2011-04-21, 00:16
Medlem
The-Johnnys avatar
Hej flashare. Det är så att jag för några veckor sen stötte på en underbar tjej ute i stan. Min kompis som var med mig vid det tillfället kände igen tjejen. Dock inte personligen utan han visste bara vad hon hette. Väl hemma så tog min kompis initiativet (utan min vetskap) att leta fram hennes facebook och skrev till henne att jag är intresserad och skickade även min facebook till henne (så hon får se vem jag är).

För att göra det hela väldigt kort så verkar tjejen intresserad också och sa till min kompis att ifall jag är intresserad så ska jag skriva till henne. Att hon är intresserad vet jag... men problemet är att jag inte vet vad jag ska skriva. Har suttit o tänkt i timmar men inget verkar funka. Nu låter jag kanske som en oerfaren tonårskille men saken är att jag aldrig tidigare "stött" på en tjej på detta sätt.

Nån som kan ge tips på vad jag kan börja med att skriva till henne?
Citera
2011-04-21, 00:19
Medlem
DelGriffiths avatar
"Knulla?"
Citera
2011-04-21, 00:20
Medlem
Fairy-Tails avatar
Satsar du hårt eller du vill bara ha en en-gångs-grej?
Citera
2011-04-21, 00:21
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy-Tail
Satsar du hårt eller du vill bara ha en en-gångs-grej?

Jag är inte ute efter en en-gång-grej. Vill lära känna henne och funkar det så kanon
Citera
2011-04-21, 00:24
Medlem
htebacinoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jag är inte ute efter en en-gång-grej. Vill lära känna henne och funkar det så kanon

Fika?
Citera
2011-04-21, 00:31
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htebacinom
Fika?

Jag har tänkt på det men vet inte om det vore så smart att skriva det när vi aldrig tidigare talat med varandra...
Citera
2011-04-21, 00:34
Medlem
dekanmis avatar
Vilket I-landsproblem. Skriv hej och fråga hur hon mår?
Sedan kan du bara prata om hennes dag, berätta om din etc. Tänk inte så mycket över saken, då låser du dig bara. Det är inte alls svårt egentligen.
Citera
2011-04-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Sedan kan du bara prata om hennes dag, berätta om din etc. Tänk inte så mycket över saken, då låser du dig bara. Det är inte alls svårt egentligen.

Instämmer. Aldrig bra att överanalysera och tänka innan vad du ska skriva. Låt det komma spontant och hoppas på det bästa.
Citera
2011-04-21, 00:45
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi

Det är verkligen ett I-landsproblem :P Problemet är att jag inte har hennes msn, så det kan inte bli något chattande i facebook. Jag vill först skriva nåt till henne och visa mitt intresse och det är där problemet ligger. Därefter så är det lugnt att fråga henne om msn/nr om det funkar. Men det första steget är väldigt jobbigt :/
Citera
2011-04-21, 00:54
Medlem
ImJustSayins avatar
- Gah! Min pappa älskar tuttar.

- Haha, va?

- Jo, du vet vad de brukar säga, sådan far, sådan son. Men anyway..
Citera
2011-04-21, 01:13
Medlem
Fimparens avatar
Skriv typ som du skriver nu:
Hej "Ulla", det här är "Styrbjörn".. "Tiburtius" kompis... jag vet egentligen inte vad jag ska skriva... men jag tänkte om du kanske skulle vilja gå ut nån dag och käka på restaurang och kanske dricka nått gott vin eller så...

Den e väl duglig eller?

(namnen måste du ändra på om ni inte heter så måste jag säga efter som det finns många nötter här på FB lol )

EDIT: tackar hon ja så byter ni såklart nummer på en gång... inte så svårt.
Citera
2011-04-21, 01:26
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Skriv typ som du skriver nu:
Hej "Ulla", det här är "Styrbjörn".. "Tiburtius" kompis... jag vet egentligen inte vad jag ska skriva... men jag tänkte om du kanske skulle vilja gå ut nån dag och käka på restaurang och kanske dricka nått gott vin eller så...

Den e väl duglig eller?

(namnen måste du ändra på om ni inte heter så måste jag säga efter som det finns många nötter här på FB lol )

EDIT: tackar hon ja så byter ni såklart nummer på en gång... inte så svårt.

Det där var faktiskt bra. Jag hade aldrig lyckats få till det att bjuda ut henne på första meddelandet, men du fick det att verka okomplicerat och väldigt "lätt". Exakt såna råd behöver jag, Tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in