vilka preparat finns det som inte ökar ens sötsug, gör en hungrig, eller gör så att du går upp i vikt, när det gäller SSRI/SNRI? Voxra äter jag redan, och det är en mycket fin medicin, kombinerad med Abilify. Det jag behöver är något som slår på serotonitet.
vilka preparat finns det som inte ökar ens sötsug, gör en hungrig, eller gör så att du går upp i vikt, när det gäller SSRI/SNRI? Voxra äter jag redan, och det är en mycket fin medicin, kombinerad med Abilify. Det jag behöver är något som slår på serotonitet.
Bland SSRI är fluoxetin det preparat som är minst förknippat med viktuppgång. Många som tar fluoxetin brukar till och med tappa i vikt. Det hände mig själv.
Då är frågan vilken man bör satsa på. Cymbalta vs Fluoxetin. Jag vet ju att Cymbaltans biverkningar med allra högsta trolighet går över efter ett tag, det gäller bara att stå ut. Vilket skulle ni rekommendera? Jag står på 20 mg Abilify och 300 mg Voxra för övrigt.
Sertralin brukar inte heller ha nån påverkan på vikten, som tidigare nämnts är paroxetin det värsta ssri när det gäller vikten, om mest biverkningar förövrigt också
Jag fick också avbryta min instättning av Cymbalta för att jag fick rätt illa besvär, fick börja direkt med vanlig dos av nån anledning dock.
Lycka till och berätta hur det fortlöper om du har möjlighet!
Tog min andra tablett idag. Igår hade jag inga direkta biverkningar, till skillnad från förut. Jag går också in på full dos direkt (60 mg). Lite svettningar är det enda jag känt hittills. Det lovar gott.
För egen del var Cymbalta viktneutralt -- eller ja, kunde nog märka en liten viktnedgång, som antagligen berodde på den ökade aktivitet som läkemedlet verkar ha förorsakat.
Har nu tagit Cymbalta 2 dagar 2a dagen idag) brukar alltid villja äta på kvällen efter midagen men igår kväll kännde jag mig inte alls sugen på något. Tar det som ett bra tecken när det gäller vikten