2011-04-24, 03:04
Medlem
Der_Richters avatar
För er som såg STCC-premiären på Jylland... Vad anser ni om Göranssons svåra avåkning?

Pressmeddelandet från West Coast racing talar om "ryggfrakturer" och att de "är glada att han i alla fall lever"...

Vad innebär detta för den regerande mästaren?

Såg riktigt otäckt ut med en avåkning från nära 200 km/h. stumt in i betongen rakt framifrån...

Personligen ser jag det som riktigt otäckt då det är en av mina favoritförare alla kategorier, jag har även träffat honom ett antal gånger. Nu fruktar jag dock att detta om det är så allvarligt som stämningen hos West Coast när ambulansen lämnade antydde, kan innebära slutet för Göranssons karriär, eller åtminstone hans säsong 2011...

Så, andra motorsportfanatiker, tankar kring detta?
Citera
2011-04-24, 19:33
Medlem
YO-M8s avatar
Du ska nog se att han sitter i bilen om 2 veckor ;-)
Citera
2011-04-24, 20:26
Medlem
Latexs avatar
Enligt Svt Sport har han frakturer på två ryggkotor så han blir nog borta ett tag.
Jag undrar fortfarande vad som hände. Incar-filmen visar ju att styrförmågan var helt borta när försökte svänga.
Otäck smäll!
Citera
2011-05-01, 00:00
Medlem
Göranssons olycka berodde på att 1 bromsbelägg lossnade bak, går att läsa på hans hemsida www.richardgoransson.com

SMSade även med honom senare på kvällen på sjukhuset, Han sa det kändes som att någon stod och slog med ett järnspett i ryggen på honom när han låg ner.

Borta 3 månader minst blir han iaf, ingen ersättare i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in