2011-04-25, 01:48
Medlem
De senaste åren har jag funderat mer och mer på, vart vårt samhälle är på väg. Är vi på väg mot något bättre eller sämre? Man ser ständigt filmer osv. om hur framtiden är skit. Själv så upplever jag att samhället ständigt blir svårare och svårare att leva i. Saker blir dyrare, vänner försvinner. Snack om jordens undergång hit och dit. Har även ofta funderat länge på hur jordens undergång kommer vara, tsunami? kärnvapen krig? "växthuseffekten?

(sj så tror jag att undergången är hyffsat nära)

Min fråga till er är alltså följande: Vart är samhället på väg, mot det bättre/ sämre? och hur kommer jordens undergång vara/kommer den komma inom en snar framtid, eller är det inget vi behöver oroa oss över?
Citera
2011-04-25, 01:53
Bannlyst
Definitivt sämre. Jag skulle bara vilja flytta ifrån det här skitlandet. Scratch that, den här skitplaneten.
Citera
2011-04-25, 01:57
Medlem
Olga-Reets avatar
Bättre eller sämre beror väl på var och ens värderingar. Men vi jobbar mindre tid än vi nånsin har tidigare. Och producerar fler prylar per person än vi nånsin har tidigare.

Varje samhällsbildning, varje tid och plats, har haft sitt stora hot som makthavarna pratar om för att vi ska göra som de vill. Saker har alltid blivit dyrare, tror vi, men vi får ökad lön också. Jämför hur mycket bröd du kan köpa för hela din månadslön mot vad nån för 400 år sen kunde köpa. Vänner har alltid försvunnit.

Jag tror samhället kommer fortsätta finnas i en massa tusen år till. Det är i grunden samma nu som för 2000 år sen och kommer i grunden vara samma om 2000 år till. Skillnaden är att vi har hittat på lite bättre verktyg så vi kan göra fler och coolare prylar att fördriva tiden med.
Citera
2011-04-25, 01:59
Medlem
Själv så tror jag att med tanke på växthuseffekten och "2012" snacket så kommer vi inte leva länge till
Citera
2011-04-25, 02:28
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantapanta
Själv så tror jag att med tanke på växthuseffekten och "2012" snacket så kommer vi inte leva länge till

Du låter ordentligt påläst. Vilket ämne doktorerade du på?
Citera
2011-04-25, 09:45
Medlem
HavannaMammas avatar
Citat:
...hur kommer jordens undergång vara/kommer den komma inom en snar framtid, eller är det inget vi behöver oroa oss över?
Jorden kommer inte gå under, människan kommer däremot att gå under. Dock så långt in i framtiden att du och jag inte får uppleva det.
Citera
2011-04-25, 10:53
Medlem
Alkemis avatar
Framtiden ser mörk ut. Det enskilt största problemet är befolkningsexplosionen, som ingen kan lösa, och som de flesta förnekar. Med överbefolkning kommer förändrad mentalitet, och den mest sålda medicinen är antidepressiva psykofarmaka.

Det verkar som att de flesta "vet" att det kommer att gå åt helvete, men dom bryr sig inte, dom tror att vi är tvungna att hänga med i utvecklingen och konkurrensen, och dom ska ju ändå snart dö själva.
Citera
2011-04-25, 19:42
Medlem
Citat:

Många fysiker säger att det inte kommer att hända alls. De har ju koll på rymden och dess rörelse.
Växthuseffekten har börjat minska.
Citera
2011-04-26, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flauw
Definitivt sämre. Jag skulle bara vilja flytta ifrån det här skitlandet. Scratch that, den här skitplaneten.

ÅÅ jag bara önskar att såna som du flyttas till den värsta slum områden och jobbar 12 timmar om dan förr att tjäna 10kr. Så ska du få en läxa i vad som är i skit och vad som är bra. Sluta gnäll och uppskatta det du har.
Citera
2011-04-26, 03:22
Bannlyst
Vi får det bättre och bättre men mår bara sämre och sämre.
Våld, mord, våldtäkter, självmord, allt ökar markant. Vi har fler deprimerande än någonsin. Vi mår sämre psykiskt än någonsin tidigare. Självmord kommer bli den vanligaste dödsorsaken i framtiden.

Dekadens. Titta på dagens ungdom. Springer runt i pyjamasbyxor på stan och skriker könsord. Unga tjejer slåss om vem som kan smörja in mest bajsfärg i ansiktet, helt förlorade i materialismens falska värld. Ungdomar har inga drömmar längre, det enda de bryr sig om är world of warcraft, hat, droger och porr. Allt har gått så fel och bättre kommer det nog inte gå när detta trash tar över helt och hållet.

Sedan har vi sådana faktum som att svenskar kommer bli en minoritet om ett antal tiotal år, det kommer heller inte bli trevligt.

Sedan har vi allt det där med fler och fler katastrofer, global uppvärmning och allt vad det heter.

Jadu.. vart är samhället påväg!?
Senast redigerad av TheLivsnjutare 2011-04-26 kl. 03:27.
Citera
2011-04-26, 20:28
Medlem
Läser man vissa inlägg på forumen så inser man att somliga inte skulle klara tre dagar
i tillvaron utan vägledning från Flashback. Frågan är om livet blir bättre eller sämre
av att ständigt styras av anonyma tips från coachen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in