• 4
  • 5
2004-10-03, 11:56
Medlem
Boddies avatar
Kan vid enstaka tillfällen köpa mig en chokladbit om det inte funkar med en banan. Annars så ser jag oftast till att ha ett gäng med Gainomax färdiga proteindrinkar med Milkshake smak hemma och då tar jag en sån!
Citera
2004-10-03, 12:07
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
jo men det höjer blodsockret och jämfört med aspartam är det för mkt kalorier i det.

En tumör kan väga jättemycket

Skämt åsido, det finns många sätt att vara nyttig. Jag tror att det bästa sättet är att äta sådant som kroppen mår bra av. Den mår bättre av fruktos än av aspartam, den mår bättre av fruktos än av sackaros (vanligt socker).
Citera
2004-10-03, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Stämmer att astpartan är cancerogent i stora mänger men det omvandlas även som sagt till Metan i kroppen. Det är därför barn absolut inte ska dricka Light produkter, samma sak med saften Fun Light.

Min dotter har fått lära sig dricka vatten, hon ber väldigt sällan om läsk antingen är det juice, mjölk eller vatten hon ber om. Kan verka taskigt att man inte ger sitt barn lite av det goda, men jag tänker på hennes hälsa, tycker det är viktigare.
*suckar*

Ignorance is bliss...

Enligt EU: s livsmedelsorgan är aspartam inte cancerogent. Enligt USA: s livsmedelsverk är aspartam inte cancerogent.

Ja, aspartam bryts ned till (bland annat) metanol (inte metan) i kroppen, men som sagt så får man i sig mer metanol från ett glas apelsinjuice än från ett glas lightläsk eller saft.

Låter du din dotter dricka helt osötad apelsinjucie? Eller får hon äta apelsin? Hon kan ju dö...
Citera
2004-10-04, 11:32
Medlem
prettygirls avatar
Om man ska ha krav på minimal cancerrisk när man väljer vad man äter, kommer man mkt snart att svälta till döds.
Cancer får man av allt nuförtiden, så jag väger inte in det som en faktor när jag väljer vad jag stoppar i munnen.
Citera
2004-10-04, 20:48
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Själv så brukar jag ta en bit mörk choklad, och om inte det finns tillgängligt så tar jag lite frukt.
Citera
2004-10-04, 22:49
Medlem
Svalbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Min dotter har fått lära sig dricka vatten, hon ber väldigt sällan om läsk antingen är det juice, mjölk eller vatten hon ber om. Kan verka taskigt att man inte ger sitt barn lite av det goda, men jag tänker på hennes hälsa, tycker det är viktigare.

Fascistsvin!

Nej, det menade jag inte. Tvärtom tror jag det är bra. Mina föräldrar lät
mig inte äta godis förrän jag var gammal nog att kunna gå och handla det
själv. Vissa själsliga sår har jag väl fått av att tugga sorbitspapper (mentol-
smaken sitter kvar rätt bra i papperet), men jag har inget som helst sötsug.
Jag tycker att ostmacka med paprika och en kopp svart kaffe är mycket
godare än "godis".
Citera
2004-10-10, 23:13
Medlem
the_demons avatar
kna det inte hjälpa om du tar och börjar motionera eller skaffar dig en hobby.
Citera
2004-10-10, 23:43
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svalbard
Fascistsvin!

Nej, det menade jag inte. Tvärtom tror jag det är bra. Mina föräldrar lät
mig inte äta godis förrän jag var gammal nog att kunna gå och handla det
själv. Vissa själsliga sår har jag väl fått av att tugga sorbitspapper (mentol-
smaken sitter kvar rätt bra i papperet), men jag har inget som helst sötsug.
Jag tycker att ostmacka med paprika och en kopp svart kaffe är mycket
godare än "godis".
*skäms* nu är alla mina förhoppningar om att hålla mitt barn till en sund kost bortsopade.... Nu är hon i Grekland hos morföräldrarna och du kan ju lätt tro att hon blivit bortskämd på två sekunder där... *suck*

Godis hela tiden och fritt fram att göra vad som helst så nu lyder hon inte sin mamma alls, det var dålig med att lyda mamma innan men nu är lydnaden obefintlig.

Måste samtidigt ge mig själv en klapp på axeln...
Sen en vecka tillbaka har jag inte druckit något läsk alls, inte ätit något godis, inte ätit skräpmat (pizza, kebab, hamburgare osv) haft minimalt med socker i mitt té. Dag 5 var extremt jobbig, det märktes verkligen att sockret i kroppen tagit slut och att kroppen ville ha mer, jag hade världens huvudvärk från morgon till kväll. Nu dricker jag cirka 3-4 liter vatten om dagen och äter lätt.... känns rätt bra att göra något gott för sig själv..
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in