2011-04-21, 09:48
Medlem
Hickins avatar
Har en vän som har lite cash undanstoppad efter varit både listig och sparat massor i flera år.
Han har dock allt i cash och jag säger till honom att investera det i något vettigt dock vet jag inte själv något direkt vettigt man kan göra.
Är det bara banken som gäller bitvis eller finns det andra alternativ?
Vi snackar typ 5-siffrigt.
Citera
2011-04-21, 09:50
Bannlyst
Vill han vara säker på att få behålla sina besparingar så är det nog bara banken som gäller, tyvärr
Citera
2011-04-21, 09:53
Medlem
Hickins avatar
Misstänkte det, förmodar också han inte kan gå in och säga "Tjena, här har du mina pengar, sätt in!" De tar inte emot så mycket pengar.
Han får ta lite varje månad.
Det finns inga fonder eller så typ, de som man har när man pensionssparar ökar väl alltid i värde?
Citera
2011-04-21, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hickin
Misstänkte det, förmodar också han inte kan gå in och säga "Tjena, här har du mina pengar, sätt in!" De tar inte emot så mycket pengar.
Han får ta lite varje månad.
Det finns inga fonder eller så typ, de som man har när man pensionssparar ökar väl alltid i värde?
Nja det finns säkert några fonder som skulle passa men om sådana vet jag inte ett dugg, men det blir ju samma problem där, får sätta in lite i taget.
Man kan även ha pengar på banken som man låser en tid och får därför högre ränta.
Men han måste även där "plutta" in pengarna om det är stora summor.
Jag tror 10 000 är gräns när man sätter in utan frågor, men det kan man kolla med banken, anonymt om man så vill.
Citera
2011-04-21, 11:13
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
TS vill tvätta pengar, alltså?
Citera
2011-04-21, 11:19
Medlem
Hickins avatar
Pengarna behövs tvättas med ja, eftersom det inte finns papper på allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in