapslar (röda och vita), tycker dock inte att de funkar alls. Säg gärna till om du tycker de där tabletterna funkar bättre!
Citera
2011-04-28, 11:45
Medlem
Doroteas avatar
Jag har åxå beställt från Medinc, men inte fått min leverans ännu. Har du börjat ta tabletterna? Tycker du att dom fungerar isåfall?
Citera
2011-05-08, 06:48
Medlem
Du det är ingen fara! käkade precis likadana innan och de funkande mycket bättre än mina som jag fått av medinc! KÖR PÅ!

Tycker Moraltanten "Pixelslyna" kan lägga ner sin verksamhet uppe i knoppen, åsikter om huruvida vad som tycks om personen ifråga ska göra med sin diet kan man hålla för sig själv!
Citera
2011-05-09, 01:53
Medlem
pixelslynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumass
Tycker Moraltanten "Pixelslyna" kan lägga ner sin verksamhet uppe i knoppen, åsikter om huruvida vad som tycks om personen ifråga ska göra med sin diet kan man hålla för sig själv!

Och på vilket sätt tycker du att jag lät som en moraltant? Jag predikade inte utan skrev bara som det är. Det är effektivare, punkt slut! Om du inte visste så är Flashback ett öppet forum och det är meningen att diskutera. Missade du det?
Citera
2011-05-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixelslyna
Och på vilket sätt tycker du att jag lät som en moraltant? Jag predikade inte utan skrev bara som det är. Det är effektivare, punkt slut! Om du inte visste så är Flashback ett öppet forum och det är meningen att diskutera. Missade du det?

Nä verkligen inte, men killen fråga en fråga...han bad dock inte om din åsikt, svara på frågan istället utan att trycka på om vad du tycker är bäst..

Effektivitet mäts inte kvalitet, utan den mäts på resultat..Du vet inte om tabletterna ger personen en bra start inför större satsningar.
Jag personligen har inte tagit dem på 7 månader, har inte gått upp i vikt - i fett då..40% ökad muskelmassa och jag har sprungit min allra första halvmara..

Allt behöver inte vara svart eller vitt
Citera
2011-05-11, 11:33
Medlem
Är så trött på alla som säger att det bara är att äta mindre eller att det bara är att träna. Det är lätt att säga om man inte har problem med vikten. Alla människor har inte samma ämnesomsättning eller genetiska förutsättningar. Visst har viljestyrka en hel del med saken att göra också - men det är bara en av faktorerna. Har kompisar som kan vräka i sig en pizza om dagen och ändå är smala som stickor - hur deras ådror sen ser ut är väl en annan sak

Sen är mat och godis en form av missbruk. Vet själv att när man väl fått sockret ur kroppen så blir det lättare att tacka nej, men några snedsteg så är man tillbaka. Att kunna få hjälp av Reductil eller liknande att hålla sig ifrån sockret, fettet och maten kan vara viktigt för att komma ur en dålig cirkel och när man börjar märka skillnad på midjemåttet så blir det lättare att motivera sig att röra sig mer, eller att minska portionerna. Men att ta sig dit på egen hand kan vara alltför svårt, och dieter har en tendens att haverera när suget blir för stort.

Tråkigt att det inte finns några lagliga alternativ på bantningemedicin i dagsläget - men jag antar att det skulle minska läkemedelsbolagens försäljning av blodtrycks, hjärt och diabetesmedicin om folk inte längre var överviktiga.....
Citera
2011-05-11, 22:45
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyden
Är så trött på alla som säger att det bara är att äta mindre eller att det bara är att träna. Det är lätt att säga om man inte har problem med vikten. Alla människor har inte samma ämnesomsättning eller genetiska förutsättningar. Visst har viljestyrka en hel del med saken att göra också - men det är bara en av faktorerna. Har kompisar som kan vräka i sig en pizza om dagen och ändå är smala som stickor - hur deras ådror sen ser ut är väl en annan sak

Sen är mat och godis en form av missbruk. Vet själv att när man väl fått sockret ur kroppen så blir det lättare att tacka nej, men några snedsteg så är man tillbaka. Att kunna få hjälp av Reductil eller liknande att hålla sig ifrån sockret, fettet och maten kan vara viktigt för att komma ur en dålig cirkel och när man börjar märka skillnad på midjemåttet så blir det lättare att motivera sig att röra sig mer, eller att minska portionerna. Men att ta sig dit på egen hand kan vara alltför svårt, och dieter har en tendens att haverera när suget blir för stort.

Tråkigt att det inte finns några lagliga alternativ på bantningemedicin i dagsläget - men jag antar att det skulle minska läkemedelsbolagens försäljning av blodtrycks, hjärt och diabetesmedicin om folk inte längre var överviktiga.....

Det finns "lagliga" alternativ på bantningsmedicin. Dessutom så är Reductil "lagligt", men det är dock inte en receptfri handelsvara vilket är fullständigt berättigat. Du förstår väl att det finns anledningar till det? Jag blir så trött på sånt här kverulerade att det inte finns metoder och att man istället måste vända sig åt att köpa receptbelagda mediciner illegalt. Har man ett så pass utbrett problem med fetma, fysiskt eller psykiskt beslastande, ska det inte behöva gå så långt att man väljer att självmedicinera en faktiskt, farlig medicin. I så fall är man bara lat, blundar för problemen och tar en genväg.

Vet du varför inte reductil(sibutramin) ordineras längre? EMA:s kommitté är inte dumma i huvudet, sibutramin är inte indraget på pin kiv. Sibutramin ger en stor höjd risk för kardiovaskulära sjukdomar.

Sen så är det jävligt korkat att självmedicinera med reductil eftersom att många patienter dessutom drabbas av en kraftig förhöjning av blodtrycket. När reductil tidigare ordinerades lagligt i Sverige kontrollerade vederbörande läkare sina patienters blodtryck. Tror du att någon som självmedicinerar gör det?
Citera
2011-11-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumass
Du det är ingen fara! käkade precis likadana innan och de funkande mycket bättre än mina som jag fått av medinc! KÖR PÅ!

Jag har fått mina från med och känner ingenting alls, hur var dina exakt, vad står det på kartan? Börjar nästan misstänka att det är socker piller. Hade lika dana små gula från apotek24 som funka skit bra men dom är helt slut där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in