2004-09-29, 22:41
Medlem
Vad händer med ens brotts register och sådant när man dör? Deletas alla filer?eller sparas dem ändå?
Citera
2004-09-29, 23:19
Medlem
Vet inte, men jag tror nog allt sparas. Kan vara av intresse för t.ex. släktforskare i framtiden att få reda på vad man pysslat med.
Citera
2004-09-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Vet inte, men jag tror nog allt sparas. Kan vara av intresse för t.ex. släktforskare i framtiden att få reda på vad man pysslat med.

Om det nu sparas vart sparas det? och kan vem som helst komma åt dem filerna? När en person är vid liv så är ju inte brottsregistret offentligt. undrar om det är det när personen är död. Familj o dylikt kan ju ta skada om uppgifter görs offentliga.

hoppas någon mer postar angående detta
Citera
2004-09-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manta Atlantica
Om det nu sparas vart sparas det? och kan vem som helst komma åt dem filerna? När en person är vid liv så är ju inte brottsregistret offentligt. undrar om det är det när personen är död. Familj o dylikt kan ju ta skada om uppgifter görs offentliga.

hoppas någon mer postar angående detta

Som sagt var så vet jag egentligen inte så noga hur sånt här fungerar, däremot vet med ganska stor säkerhet att den typen av uppgifter inte skulle bli offentliga förrän efter tidigast 70 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in