2011-04-25, 12:51
Medlem
Om jag skulle byta E-postaderss på det här kontot. Måste mitt konto då omavktiveras och jag får vänta typ 3 dagar innan jag kan posta inlägg igen?

Blev nämligen så för min vän som hade fått sitt konto aktiverat och satt och skrev för glatta livet. Nu kan han inte göra någonting alls. Han kan inte kolla sina egna inlägg, han kan inte inte skriva några inlägg och han kan inte skicka eller ta emot privat meddelanden. Och nej, kontot är inte avstängt. Detta hände efter att han bytte Epostadress då han skaffats sig en ny sådan.

Någon kanske har ett givande svar. Måste kontot alltså omaktiveras om man byter sin mailadress i kontrollpanelen?
Citera
2011-04-25, 12:53
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Om jag skulle byta E-postaderss på det här kontot. Måste mitt konto då omavktiveras och jag får vänta typ 3 dagar innan jag kan posta inlägg igen?

Blev nämligen så för min vän som hade fått sitt konto aktiverat och satt och skrev för glatta livet. Nu kan han inte göra någonting alls. Han kan inte kolla sina egna inlägg, han kan inte inte skriva några inlägg och han kan inte skicka eller ta emot privat meddelanden. Och nej, kontot är inte avstängt. Detta hände efter att han bytte Epostadress då han skaffats sig en ny sådan.

Någon kanske har ett givande svar. Måste kontot alltså omaktiveras om man byter sin mailadress i kontrollpanelen?

Nej du behöver inte vänta i tre dagar. Det är nog något annat som är fel, vad det är vet jag inte. Men byte av e-post är inte felet.
Citera
2011-04-25, 13:18
Medlem
Ett Hunds avatar
Jag antar att man måste aktivera kontot via en länk som skickas ut till den nya mailen, eller den gamla mailen, innan man kan skriva igen, men jag är inte säker.

Du kan alltid PM:a användarnamnet på kontot(eller skriva det här) som inte går att använda så kan jag kolla upp det.
Senast redigerad av Ett Hund 2011-04-25 kl. 13:29.
Citera
2011-04-25, 13:33
Moderator
skunkensunes avatar
Jag har bytt vid något tillfälle och fick då upp samma information som när man registrerar sig för första gången, men jag behövde dock inte vänta i 3 dagar.
Citera
2011-04-25, 17:32
Medlem
core_s avatar
Det måste aktiveras genom det aktiveringsmail som man får ut om man byter emailadress. Be din vän att kasta ett öga i sin mailbox så skall nog problemet lösa sig
Citera
2011-04-25, 21:05
Medlem
Tack för era svar. Han bytte sin adress inatt och har inte fått något än, men jag antar att det kommer då.
Citera
2011-04-25, 21:25
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Tack för era svar. Han bytte sin adress inatt och har inte fått något än, men jag antar att det kommer då.
Borde komma direkt eller inte alls, kolla så att han inte ändrade till Hotmail. Vet att de strulade förut och att det ligger en varning att man inte skall använda MS-mail. Sen är skräpposten ett hett tips om han inte redan kollat där.
Citera
2015-02-15, 23:09
Medlem
robomans avatar
Lånar tråden till annan fråga med samma rubrik

Vet ni gamla rävar om man alltid varit tvungen att bekräfta via mail om man bytt mailadress?
Eller har det någon gång i tiden varit så att man bara kunde skriva in en ny mailadress i sin kontrollpanel, och så var den ändrad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in