2011-04-20, 22:01
Medlem
Glidmedels avatar
Ni som har erfarenhet:

Jag har ett litet problem. Köpte en jacka på H&M igår i en annan stad än den jag bor i. Nu ångrar jag mitt köp. Prislappen lyckades självklart ryckas bort i den staden, den har jag därför inte med mig hem.

Mina frågor är då: går det att lämna tillbaka jackan utan prislappen (har kvittot), och går det att lämna tillbaka i en annan H&M-butik än den jag köpte jackan i?

Tackar så hjärtligt för svar!
Citera
2011-04-20, 22:13
Medlem
Det ska absolut inte vara några problem.
Citera
2011-04-20, 22:16
Medlem
jobbar i en stor klädaffär men inte på just H&M, vi ber alltid om ett kontoutdrag om man nu har betalt med kontokort samt om man nu är medlem så går det att kolla upp i datorn vad, vart och när man köpt något. Går inget av detta att stämma av mot så beror de helt på hur snälla kunderna är och vem som står i butiken, oftast går det att få ett pressentkort och kan helt ärligt säga att om kunderna är snälla går det faktiskt att göra ganska mycket, va snäll dvs! mitt bästa råd
Citera
2011-04-20, 22:18
Medlem
Glidmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majs dnb
jobbar i en stor klädaffär men inte på just H&M, vi ber alltid om ett kontoutdrag om man nu har betalt med kontokort samt om man nu är medlem så går det att kolla upp i datorn vad, vart och när man köpt något. Går inget av detta att stämma av mot så beror de helt på hur snälla kunderna är och vem som står i butiken, oftast går det att få ett pressentkort och kan helt ärligt säga att om kunderna är snälla går det faktiskt att göra ganska mycket, va snäll dvs! mitt bästa råd

Okej! Det låter ju kalas, vara snäll är ju inte så svårt. Menar du att det borde gå att lämna tillbaka i annan butik också då alltså?
Citera
2011-04-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidmedel
Okej! Det låter ju kalas, vara snäll är ju inte så svårt. Menar du att det borde gå att lämna tillbaka i annan butik också då alltså?

På mitt jobb går det att lämna på vilken butik som helst och H&M är ju väldigt stort så de ska, tycker jag, inte vara något problem lycka till
Citera
2011-04-20, 22:44
Medlem
Glidmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majs dnb
På mitt jobb går det att lämna på vilken butik som helst och H&M är ju väldigt stort så de ska, tycker jag, inte vara något problem lycka till

Tack och bock!
Citera
2011-04-20, 23:58
Medlem
miyagismandolins avatar
Du får lov och returnera i vilken H&M butik som helst inom Sverige. När det gäller prislappen på jackan så säg (om h*n frågar) att prislappen hade åkt av så hon fick scanna en likadan jacka när du skulle betala, därför finns det ingen prislapp. I vissa fall är folk störiga, men säger du så ska det nog gå bra.
Citera
2011-04-21, 00:01
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Kan inte reglerna men om det är på ett såpass billigt plagg och det är schyssta kassörer funkar det mesta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in