Röjde i källaren nyligen & hittade de gamla autografblocken. Bla fanns en viss "Letchkov Crell" Everton. Inte fan fanns väl där någon som hette så? Det är väl inte ens ett riktigt namn!!
Everton var på träningsläger i Sverige sommaren -94. Som grabb var det ballt med autografer men man kände ju inte igen alla lirarna även om jag sett massvis med Tipsextra-matcher. När jag inte kunde namnet på ansiktet så frågade jag efter det för att skriva ner vem det var. En av dem påstod sig då heta Letchkov Crell. Nu har jag ett Everton-lexikon med bilder på alla spelare genom åren & jag har någorlunda minne av hur Letchkov Crell såg ut. Det måste vara John Ebbrell. Både namn-teckningen & bilden i lexikonet tyder på att det borde vara han.
John Ebbrell var nog en rätt hyfsad mittfältare i början av 90-talet & genom Tipsextra ett ganska bekant namn. Han måste ha divat sig & skulle jäklas då jag inte kände igen honom. Den skallige bulgaren Yordan Letchkov var ju ett namn i ropet under VM-94, han avgjorde mot tyskarna i kvarten. Ebbrell drog alltså kvickt till med detta fantasinamn Letchkov Crell, för jag antar att ingen här har hört talas om någon som heter så.
Blev ni blåsta någon gång när ni jagade autografer? Eller har andra balla historier kring ämnet?