Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Du tycker alltså att det är rätt att en person som är mer kvalificerad för ett jobb inte får jobbet i förmån för en "nyanländ invandrare", av den enkla anledningen att personen är invandrare? Jaha, noterat.
Jag tycker det jag skriver! Inte det du tillskriver mig! Skärpning tack!
Citat:
Du menar alltså, på fullaste allvar, att ett mångkulturellt samhälle resulterar i mindre splittring och mer trygghet? Har du studerat hur brottsstatistiken flerdubblades efter avskaffandet av Apartheid? Fanns det något Rosengård för femtio år sedan?
Jag menar åter enbart det jag skriver, INGET ANNAT! Jag har rätt att själv skriva vad jag menar, och vill inte att en stolle som du skall diktera vad jag menar!
Det har aldrig funnits andra samhällen än mångkulturella. De som försökt har varit extrema fascistiska diktaturer, som Tredje riket. Inte ens DE lyckades.
Brottsstatistiken fördubblades inte PÅ GRUND av avskaffandet av apartheid, utan flör inörskaffandet av nyliberalism i Sydafrika. Det har inte ett skit med mångkultur att göra.
Ja, det har funnits motsvarande Rosengård i alla tider.
Citat:
De flesta "flyktingar" som kommer hit har ingen flyktingstatus och åker hem till sina hemländer under somrarna. Anledningen är väl så enkel att de hemska terroristerna har tagit semester under just den årstiden, antar jag.
Även i dessa situationer står allt i förändring. I många fall har situationen i de länder folk flytt ifrån förbättras, och då är det självklart att de gärna återser sina hemländer. I vissa fall innebär deras medborgarskap, svenskheten, att de har tryggheten att kunna återse sina närmaste då och då.
Det säger mycket om dig, att du inte bara verkar förespråka fascistiska diktaturer och apartheid, utan även vill att flyktingar skall fråntas sina medmänskliga rättigheter!
Citat:
Det har aldrig funnits några negrer och araber i Sverige innan 1970-talet.
Nu byter du ämne igen. Men jo, det har det!
Framför allt har det alltid funnits folk från andra kulturer i Sverige. Till och med asatron är en import!
Kulturkrockar och mångkultur har alltid varit en förutsättning för ett samhälles utveckling!
Din form av monokultur och diktatur har alltid motsvarat det motsatta!