2011-04-25, 23:14
Medlem
Glidmedel har inte fungerat. De fungerar på de sättet att de gör inte ont under sexet, vid själva införandet.
De är ju bra, men likförbannat så har jag sprickor efteråt som svider någe fruktansvärt.
Läker iof på någon dag men ändå.
Citera
2011-04-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjusigast
Glidmedel har inte fungerat. De fungerar på de sättet att de gör inte ont under sexet, vid själva införandet.
De är ju bra, men likförbannat så har jag sprickor efteråt som svider någe fruktansvärt.
Läker iof på någon dag men ändå.

Lite märkligt är det, för en tjej ska normalt sätt kunna föda ett barn, och så stor kuk lär inte din kille ha så din hud inte skulle räcka till.

Men exakt var spricker det? Kan du ha en slidkrans som kanske kan behöva opereras? Eller kanske någon svampinfektion? Har du haft samma problem förr?
Citera
2011-04-25, 23:43
Medlem
-th-s avatar
Gör ett gynekologbesök och berätta om dina problem.
Citera
2011-04-25, 23:44
Medlem
Har samma problem ibland, en läkare sa att det kan bero på att några körtlar är lite irriterade, förstod inte riktigt men tycker att du skall gå till en gynekolog när du har själva sprickan så att de får kika. Men du, vi är lyckligt lottade som är trånga och inte slappa, du får försöka tänka så : )
Citera
2011-04-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
Men du, vi är lyckligt lottade som är trånga och inte slappa, du får försöka tänka så : )

Anatomiskt-trång är klart sämre än "vältränad fitta"-trång, då det förra ofta är väldigt begränsande i sex och näst intill garanterar ger komplikationer vid barnafödsel. Men av vad vi vet just nu kan det lika gärna vara en svampinfektion.
Citera
2011-04-26, 00:31
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnderstand
Glidmedel från apoteket gör nästan saken värre. Det torkar in och blir en friktionshinna. Märkligt.
OLJA är svaret, gärna barnolja. Nåt som inte torkar in.
Silikonglidmedel är säkert också bra, har inte testat.

Olivolja ska vara bra för slemhinnorna.

Till TS: Mitt ex hade samma problem som du under en del av vårt förhållande, och för oss funkade endast att vara väldig försiktig och tom. avhållsamhet under en period. Glidmedel hjälpte i viss mån men då orsaken var bl.a. psykisk då hon var osäker på oss och vårt förhållande så dolde det bara symptomen kortsiktigt. Hur som löste det sig efter ett tag, bl.a. efter att hon slutat med p-mede.
Citera
2011-04-26, 00:33
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppyfrogtiger
Anatomiskt-trång är klart sämre än "vältränad fitta"-trång, då det förra ofta är väldigt begränsande i sex och näst intill garanterar ger komplikationer vid barnafödsel.

Ja, det ökar inte direkt lusten om det gör ont var och varannan gång man har sex...
Citera
2011-04-26, 00:34
Medlem
precixs avatar
Glidmedel eller barnolja? Sån där olja som är gjord på barn, alltså.

Citera
2011-04-26, 06:51
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Lite märkligt är det, för en tjej ska normalt sätt kunna föda ett barn, och så stor kuk lär inte din kille ha så din hud inte skulle räcka till.

Men exakt var spricker det? Kan du ha en slidkrans som kanske kan behöva opereras? Eller kanske någon svampinfektion? Har du haft samma problem förr?

Jag hade god lust att länka en bild på hur en vagina ser ut efter en barnafödsel.
Om du menar på att genomföra en enda simpel penetrering vid samlag ska ta timtals, ackompanjerat till skrik och blod med ett demolerat underliv som resultat så fine, men så tror jag inte de flesta upplever det!
Citera
2011-04-26, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLadyJasmine
Jag hade god lust att länka en bild på hur en vagina ser ut efter en barnafödsel.
Om du menar på att genomföra en enda simpel penetrering vid samlag ska ta timtals, ackompanjerat till skrik och blod med ett demolerat underliv som resultat så fine, men så tror jag inte de flesta upplever det!

Jag gissar att du helt feltolkat mitt inlägg??? Poängen var att risken att hon spruckit för killen har för grov är näst intill obefintlig, nästan säkert något sjukligt eller annat bakom. Hur gick det ens att tolka vad jag skrev på något annat sätt?
Citera
2011-04-26, 07:28
Medlem
LittleLadyJasmines avatar
Citat:
Jag gissar att du helt feltolkat mitt inlägg??? Poängen var att risken att hon spruckit för killen har för grov är näst intill obefintlig, nästan säkert något sjukligt eller annat bakom. Hur gick det ens att tolka vad jag skrev på något annat sätt?

Du skrev:
Citat:

Jag tolkar det som att du jämför att föda barn med att ha sex?
Citera
2011-04-26, 08:43
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Sån där olja som är gjord på barn, alltså.

Låter oetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in