2011-08-15, 23:04
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Jag vet inte ens vad som menas med att låta "islam få mer att säga till om"! Det finns liksom ingen enhetlig islam som kräver någonting... Det finns muslimer som vill bli betraktade som människor även i Sverige, istället för "de andra", "muslimer", "invandrare" - eller andra sätt som folk här vill markera att "de" inte är som "vi"!

Jag är helt enkelt en Vurmare för att ALLA skall ha samma rättigheter och skyldigheter - oavsett etnicitet, religionstillhörighet eller annat!

Vad är det som är så förbannat farligt med DET???

Men alla har inte samma rättigheter i ett mångkulturellt samhälle. Begreppet kvotering går emot hela idén om att "alla skulle ha samma rättigheter".

Vad som är så förbannat farligt med det hela är att det historiskt homogena landet tas ifrån svenskarna och att samhället blir mer otryggt och splittrat. Dessutom får svenskarna knappast bo i många av dessa invandrares (i synnerhet inte om vi talar om muslimer) hemländer med "samma rättigheter" heller.
Citera
2011-08-15, 23:05
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det här är ju som att argumentera med en vägg. Men det är ju inget ovanligt när det gäller liberaler.

Ombyte förnöjer! Det var ett tag sedan jag anklagades för att vara liberal!!!

Nog är jag van att bli kallad för både det ena och det andra, men "liberal" är nog det värsta..!

Om du har en vägg du debatterar med, bör du nog vända dig om.

Citat:
Införandet av fri abort år 1975 kvalificerar rakt in på denna punkt fyra. Faktum är att man förde en opinionsundersökning innan man införde fri abort och om jag inte minns fel så var endast 26 procent av befolkningen för lagstiftningen. Men ni liberaler valde att införa er folkmördande lag ändå.

Studera vad som hände i Rwanda på 90-talet. Jämför sedan med det du tar upp om Sverige!

Skriv sedan om du hittar några likheter!!!

Du får tycka vad fan du vill om abort, men det är OT!!!!

Det jag tagit upp är påståendet om att detta skulle vara ett medvetet folkmord av etniska svenskar!!!
Citera
2011-08-15, 23:11
Medlem
Daos avatar
Citat:
Men alla har inte samma rättigheter i ett mångkulturellt samhälle. Begreppet kvotering går emot hela idén om att "alla skulle ha samma rättigheter".

Inte om kvoteringen används för att komma tillrätta med orättvisor. Inga samhällen kan bli HELT rättvisa, bara STRÄVAN ("Jihad") finns där!!!

Citat:
Vad som är så förbannat farligt med det hela är att det historiskt homogena landet tas ifrån svenskarna och att samhället blir mer otryggt och splittrat. Dessutom får svenskarna knappast bo i många av dessa invandrares (i synnerhet inte om vi talar om muslimer) hemländer med "samma rättigheter" heller.

Det är bara ni som strävar efter otrygghet och splittring.

I de flesta länder där vi får våra flyktingar ifrån, har svenskarna många gånger betydligt mer rättigheter än den inhemska befolkningen!

Det är liksom inte okänt hur väl vi västerlänningar fungerar med diktatorer och tyranner - så länge vi tjänar pengar på detta.

Inget land i världen har varit "historiskt homogent" en längre tid. Alla regioner står i ständig förändring, med nya idéer, nya folkgrupper och ständiga kulturkrockar. Det är dessa kulturkrockar som gjort att vi utvecklats!
Citera
2011-08-15, 23:13
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ombyte förnöjer! Det var ett tag sedan jag anklagades för att vara liberal!!!

Nog är jag van att bli kallad för både det ena och det andra, men "liberal" är nog det värsta..!

Om du har en vägg du debatterar med, bör du nog vända dig om.

Du beter dig som och är lika förvirrad som en liberal.

Citat:
Studera vad som hände i Rwanda på 90-talet. Jämför sedan med det du tar upp om Sverige!

Skriv sedan om du hittar några likheter!!!

Du får tycka vad fan du vill om abort, men det är OT!!!!

Det jag tagit upp är påståendet om att detta skulle vara ett medvetet folkmord av etniska svenskar!!!

Jag har inte sagt något om att det skulle vara ett medvetet folkmord och det står ingenstans i definitionen att ett folkmord måste vara medvetet. "Döda medlemmar ur gruppen" är enbart en av de definierade punkterna.
Citera
2011-08-15, 23:21
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Inte om kvoteringen används för att komma tillrätta med orättvisor. Inga samhällen kan bli HELT rättvisa, bara STRÄVAN ("Jihad") finns där!!!

Du tycker alltså att det är rätt att en person som är mer kvalificerad för ett jobb inte får jobbet i förmån för en "nyanländ invandrare", av den enkla anledningen att personen är invandrare? Jaha, noterat.

Citat:
Det är bara ni som strävar efter otrygghet och splittring.

I de flesta länder där vi får våra flyktingar ifrån, har svenskarna många gånger betydligt mer rättigheter än den inhemska befolkningen!

Det är liksom inte okänt hur väl vi västerlänningar fungerar med diktatorer och tyranner - så länge vi tjänar pengar på detta.

Du menar alltså, på fullaste allvar, att ett mångkulturellt samhälle resulterar i mindre splittring och mer trygghet? Har du studerat hur brottsstatistiken flerdubblades efter avskaffandet av Apartheid? Fanns det något Rosengård för femtio år sedan?

De flesta "flyktingar" som kommer hit har ingen flyktingstatus och åker hem till sina hemländer under somrarna. Anledningen är väl så enkel att de hemska terroristerna har tagit semester under just den årstiden, antar jag.

Citat:
Inget land i världen har varit "historiskt homogent" en längre tid. Alla regioner står i ständig förändring, med nya idéer, nya folkgrupper och ständiga kulturkrockar. Det är dessa kulturkrockar som gjort att vi utvecklats!

Det har aldrig funnits några negrer och araber i Sverige innan 1970-talet.
Citera
2011-08-16, 06:55
Medlem
Daos avatar
Citat:
Du tycker alltså att det är rätt att en person som är mer kvalificerad för ett jobb inte får jobbet i förmån för en "nyanländ invandrare", av den enkla anledningen att personen är invandrare? Jaha, noterat.

Jag tycker det jag skriver! Inte det du tillskriver mig! Skärpning tack!

Citat:
Du menar alltså, på fullaste allvar, att ett mångkulturellt samhälle resulterar i mindre splittring och mer trygghet? Har du studerat hur brottsstatistiken flerdubblades efter avskaffandet av Apartheid? Fanns det något Rosengård för femtio år sedan?

Jag menar åter enbart det jag skriver, INGET ANNAT! Jag har rätt att själv skriva vad jag menar, och vill inte att en stolle som du skall diktera vad jag menar!

Det har aldrig funnits andra samhällen än mångkulturella. De som försökt har varit extrema fascistiska diktaturer, som Tredje riket. Inte ens DE lyckades.

Brottsstatistiken fördubblades inte PÅ GRUND av avskaffandet av apartheid, utan flör inörskaffandet av nyliberalism i Sydafrika. Det har inte ett skit med mångkultur att göra.

Ja, det har funnits motsvarande Rosengård i alla tider.

Citat:
De flesta "flyktingar" som kommer hit har ingen flyktingstatus och åker hem till sina hemländer under somrarna. Anledningen är väl så enkel att de hemska terroristerna har tagit semester under just den årstiden, antar jag.

Även i dessa situationer står allt i förändring. I många fall har situationen i de länder folk flytt ifrån förbättras, och då är det självklart att de gärna återser sina hemländer. I vissa fall innebär deras medborgarskap, svenskheten, att de har tryggheten att kunna återse sina närmaste då och då.

Det säger mycket om dig, att du inte bara verkar förespråka fascistiska diktaturer och apartheid, utan även vill att flyktingar skall fråntas sina medmänskliga rättigheter!

Citat:
Det har aldrig funnits några negrer och araber i Sverige innan 1970-talet.

Nu byter du ämne igen. Men jo, det har det!

Framför allt har det alltid funnits folk från andra kulturer i Sverige. Till och med asatron är en import!

Kulturkrockar och mångkultur har alltid varit en förutsättning för ett samhälles utveckling!

Din form av monokultur och diktatur har alltid motsvarat det motsatta!
Citera
2011-08-16, 10:15
Medlem
mr13377s avatar
Har 3 kompisar som har en farsa från Jugoslavisk och svensk mamma. Känner inte till något fall där det är tvärtom så jag tror det stämmer. Kollade lite på min facebook å kom fram till att jag hittade 19! svenska tjejer med arabisk/jugoslavisk pojkvän, dock bara 1 svensk kille:O. Har dock kanske 60% tjejer på facebook dock.
Citera
2011-08-16, 11:21
Medlem
Daos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Har 3 kompisar som har en farsa från Jugoslavisk och svensk mamma. Känner inte till något fall där det är tvärtom så jag tror det stämmer. Kollade lite på min facebook å kom fram till att jag hittade 19! svenska tjejer med arabisk/jugoslavisk pojkvän, dock bara 1 svensk kille:O. Har dock kanske 60% tjejer på facebook dock.

Så svenska tjejer gillar inte svenska killar..!?

So What?

Skall de inte få välja fritt där heller???
Citera
2011-08-16, 12:30
Medlem
Citat:
Har du läst definitionen av folkmord som jag citerade tidigare i tråden? En abort (som tillåts av en regering och de flesta "etablerade" politiker även propagerar starkt för) är att förhindra en födelse

Men om nu definitionen av folkmord ska tolkas på det här viset så måste vi ju kraftigt revidera listan över begågna folkmord. Och lägga till t.ex.:

* Tyskland - Genomförde ca. 400.000 steriliseringar på etniska tyskar under åren 1933-1944. också folkmord?
* USA - Genomförde en abortlagstiftning 1973 som idag innebär att svarta kvinnor aborterar foster 5 gånger mer än vita. Om man såg till den dåvarande och nuvarande sociala miljön så kan detta ju knappast kommit som en överraskning. Också folkmord?
* Kina - Där finns den kända 1 barns-policyn som innebär att etniska kineser bara får skaffa ett barn per familj om inte särskilda skäl finns. Kinas etniska minoriteter får däremot skaffa hur många barn de vill.
* Sverige - Under 20 - 30 talet steriliserades över 20.000 svenskar och hindrades därmed att få barn, folkmord?

Det finns i världen mängder av länder, båda vita och icke-vita som tillämpar fri abort och/eller lagar som stimulerar barnbegränsning inom den egna etniska gruppen. Begår alla dessa länder folkmord?
Citera
2011-08-16, 12:41
Medlem
Citat:
Så svenska tjejer gillar inte svenska killar..!?

So What?

Skall de inte få välja fritt där heller???

Nej, kvinnor bör överlag inte tillåtas att "välja fritt" i sammanhang av så avgörande betydelse. Svenska kvinnor tillhör svenska män och det är upp till män att försvara och vid behov kontrollera och bevaka den egna gruppens kvinnor. Kvinnor är en nödvändig naturresurs precis som vatten, mat, bränsle och annat som behövs för att det egna kollektivet skall överleva. Om kvinnorna av någon anledning får för sig att söka sig till andra gruppers män så bör alltså detta motarbetas och hindras av männen, som är de som bär huvudansvaret för gruppens överlevnad. Detta är den naturliga ordningen och så det alltid har varit genom hela mänsklighetens historia. Situationen i den vita Västvärlden efter 1945 är en historisk anomali som förr eller senare kommer att upphöra.
Citera
2011-08-16, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Vad tror du detta beror på att ingen gillar svenska killar? Är de för fula?

Dock håller jag med om att det är många fler svenska tjejer med utlänningar än tvärtom. När jag gick i högstadiet så var kanske en tredjedel av alla svenska tjejer ihop med utlänningar (araber, afrikaner och andra blattar). Medan jag enbart vet om en svensk kille som var tillsammans med en chilensk tjej.

Jag tror tjejer föredrar mörkare killar, därför är blattar populärare än svenskar. Mörkt symboliserar manlighet medan ljushet är feminint. Därför föredrar tjejer mörkare killar framför ljusa killar medan ljusare tjejer ses som snyggare än mörka tjejer.
Senast redigerad av Seifer88 2011-08-16 kl. 12:52.
Citera
2011-08-16, 13:06
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Det har aldrig funnits andra samhällen än mångkulturella. De som försökt har varit extrema fascistiska diktaturer, som Tredje riket. Inte ens DE lyckades.

Och mångkulturella samhällen har aldrig riktigt lyckats heller (se bara hur det gick med det forna Jugoslavien). Vet du hur många det är som egentligen inte vill ha ett mångkulturellt samhälle? 77 procent (!).

Citat:
I undersökningen framgår också att mindre än var fjärde tillfrågad, 23 procent, vill bo i områden som präglas av kulturell, etnisk och social mångfald.
http://www.expressen.se/levabo/1.1343583/svenskar-vill-ha-inhagnat-boende

Varför ska vi ha ett mångkulturellt samhälle när 77 procent uppenbarligen inte vill bo bland rasfrämlingar? Jag trodde att demokrati handlade om majoritetsbeslut?

Citat:
Brottsstatistiken fördubblades inte PÅ GRUND av avskaffandet av apartheid, utan flör inörskaffandet av nyliberalism i Sydafrika. Det har inte ett skit med mångkultur att göra.

Ja, vi vet ju alla hur nyliberalismen påverkar negerns benägenhet till att våldta.

Citat:
Ja, det har funnits motsvarande Rosengård i alla tider.

Källa. Jag bemöter mer av det här senare i inlägget.

Citat:
Även i dessa situationer står allt i förändring. I många fall har situationen i de länder folk flytt ifrån förbättras, och då är det självklart att de gärna återser sina hemländer. I vissa fall innebär deras medborgarskap, svenskheten, att de har tryggheten att kunna återse sina närmaste då och då.

Det säger mycket om dig, att du inte bara verkar förespråka fascistiska diktaturer och apartheid, utan även vill att flyktingar skall fråntas sina medmänskliga rättigheter!

Cirka fem procent av de som kommer hit har flyktingstatus av FN. Många av de som kommer hit är "anhörighetsinvandrare", inte "flyktingar".

Citat:
Nu byter du ämne igen. Men jo, det har det!

Framför allt har det alltid funnits folk från andra kulturer i Sverige. Till och med asatron är en import!

Kulturkrockar och mångkultur har alltid varit en förutsättning för ett samhälles utveckling!

Din form av monokultur och diktatur har alltid motsvarat det motsatta!

Du är ju ungefär så verklighetsfrånvänd som man kan bli. Citat av statsminister Tage Erlander, 1965:

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."

Och han var statsminister i ett fullständigt demokratiskt samhälle, inte någon "diktatur".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in