Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-04-24, 19:15
Medlem
Sorkus avatar
Jag brukar köpa sylt i tubform, självklart varierar jag mig med lingonsylt, hallonsylt, jordgubbssylt, drottningsylt, björnbärssylt etc. Syltburkar köper man ju inte allt för ofta, det är dyrare, och så finns det ingen plats för dom i kylen heller för den delen.

Så det har blivit så att jag har tre burkar sylt med fel etiketter på, vilket brukar leda till lingonsylt i filen när man är morgontrött och björnbärssylt på pannbiffen. Att försöka märka ut innehållet i burkarna hjälper ju inte, det kan ju som sagt variera.

Finns det något logiskt system för detta som jag inte listat ut eller brottas allas med detta? Kan det helt enkelt vara så att jag är för tankspridd för att hantera sylt?
Citera
2011-04-24, 19:18
Medlem
wrongs avatar
Titta innan du slevar fram sylten?`
Citera
2011-04-24, 19:19
Medlem
Jack.Dogs avatar
Murphys lag heter det väl? Kan det gå åt pipan så kommer det att göra det också.
Citera
2011-04-24, 19:31
Medlem
kissflickans avatar
lösningen heter frystejp.

nästa gång du häller lingonsylt i en burk tar fram en bit frystejp, skriver "lingongsylt" på densamma samt fäster den på burken. när burken är tom tar du bort tejpbiten igen.
Citera
2011-04-24, 19:45
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrong
Titta innan du slevar fram sylten?`
Med morgongrus i ögonen när man sitter vid frukostborden är det lätt att missa en sådan sak. För den delen är det ju redan för sent då, då sitter man där med den förbannade lingonsylten på bordet när det egentligen skulle vara marmelad

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Dog
Murphys lag heter det väl? Kan det gå åt pipan så kommer det att göra det också.
Det ligger nog något i det...

Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
lösningen heter frystejp.

nästa gång du häller lingonsylt i en burk tar fram en bit frystejp, skriver "lingongsylt" på densamma samt fäster den på burken. när burken är tom tar du bort tejpbiten igen.
Now we're talking! Har försökt med vanlig maskeringstejp men skiten bara lossnade hela tiden, blir till att leta efter denna magiska tejp i mataffären vid nästa besök då!
Citera
2011-04-25, 01:22
Medlem
krutkurts avatar
Men lingonsylt i filen är ju gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in