Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-24, 14:45
Medlem
Har problem med en dator, den bootar och kommer fram till att win xp laddar med flaggan och en sån där knightrider-bar, sen börjar processen om och så håller det på.

Vet inte riktigt hur jag kan vara mer specifik. Har hänt på andra datorer att den loopar så men då stänger jag av den under boot och nästa gång funkar det. Nu hjälper det inte att försöka igen öht.

Vad kan vara orsaken till det här?
Citera
2011-04-24, 14:50
Medlem
Hade samma fel, det var nå minne tror jag som var felet för mig. Men är inte så kunnig, om det är i detta fall måste man väl ta av shassit och fixa. Men som sagt är jag inte så kunnig
Citera
2011-04-24, 14:53
Bannlyst
Tryck på F8 vid uppstart så väljer du "logga boot" eller liknande. Startar om som vanligt och sedan startar du i felsäkert läge och kollar log filen. Tror den heter boot.txt typ och ligger i rooten.
Senast redigerad av saggeliten 2011-04-24 kl. 15:01.
Citera
2011-04-24, 14:57
Medlem
Windows har blivit skadad, och den klarar inte av att "fixa" detta själv med systemåterställning.
Kör om windows så är problemet löst
Citera
2011-04-24, 18:13
Medlem
Finns olika orsaker.

För en bekant var anledningen 41 virus och skade program trots ett bra antivirus (Finns ett sätt att få skit ändå som datortidningarna varnade för förut).

För andra i forumet var det Win Uppdate eller när de uppdaterade annat när något gick snett.

Har du något viktigt på disken?
Senast redigerad av panpo98 2011-04-24 kl. 18:21.
Citera
2011-04-24, 21:13
Medlem
UPPDATERING:
Tack för tipsen!

Jag har inte hunnit testa något av era förslag p.g.a. påskfirande. Men jag har fått lite mer information om problemet. Vad jag fått reda på är att datorn startar OK ibland (typ en gång av 20). Men oftast går den in i den här loopen av reboot.

När den är igång så krashar den och går in i loopen efter ett tag, hittils har det hänt när ingen suttit vid datorn så antagligen är det i samband med att den går ner i energisparläge.

Tänkte att jag skulle uppdatera med detta om det kan ge er några andra teorier, annars är det på:et imorgon som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in