Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Och mångkulturella samhällen har aldrig riktigt lyckats heller (se bara hur det gick med det forna Jugoslavien). Vet du hur många det är som egentligen inte vill ha ett mångkulturellt samhälle? 77 procent (!).
Då det aldrig funnits andra än mångkulturella samhällen är det du hävdar totalt ointressant.
http://www.expressen.se/levabo/1.1343583/svenskar-vill-ha-inhagnat-boende
Citat:
Varför ska vi ha ett mångkulturellt samhälle när 77 procent uppenbarligen inte vill bo bland rasfrämlingar? Jag trodde att demokrati handlade om majoritetsbeslut?
Även om det hade varit 99% hade jag hävdat det jag hävdar. Under Tredje riket var majoriteten nazister - jag hade TROTS DET inte varit detta! Det samma gäller här!
Citat:
Ja, vi vet ju alla hur nyliberalismen påverkar negerns benägenhet till att våldta.
Tänker inte ens sänka mig till den nivån att kommentera sådana skitrader!
Citat:
Cirka fem procent av de som kommer hit har flyktingstatus av FN. Många av de som kommer hit är "anhörighetsinvandrare", inte "flyktingar".
Ja, på ren byråkratispråk - javisst! FN:s flyktingstatus täcker inte alla som blir förföljda. Om du vill blunda för förtryck och använda statistik för att rättfärdiga detta, är det din sak.
Citat:
Du är ju ungefär så verklighetsfrånvänd som man kan bli. Citat av statsminister Tage Erlander, 1965:
"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."
Och han var statsminister i ett fullständigt demokratiskt samhälle, inte någon "diktatur".
Det han sade då var något som var i tiden då. Tage gjorde många uttalanden, som han troligen inte skulle gjort idag!