2011-04-22, 16:44
Medlem
Hejsan, jag skulle vilja trimma min derbi senda xtreme sm 2011 på ett billigt sätt, vill inte gå över 1.5 eller något sådant eller förstöra mitt original rör, tacksam för tips och vad ni skulle gjort.
Eller om ni säljer rör själva?
Senast redigerad av AliGangsta 2011-04-22 kl. 16:53.
Citera
2011-04-22, 17:05
Medlem
Snuskalass avatar
Jag har hört att de nya modellerna av Derbi (-10 och framåt) enbart är strypta via CDI-boxen. Om detta stämmer är det bara att köpa en ny sådan, ett billigt och enkelt sätt att trimma i sådana fall!
Citera
2011-04-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskalas
Jag har hört att de nya modellerna av Derbi (-10 och framåt) enbart är strypta via CDI-boxen. Om detta stämmer är det bara att köpa en ny sådan, ett billigt och enkelt sätt att trimma i sådana fall!

Skulle man kunna få hjälp med om hur man gör det?
Var man köper och så?
Citera
2011-04-22, 17:20
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliGangsta
Skulle man kunna få hjälp med om hur man gör det?
Var man köper och så?

Det har jag tyvärr ingen aning om. Regga dig här och fråga runt: http://www.moppeforum.net/
Citera
2011-05-11, 20:39
Medlem
lånar tråden lite
vad ska jag ha för drev på min derbi senda extreme sm 05 om jag vill få ut så bra axx som möjligt men ändå bra toppfart?
Citera
2011-05-12, 22:38
Medlem
Pluppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskalas

Att strypa av Cdi boxen på en original moped gör inget alls tyvärr
Citera
2011-05-14, 19:36
Medlem
Om du inte vill lägga ner pengar kan du dra pluggen då gör den ca 70
Eller om du vill lägga ner ca 2500 kr köper du effetkrör plus ostrypt cdi då gör den 85-90 beroende på drevning
Att byta strypa en cdi måste du köpa ny och byta den är väldigt änkelt det sitter bara några sladdar där som du tar ut och sen sätter i dom på samma sätt i den ostrypta

Twostroke.se där hittar du fan allt sånt !
Citera
2012-03-07, 15:43
Medlem
lånar denna halvgamla tråd lite också, någon som vet hur man trimmar en xtreme -09 utan att borra något? det ska gå att fixa tillbaka sen
Citera
2012-03-07, 16:01
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talvilover
lånar denna halvgamla tråd lite också, någon som vet hur man trimmar en xtreme -09 utan att borra något? det ska gå att fixa tillbaka sen

Köp större motordelar
Citera
2012-03-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Köp större motordelar
Glömde att säga att jag inte vill köpa mer delar, finns det månne något i motorn som är bara att plocka bort som går att sätta tillbaka?
Citera
2012-03-07, 18:16
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Glömde att säga att jag inte vill köpa mer delar, finns det månne något i motorn som är bara att plocka bort som går att sätta tillbaka?

Du kan alltid dra några pluggar, är du en duktig svets så kan du säkerligen svetsa tillbaks dem.

Annars kan du ju dreva den! Rekommenderar det starkt! I helgen så ska jag sätta på ett 13t framdrev på min Jawa. Den kommer förmodligen gå... .. 10-15 km/h snabbare, 70km/h alltså!
Citera
2012-03-07, 22:34
Medlem
Citat:

Kika lite på www.moppenet.nu och www.twostrokerider.se, där finns det kunnigt folk som kan hjälpa dig.

Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Du kan alltid dra några pluggar, är du en duktig svets så kan du säkerligen svetsa tillbaks dem.

Annars kan du ju dreva den! Rekommenderar det starkt! I helgen så ska jag sätta på ett 13t framdrev på min Jawa. Den kommer förmodligen gå... .. 10-15 km/h snabbare, 70km/h alltså!

Drevar man måste den orka det också, tveksamt att en otrimmad moped orkar 3t större framdrev.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in