2011-04-20, 16:30
Medlem
Tjenare,

Har börjat lira en hel del HUsng från att lira 6 manna cash.

Undrar om det finns någon i sverige som lever endast på HUsng?

Isåfall skulle jag vilja dra igång en diskussion å fråga ett par saker.

Peace
Citera
2011-04-20, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idoinhale
Tjenare,

Har börjat lira en hel del HUsng från att lira 6 manna cash.

Undrar om det finns någon i sverige som lever endast på HUsng?

Isåfall skulle jag vilja dra igång en diskussion å fråga ett par saker.

Peace

Jo ja lirar det mkt. Heads up omaha, standard ja lirar är 50 dollar. På tilt förra veckan lira 30 matcher på ett par timmar, vann 27. Fast så bra går det inte alltid men känns som ja vinner mer än ja torskar. 50, 88 100 dolar mest på tilt. Fast om du ska lira heads up ska du nog börja på 888, nämde det i en annan tråd, Folk gör väldigt dåliga spel där.

Tänkte på det lever och lever. Om man ska ha det bra ska man ju minst lira 1k eller allafall 500dollar och det gör ja ju inte..
Senast redigerad av duhardetbra 2011-04-20 kl. 16:38.
Citera
2011-04-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duhardetbra
Jo ja lirar det mkt. Heads up omaha, standard ja lirar är 50 dollar. På tilt förra veckan lira 30 matcher på ett par timmar, vann 27. Fast så bra går det inte alltid men känns som ja vinner mer än ja torskar. 50, 88 100 dolar mest på tilt. Fast om du ska lira heads up ska du nog börja på 888, nämde det i en annan tråd, Folk gör väldigt dåliga spel där.

Tänkte på det lever och lever. Om man ska ha det bra ska man ju minst lira 1k eller allafall 500dollar och det gör ja ju inte..

Okej okej

Men lirar HUsng nl hold em. Tror du folk är kassa där med på det?

Finns det någon bonus / rakeback som man kan skaffa om man lirar på sidan?
Citera
2011-04-20, 17:00
Medlem
Le.s avatar
Citat:

Man behöver inte spela 500/1k Hu sngs för att leva på det... skulle tro att de flesta bra regs på 30+ lever på det.
Citera
2011-04-20, 17:02
Medlem
Melongrasss avatar
Citat:
Okej okej

Du behöver absolut inte spela highstakes nivåerna som föregående sa för att leva på det.

En ROI på 5%/~55% winrate brukar ses som bra (högre på deepstacks, lägre på superturbos) och destu slöare/djupare struktur = högre winrate/roi och mindre varians, men kanske inte lika många spel och heller inte alltid mer $/h.

888s nlhe husngs är/var överfyllda med rumänska regs, vissa mindre bra och vissa är bättre.

Fråga på om det är något
Citera
2011-04-20, 17:03
Bannlyst
Citat:
Okej okej

Det vet ja inte, men vänta 1 eller 2 timmar så får du nog svaret. Det finns många proffs härinne som har svaret och som är mkt bättre än isildur trots att de går på a-kassa, knarkar och hänger på flashback hela dagarna
Citera
2011-04-20, 20:38
Medlem
Capones avatar
Citat:
Det vet ja inte, men vänta 1 eller 2 timmar så får du nog svaret. Det finns många proffs härinne som har svaret och som är mkt bättre än isildur trots att de går på a-kassa, knarkar och hänger på flashback hela dagarna

För att svara TS så spelar jag väldigt mycket HU SnG och spelar bl.a. på 888. Jag har det inte som enda försörjning men tjänar en del pengar på det.

Är man duktig och spelar mycket kan man göra rättså bra pengar även så långt ner som $50 och kanske ännu lägre. Säg att du lyckas hålla 10% ROI vilket inte är omöjligt på den nivån, då har du $5 per match och minst $1 till i RB, dvs totalt $6. Spelar du max 1-2 bord samtidigt bör du kunna få ihop 5 matcher i timmen i snitt, kanske mer (osäker på hur lätt det är att få action på $50). Det ger $30 i timmen, dvs. just nu ca 185 kr, skattefritt. Hur många känner du som tjänar 185 kr efter skatt?

Sedan får man visserligen räkna med att man inte får in några pengar om man är sjuk ett tag, om man "tar ledigt" etc., att det inte betalas in några pensionspengar, att man räknas som arbetslös och inkomstlös när man t.ex vill ta ett lån eller handla på kredit etc.
Citera
2011-04-20, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capone

För att svara TS så spelar jag väldigt mycket HU SnG och spelar bl.a. på 888. Jag har det inte som enda försörjning men tjänar en del pengar på det.

Är man duktig och spelar mycket kan man göra rättså bra pengar även så långt ner som $50 och kanske ännu lägre. Säg att du lyckas hålla 10% ROI vilket inte är omöjligt på den nivån, då har du $5 per match och minst $1 till i RB, dvs totalt $6. Spelar du max 1-2 bord samtidigt bör du kunna få ihop 5 matcher i timmen i snitt, kanske mer (osäker på hur lätt det är att få action på $50). Det ger $30 i timmen, dvs. just nu ca 185 kr, skattefritt. Hur många känner du som tjänar 185 kr efter skatt?

Sedan får man visserligen räkna med att man inte får in några pengar om man är sjuk ett tag, om man "tar ledigt" etc., att det inte betalas in några pensionspengar, att man räknas som arbetslös och inkomstlös när man t.ex vill ta ett lån eller handla på kredit etc.

Förstår ditt resonemag. Man kan lätt lira 20 dollars nivå. Sitta och nöta 2- 3 bord samtidigt några timmar och gå 100 dollar plus eller vad det nu är. Sen är ju livs frågan om det är livs kvalite och sitta framför datorn och gå plus minus 100 dollar på en dag istället för att gå till ett jobb, snacka lite med folk och ha lite bättre dygnsrytm. Betala skatt, bara en sån sak.

Om man ska leva på poker vill man ju gå plus minus allafall 1000 dollar med fler plus dagar förstås för att det ska vara lite livskvalité annars kan man lika gärna ta ett 7- 4 jobb. Det är min filosofi
Citera
2011-04-20, 20:51
Medlem
Le.s avatar
Citat:
Förstår ditt resonemag. Man kan lätt lira 20 dollars nivå. Sitta och nöta 2- 3 bord samtidigt några timmar och gå 100 dollar plus eller vad det nu är. Sen är ju livs frågan om det är livs kvalite och sitta framför datorn och gå plus minus 100 dollar på en dag istället för att gå till ett jobb, snacka lite med folk och ha lite bättre dygnsrytm. Betala skatt, bara en sån sak.

Om man ska leva på poker vill man ju gå plus minus allafall 1000 dollar med fler plus dagar förstås för att det ska vara lite livskvalité annars kan man lika gärna ta ett 7- 4 jobb. Det är min filosofi
Vad menar du med "gå plus minus allafall 1000 dollar med fler plus dagar"?

Sen tror jag poker är bra mycket roligare än de flesta andra jobb som finns, och om man verkligen vill betala skatt så tror jag inte det kommer finns några hinder för det.

Edit: Sen så är det inte så svårt som du verkar tro att tjäna bra med pengar.
Senast redigerad av Le. 2011-04-20 kl. 20:54.
Citera
2011-04-20, 20:58
Medlem
Capones avatar
Citat:

Det finns egentligen ingen anledning att förstöra dygnsrytmen för att spela poker. Speciellt inte om man spelar på så pass låga nivåer. Tycker man det är för dålig action på dagarna kan man alltid köra flera nätverk samtidigt.

Visst tappar man den sociala kontakten, men det är knappast så att alla vanliga arbetsplatser erbjuder folk som kan föra stimulerande diskussioner.

Att man inte betalar någon inkomstskatt är inget jag ligger vaken över med tanke på alla andra skatter man betalar. Dessutom mister man ju tillgången till en del av de sociala skyddsnät som finns. Vill man ändå tvunget betala skatt går det ju att spela på någon site utanför EU så är den biten också löst
Citera
2011-04-20, 21:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
Vad menar du med "gå plus minus allafall 1000 dollar med fler plus dagar"?

Sen tror jag poker är bra mycket roligare än de flesta andra jobb som finns, och om man verkligen vill betala skatt så tror jag inte det kommer finns några hinder för det.

Edit: Sen så är det inte så svårt som du verkar tro att tjäna bra med pengar.

Vet inte om poker är mycket roligare. Det som är bra med poker är att det är så flexibelt, du kan i princip spela vilken tid på dygnet du vill. Gör du bra med pengar behöver du inte spela varje dag och kan således göra roliga grejer vid sidan av utan att det svider speciellt mycket på ekonomin.

Jag känner en spelare som har varit proffs sedan han var 17 bast. Då spelade han nästan varje dag. Nu några år senare har han dragit in ~$700k (kanske mer) och spelar enbart 2-3 dagar i veckan för att han måste. Han är urless på poker och spelar det egentligen enbart för att få in stålar. Han berättade även att han tyckte att det som hände med FTP och PS, där han spelar, är bra, för då slipper han spela.

Så jag vet inte om det är speciellt roligt med poker i sig, men det ger nog ganska mycket mervärde när man väl tjänar bra med stålar.
Citera
2011-04-22, 17:42
Medlem
J.Donadonis avatar
Jag har poker som huvudsaklig inkomst och spelar uteslutande HU sng.
Lirar 50 - 100$ matcher turbo.
Har försökt att bemästra superturbo matcher men med dåligt resultat hittills.

Det var många år sedan jag hade ett arbete som anställd och kommer aldrig gå tillbaka till den själsdödande livsstilen att arbeta för någon annan.

Jag lever i Thailand större delen av åren och där räcker pengarna riktigt långt.
Hu sng matcherna finansierar boende, restaurantbesök, snygga Thai tjejer och alkoholhaltig dryck.

Jag hjälpte en pokerspelare från Holland som var marginell vinnare i HU cash game att bli vinnare på 20$ nivån Hu sng, 8% roi efter ett par månader med heltid spel.
Han lever fint i Thailand på detta och var klok nog att riva hembiljetten och säga upp sig från sitt jobb.
Han kommer med all säkerhet gå upp i nivåer och leva kungligt här.

Jag upplever många fördelar med H2 sng mot andra poker former.
Det vore riktigt kul med diskussioner kring HU sng!
Jag kommer definitivt vara aktiv då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in