2011-04-20, 09:11
Medlem
Jag har 2 Kreditkort som har legat och dragit över året och jag förmodar att räntan är avdragsgill?
  • Hur många % är avdrasgill på räntan man betalat på kreditkort?

Jag har även ett litet lån på Handelsbanken som jag amorterat 2000:- på under 3 år. Kan jag dra av på den räntan?

Måste man ha underlag för all den ränta man har betalat?

Mvh
Citera
2011-04-20, 09:41
Medlem
Diablo1118s avatar
Jag är inte säker men tror att detta skickar banken direkt till skatteverket och är redan avdraget för i deklaration. Kredikorten är jag lite osäker på men banklånet bör redan var klart.
Citera
2011-04-20, 10:04
Medlem
När jag tänker efter så har man ju fått utskick på den ränta man betalat, så det kanske är skickat från alla ställen. Hmm, att det ska vara så svårt att hitta snabba svar på diverse bankhemsidor och skatteverket...

Edit: Herregud, det står ju på deklarationen.. Allt sånt är automatiskt ja..
Senast redigerad av xmarson 2011-04-20 kl. 10:06.
Citera
2011-04-20, 10:09
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmarson
Jag har 2 Kreditkort som har legat och dragit över året och jag förmodar att räntan är avdragsgill?
  • Hur många % är avdrasgill på räntan man betalat på kreditkort?

Jag har även ett litet lån på Handelsbanken som jag amorterat 2000:- på under 3 år. Kan jag dra av på den räntan?

Måste man ha underlag för all den ränta man har betalat?

Mvh

Då banken skickar kontrolluppgift på betald ränta till Skatteverket ska denna uppgiften vara förtryckt på deklarationen. Banken skickar även ut samma uppgifter om betald ränta till dig. Du får avdrag med 30% av betald ränta.

Edit: Du hittade uppgifterna på deklarationen ser jag. Bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in