2011-04-21, 21:43
Medlem
Tjena!

Idag när jag systemåterställde min dator 2 dagar tillbaks hände det något riktigt sjukt. Helt plötsligt ändrades min resoloution från 1680x1050 till 1600x1200 och det går inte att fixa tillbaks. Har testat att uppdatera drivrutinerna till både skärmen och grafik-kortet men ingenting har förändrats. Har dessutom testat att ångra system-återställningen men det vart ingen skillnad.

Jag kör Windows 7 64-bit med en HP L2208w.

TACK I FÖRHAND!

EDIT:

Här är bilderna:

Vad det står när jag försöker ångra systemåterställning:
http://i54.tinypic.com/2cnjmlv.jpg

Hur det ser ut när jag försöker välja resolution:
http://i56.tinypic.com/20kyhyo.jpg
Senast redigerad av JonnySnasker 2011-04-21 kl. 22:21.
Citera
2011-04-21, 23:27
Medlem
Du kan prova att avinstallera allt som har med ditt grafikkort att göra, via kontrollpanelen->program, sedan hämta hem och installera driversweeper...

Starta om datorn i felsäkert läge, i felsäkert läge start driversweeper, markera din tillverkare på ditt grafikkort tryck scan...

Rensa ut allt som hittas..

starta sen om datorn igen och installera om drivrutinerna..

Fungerar inte detta så är nog ditt bästa alternativ att installera om datorn...

PS systemåterställning är menat som en nödlösning om systemet inte startar... kör man det för mycket så kan systemet krascha pga detta istället... DS
Citera
2011-04-22, 01:18
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zondar
PS systemåterställning är menat som en nödlösning om systemet inte startar... kör man det för mycket så kan systemet krascha pga detta istället... DS
Det där är väl ändå bullshit?

Vad har du för grafikkort TS?
Citera
2011-04-22, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det där är väl ändå bullshit?

Tyvärr inte... sett det hända flera gånger faktiskt... inte på mina egna burkar dock.. använder aldrig den funktionen. Men har fått försökt väcka liv i andras brukar som strulat enormt efter en återställning...

därför man har två hårddiskar/partitioner så man kan installera om windows när det sig bör....
Senast redigerad av zondar 2011-04-22 kl. 01:56.
Citera
2011-04-22, 02:27
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Tyvärr inte... sett det hända flera gånger faktiskt... inte på mina egna burkar dock.. använder aldrig den funktionen. Men har fått försökt väcka liv i andras brukar som strulat enormt efter en återställning...

därför man har två hårddiskar/partitioner så man kan installera om windows när det sig bör....
Förstår fortfarande inte varför en systemåterställning skulle göra saken värre. Har du nån länk eller nåt?
Citera
2011-04-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Förstår fortfarande inte varför en systemåterställning skulle göra saken värre. Har du nån länk eller nåt?

tycker det räcker att googla "problems after a windows system restore" så får du upp ca 8 miljoner träffar angående detta...
Citera
2011-04-22, 13:43
Medlem
krang666s avatar
Zondar har helt rätt i detta.
Angående Ts resolution problem så är det lite knepigare. Jag hade ett liknande problem som berodde på att jag hade plug & play skärm installerat i Windows vid sidan av. Kolla om du har någon sådan och avinstallera den.
Citera
2011-04-22, 15:33
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
tycker det räcker att googla "problems after a windows system restore" så får du upp ca 8 miljoner träffar angående detta...
Att folk försöker använda program som är installerade efter restore pointen är ju intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in