Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-04-25, 04:09
Medlem
TireFires avatar
Gäller Win7 Ultimate 64:

Jag försöker alltid rensa ut så mycket skit, stort som smått som inte behövs i min dator och hittade nyss i mitt bibliotek och i mappen musik finns en mapp som heter "Drivrutiner för skenmanövrar".

Bara det lät mysko i sig men i den mappen ligger en textfil på över 5GB som heter TCIALIE.txt.

Googlat både: TCIALIE.txt, och Drivrutiner för skenmanövrar, samt sökt här (utan resultat), men får inte fram något vettigt.

Vafalls är detta och är filen säker att ta bort? Inte så jätteinsatt men en drivrutin är väl för det första inte över 5GB stor och dessutom inte i formatet .txt?

Kan den tillhöra något annat och i så fall vad? Kroppen är vaken men hjärnan är trött nu så ha överseende.
Citera
2011-04-25, 08:45
Medlem
Kalasarnes avatar
Har aldrig hört talas om det tidigare så det är nog inget problem att ta bort den.
Citera
2011-04-25, 10:36
Medlem
sommarlovs avatar
Det måste vara något som har översatts fel!

Fenomenet är väl utbrett.

Från Avigsidan:

Citat:
Japansk stereohandledning från tidigt 80-tal:

Bäste kund,
vi gratulerar er till att ni har köpt denna högteknologiska produkt, och ber er lägga märkte till följande höga ljus:

* För er egen säkerhet är denna apparat försedd med dubbla bumpor.
Citera
2011-04-25, 20:51
Medlem
TireFires avatar
Ja det är frågan om det, men vad det än är så måste 5GB ha ett syfte. Det är ingen liten random tempfil direkt.

Skapad den: 2011-04-08 13:11

Ny är jag nyfiken som fan. Något bra program för att få ut info ur textfiler. Kunde inte få ut mer vettigt än så.

Onödig info: Den är exakt 5.00GB. På byten inte biten alltså.
Senast redigerad av TireFire 2011-04-25 kl. 20:53.
Citera
2011-04-25, 21:15
Medlem
sök på filen i windowsregistret och kolla vad den har för kopplingar
Citera
2011-04-26, 00:11
Medlem
TireFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaynar
sök på filen i windowsregistret och kolla vad den har för kopplingar

Whoops, lite sent för det. Nu är den död och begraven. Kvittar egentligen då jag ska sälja datorn denna vecka och rensa, tömma, och skriva över min HDD sisådär 500ggr innan jag säljer den. Märklig grej bara :S
Citera
2011-04-26, 02:26
Medlem
Jonny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
Whoops, lite sent för det. Nu är den död och begraven. Kvittar egentligen då jag ska sälja datorn denna vecka och rensa, tömma, och skriva över min HDD sisådär 500ggr innan jag säljer den. Märklig grej bara :S

du kan inte få .txt fil att bli 5gb om du inte själv ändrat filändelsen
Citera
2011-04-26, 06:12
Medlem
TireFires avatar
Är redan dumförklarad på en del forum här så jag skiter i vilket och bygger på det lite till.

Helt plötsligt slog det mig, att namnet på mappen var så udda var för att jag skapat den åt TrueCrypt, likaså så var textfilen i den en krypterad container, med diverse saker och texter som jag vill ska vara oåtkomliga, därav storleken (5GB) som jag satt själv.

Testat köra flera file recovery-program men den är nog borta för gott. Men det är likabra det, eftersom det var så länge sedan jag använde den sist så lär där inte ha varit något viktigt, jag har heller inte saknat något. Skulle den ligga kvar någonstans så kvittar det för då måste den för det första dekrypteras med Two-Fish och 2 till algoritmer vilket inte lär hända.

Dels så säljer jag min dator i helgen utan HDD för den ska då köras de absolut flesta och bästa radering och överskrivningsprogram som finns 100ggr om, så det enda som retar mig är att jag kastade den ungefär 20-30 min efter jag kom på vad det var.

Hade man någon gång kanske varit klar i huvudet när man sätter sig och börjar installera och ställs in så hade VÄLDIGT mycket sånt här kunnat undvikas.

Jag tar på mig men erkänner i alla fall vad jag gjort och vad som hänt och ligger till grund. Sömnbrist + droger + ingen mat + huvudvärk = Duktig idiot.

Till postaren ovanför: Helt rätt, och det var just det jag hade gjort. Tyvärr glömde jag bort vart jag gömt containern och kände inte igen den när jag hittade den nu!
Senast redigerad av TireFire 2011-04-26 kl. 06:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in