2011-04-20, 05:12
Medlem
En turnering för 3,30 dollar 2000 anmälda.
Jag synar med kung-9 med stack på 9.000
4 spelare spelar synar bb.
Floppen: 6,ess,9
2 på turn
Motståndaren som synade BB med 1.000 var i position efter BB. Raisar nu 2.000. Pott 4.800.

Jag callar och en SB callar.
Rivern är en 8.
Motståndaren går All in 7000 på rivern.

Verkar som om motståndaren hade triss i 2or, om moståndaren skulle haft ess med 8 borde personen ha raisat på esset för annars om man är rädd för någon har ett högre ess så borde man inte gå med i potten.
Jag foldar, spelade jag handen rätt?
Allt beror ju klart vilken spelstil motståndaren har och vilka händer han/hon spelar.

Jag limpar in med 10or.
BB checka.
Flopp 8, kung, dam.
Min stack 9000. hans stack 22.000.
Raise 2400. Jag foldade. Det kunde varit en bluff men jag ville inte chansa. Jag tycker det är alltid bättre att vara på den säkra sidan i en turnering. Jag tycker man kan komma långt om man bara spelar ärligt. BLuffa ska man givetvis föröska ibland men annars behöver man inte det. Men vad ska man göra i sådana situationer? Antingen skulle jag gått all in men 10-10 i tidig position är inte alltid så bra.
Potten var 3400.

Jag slutade tyvärr inte på prisplats. VIlket jag ska satsa på nästa gång. Det gäller är bara hålla sig vid liv lite till så är man där och det är inte så svårt.
Senast redigerad av zeros123 2011-04-20 kl. 05:14.
Citera
2011-04-20, 11:21
Medlem
MrFolds avatar
Läste du vad jag skrev i en annan tråd häromdan? Du MÅSTE tala om vilka stackdjup det är för att det ska gå att göra en mer seriös analys av ditt spel. Du måste också ange vilken position du satt på.

Rent allmänt kan man dock säga att det nästan alltid är ett dåligt spel att open-limpa som du gjorde i båda händerna om jag tolkar dig rätt. Särskilt K9 från ganska tidig pos är ett riktigt, riktigt dåligt fiskspel.

Ett av flera bra skäl att höja om man går med i en pott är att motståndarens handstyrka blir bättre definierad. När du bara limpar vet du absolut ingenting om vad BB kan tänkas ha. Även andra som ev. synar din limp säger mycket mindre om sin handstyrka än vad folk som synar en höjning gör. Det betyder att du som i det här fallet har mycket mindre information att gå på. Hade du höjt 3x och fått syn och sen en donkbet på flopp så hade det varit mycket troligare att motståndaren hade dig slagen med åtminstone en dam. Nu kan han mycket väl ha A8, 66 eller nåt sånt. Eller bara köra en ren bluff eftersom han tänker att din limp kan betyda ett lågt pocketpar en Ax-hand eller nåt sånt (vilket det ofta gör när limpfiskar är i farten). Du vet inte och har därmed ett svårt beslut.

Med typ 15bb eller mindre i stacken skulle jag f.ö. normalt alltid vara beredd att spela TT för stack och försöka få in pengarna redan pre. Bl.a. för att slippa svåra beslut på flopp när överkort kommer.
Citera
2011-04-20, 16:42
Medlem
Kaustis avatar
1. Posta en jävla handhistory, inte en blajtext där hälften av informationen saknas.
2. Folda K9.
3. Höj TT preflop.
Citera
2011-05-09, 18:20
Medlem
De andra har gett facit.

Dumpa K,9. Du kan eventuellt stjäla blinds från knapp om nu blindsen är 500-1000 med 9K kvar i stack. Om jag förstod din text rätt.

Hand 2 TT. Insta push, in med såsen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in