Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-20, 13:00
Medlem
Saandros avatar
Visste iinte riktigt vart jag skulle posta det här, så moderatorer kan flytta tråden till rätta platsen om så är fallet

Jag flyttade in i en studentlägenhet för 1½ år sedan och får fortfarande massor av brev/räkningar/you name it/ som tillhör killen som bodde innan här. Det kan vara från räkningar, kronfogden, skattebrev, polisbrev, ALLT. Jag har inte brytt mig alls i början men nu börjar jag undra lite.

Kan jag få skit för det här? Att jag inte brytt mig osv. Det verkar som han får allt det här hem till sig också eftersom han inte ringt eller kontaktat mig. Men när man ser kronofogdebrev så börjar man ju tänka lite :P.

Känns lite sent att kontakta honom nu efter ett år. Känns som jag skulle gjort det direkt isof.
Så vad ska jag göra? Varje månad kommer det räkningar till mig och till honom. Hela mitt postfack är full med alla hans brev...
Citera
2011-04-20, 13:01
Medlem
Sintzus avatar
Jag har samma problem men jag kryssar över adressen och skriver "Fel adress" på kuverten.
Sen dumpar jag dem i en låda bara.

Borde man inte kunna anmäla till någon att personen i fråga inte bor där längre?
Citera
2011-04-20, 13:05
Medlem
tuzzens avatar
Stryk över namnetoch skriv åter till avsändaren under och lägg det på lådan, du kan även kontakta avsändaren och berätta att vederbörande inte bor där längre så har du löst det.

Edit: Kontakta skatteverket och tala om att vederbörande inte har adressändrat och att du får hans post.
Citera
2011-04-20, 13:07
Medlem
Fimparens avatar
Kronkalle kommer hem till dig och gör en utmätning kanske ??
Citera
2011-04-20, 13:07
Medlem
Sintzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Stryk över namnetoch skriv åter till avsändaren under och lägg det på lådan, du kan även kontakta avsändaren och berätta att vederbörande inte bor där längre så har du löst det.

Edit: Kontakta skatteverket och tala om att vederbörande inte har adressändrat och att du får hans post.

Nu är ju jag inte Ts men... Tusen tack!
Citera
2011-04-20, 13:15
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sintzu
Nu är ju jag inte Ts men... Tusen tack!

De Nada.

Kolla även med adressändring/ folkboföringskontoret ( eller vad nu heter) om dom kan göra något åt det.

Lycka till.
Citera
2011-04-20, 16:04
Medlem
Polismyndigheten och skatteverket skickar endast till folkbokföringsadresser så den tidigare boende har inte ändrat sin folkbokföringsadress

du kan kontakta Skatteverket och påpeka det, så bör du iaf slippa sådant som skickas till Folkbokföringsadress
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in