2011-04-21, 02:04
Medlem
-ELF-s avatar
Sitter med ett lite udda problem. Det är nämligen så att det till och från är lågt ljud i centerhögtalaren.
Först trodde jag det var Oblivion som buggade och jag brydde mig inte direkt om det, men jag märkte nu även av det i Dirt 3. Nu visar det sig att det även är dämpat i Windows.

Så här ligger det till om jag spelar oblivion:
Jag spelar på som vanligt och allt låter precis som det ska. Men ibland när jag ska prata med en person så låter det som att denne ha en fotboll nedkörd i halsen. Det går knappt att höra vad personen säger. Men det väldigt konstiga är att det låter klart och tydligt när jag bara står vid en person och lyssnar på vad denne säger.
Alltså, dämpat när dialogrutan är framme och klart och tydligt när man bara lyssnar på något slumpat prat.

Sitter och pillar lite nu och jag vet inte vad jag ska säga
Jag har suttit och bytt "läge" i Creatives ljudpanel och lekt med inställningarna för att se om det hjälper, det gjorde det ju inte. Men jag märkte dock något konstigt när jag bytte till Entertainment läget. Sänker jag volymen på basen och alla högtalare förutom centerhögtalaren så låter det fortfarande från basen och det är endast basen det låter från. Ljudreglaget för centerhögtalaren styr ljudnivån för basen.

Hmm, ska kolla om det finns nya drivrutiner (tror inte det). Imorn avinstallerar jag dem jag har och installerar dem igen.

Citera
2011-04-21, 02:06
Medlem
crillecrilles avatar
Det här kanske kan vara av intresse: http://www.lynnemusic.com/surround.html
Citera
2011-04-21, 02:23
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det här kanske kan vara av intresse: http://www.lynnemusic.com/surround.html
Jag tror ditt förslag skrämde min dator. Blev själv lite skraj när jag såg bilderna på sidan. Ser inte ut att vara musik i min smak, men ska ändå lyssna .

Hur eller hur så fungerar det nu igen utan anledning.

EDIT:
Musiken var inte dålig, men det är inget jag skulle sitta och lyssna på... Trevligt att någon gör musik där man inte behöver använda cmss för att få surround.
Senast redigerad av -ELF- 2011-04-21 kl. 02:30.
Citera
2011-04-21, 03:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Jag tror ditt förslag skrämde min dator. Blev själv lite skraj när jag såg bilderna på sidan. Ser inte ut att vara musik i min smak, men ska ändå lyssna .

Hur eller hur så fungerar det nu igen utan anledning.

EDIT:
Musiken var inte dålig, men det är inget jag skulle sitta och lyssna på... Trevligt att någon gör musik där man inte behöver använda cmss för att få surround.
Haha Jag menade testfilen som ligger där. Tänkte att du kunde använda den för att TESTA ditt system
Citera
2011-04-21, 18:26
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Haha Jag menade testfilen som ligger där. Tänkte att du kunde använda den för att TESTA ditt system
Jaha.

Han inte installera om drivrutinerna, får göra det på lördag. Får se om problemet återuppstår efter att jag har installerat om dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in