2011-04-21, 21:24
Medlem
nollie3flips avatar
Hej, har en avi med förfallodag 2011-04-26. Har sett att jag inte kan välja ett tidigare datum än just den dagen för rutan "Mottagaren tillhanda" på min internetbank. (Antagligen på grund av att det är påsk fredag-måndag)
Kommer detta gå? Vill gärna få denna räkning betald nämligen. Det jag är orolig för är att när pengarna är hos mottagaren den 26e kommer den redan vara registrerad som obetald. Nån som vet hur sådana här betalningar registreras?
Citera
2011-04-21, 21:32
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Pengarna överförs den 26:e, så du kan välja 26:e om det ska betalas den 26:e.
Spelar ingen roll om det är annan bank eller liknande - det är skillnad på överföring och betalning.
Citera
2011-04-21, 21:36
Medlem
nollie3flips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Pengarna överförs den 26:e, så du kan välja 26:e om det ska betalas den 26:e.
Spelar ingen roll om det är annan bank eller liknande - det är skillnad på överföring och betalning.
Okej, men tänk om mottagaren kollar om pengarna är betalda den 26:e kl: 00:01 och pengarna inte förs över före lunch t.ex?
Tack för snabbt svar!
Citera
2011-04-21, 21:39
Medlem
Clarence Worleys avatar
Du behöver inte vara orolig. Betalar du den 26e har de pengarna allra senast den 28e. Generellt har företag en frist på 5-6 dagar, minst, efter förfallodatum innan de skickar påminnelse till dig.
Citera
2011-04-21, 21:45
Medlem
nollie3flips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Worley
Du behöver inte vara orolig. Betalar du den 26e har de pengarna allra senast den 28e. Generellt har företag en frist på 5-6 dagar, minst, efter förfallodatum innan de skickar påminnelse till dig.
Jag är inte rädd för att få påminnelse/betalningsanmärkning, det jag är rädd för är att jag inte ska få ta del av den billiga hemförsäkring som avin gäller.
Citera
2011-04-21, 22:27
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollie3flip
Okej, men tänk om mottagaren kollar om pengarna är betalda den 26:e kl: 00:01 och pengarna inte förs över före lunch t.ex?
Tack för snabbt svar!
Det gör man inte, man kollar typ någon/några dagar efter som Clarence Worley säger
Citera
2011-04-21, 23:40
Medlem
toby79s avatar
Peta in räkningen direkt utan att ange något datum så går betalningen fram så fort som möjligt. Jag tror inte du behöver vara orolig för försäkringen. Dom vill väl sälja en försäkring till dig så varför skulle de neka dig?
Däremot kanske du ska akta dig för att bränna ner huset eller vad det nu är du ska försäkra, under de kritiska dagarna om det blir såna. Påminner lite om ett Simpsonavsnitt faktiskt.
Citera
2011-04-22, 00:34
Medlem
annanmedlems avatar
Du lär inte behöva oroa dig över en dag eller så.. Är antagligen lugnt tills någon dag in på maj iaf.

Jag tror att erbjudandet är lugnt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in