2011-04-20, 00:23
Medlem
För att göra en lång historia kort!
Har köpt hus,hos grannen (som för övrigt är en skit snygg tjej) finns en katt.
I början var allt frid och fröjd,katten höll sig från min gård vilket är bra för jag är allergisk och dessutom gillar jag inte katter nå vidare. Sen en dag när jag kom hem från jobbet så ligger kattfan på min soffa jag har på verandan och sover. fine de kan jag ta,går dit och knuffar till den och den lomar iväg. Går in och lagar mat och går ut på verandan igen,då sitter katten och skiter i soffan och till råga på allt så tror jag den va magsjuk eller nå för de va som vatten. Middagen förstörd,river loss klädseln på soffan och går muttrande ner och slänger in grejjerna i tvättmaskinen. När jag kommer upp igen och ut på verandan så sitter den förbannade kattfan å äter min mat.
Nästa dag åker jag som vanligt till jobbet,när jag kommer hem så sitter fanskapet i soffan igen fast på en annan kudde och skiter... Jag blir skit förbannad och samlar mod till mig och går till grannen och tänker på vägen dit att nu jävlar ska hon få höra,men smälte som vanligt när hon (anna) öppna dörren och i stället för att skälla fråga jag snällt om att låna lite kaffe. går hem med ett paket kaffe och ser till min fasa att jag lämnat dörren öppen. Mycket riktigt så är fanskapet inne i huset och löper amok bland mina sängkläder i en gaderob. får tag på den jäveln å slänger ut den. Sen på natten så vaknar jag av ett jävla jamande utanför fönstret,de är den förbannade kattfan igen. försöker koppla bort de och går å lägger mig igen. På morgonen så möts jag av en sönder riven soffa på verandan,ser ut som att fanskapet varit där med 10 polare och haft en jävla röjarskiva.
katt piss överallt,skitiga tass avtryck på min nytvättade (svarta) bil,en skit kringla på bordet på verandan (bättre i magen alla fall) åker till jobbet. när jag kommer hem så plockar jag bort soffan från verandan och kör iväg den till tippen,den va asså totalt sönder riven. Åker sedan och tvättar bilen. Kommer hem igen och kattfan sitter på altan och jamar som om de var de sista den gjorde. Samma visa natt efter natt med detta jamande från helvetet,gått 1 1/2 månad nu och varje natt håller den på,sen sitter den jäveln och jamar som en idiot på verandan när jag åker til jobbet och när jag kommer hem och VARJE morgon är det 100 tals spår på min bil. Bajsandet har typ slutat bara ibland den förgyller min veranda med en stinkande korv men den pissar hela tiden på trägolvet så man kan fan inte va där ute längre....

VAD FAN SKA JAG GÖRA??? Har försökt prata vett med kattjäveln. Har försökt skrämt den,vilket resulterat i ett skutt sen ännu jävligare jamande! snart skjuter jag den jäveln......
Förstå min frustration,det är som att den jävla kattfan gör de bara för att retas!!
Blev långt ändå...
Citera
2011-04-20, 00:26
Medlem
aTastySnails avatar
Har inte hunnit läsa hela tråden, men använd fysiskt våld mot den! Gjorde jag med en likadan situation, lycka till
Citera
2011-04-20, 00:34
Bannlyst
Humor

Fyll en hink med iskallt vatten o häll på den jäveln varje gång du ser den, katters päls är nämnligen inte vattentät Men tänk på att inte göra det på något ställe där du är rädd om underlaget, för katten kommer förmodligen göra en burnout med klorna ute. Annars kan du väl skaffa lite stake o gå över till grannen o säga hur det är, vem vet, det kanske är isbrytarn du behöver...
Citera
2011-04-20, 00:34
Medlem
tantvrists avatar
Eller så går du till Anna och pratar om det.
Citera
2011-04-20, 00:35
Medlem
Arsenikarsles avatar
Jobbig sits du hamnat i!
Fysiskt våld skulle jag inte rekommendera i första taget, men höga ljud hade nog kunnat chocka den till att hålla sig undan ditt place.
Kan du inte ha nån rörelsedetektor som börjar ge ljud ifrån sig när nåt kommer i närheten?
Hundskall skulle kanske kunna vara nåt?

Alt. kan man köpa ett sånt där ljudhorn som folk har på fotbollsmatcher och ha nära verandan, så varje gång du ser katten tutar du med hornet så garanterar jag att den springer bort!
Jag brukar själv hota mina katter med höga ljud från saker när inget annat hjälper.

Btw, jag tror katten gör sådär för att den är stressad över att du flyttat in på hans revir.
Antagligen kommer han lugna ner sig när han vant sig.
När min katt var stressad en gång sket han ner hela sängen >.<
Citera
2011-04-20, 07:36
Medlem
Hmm... Jag har ju gapat halsen av mig åt den förbannade kattfan ett antal gånger men de hjälper ju föga! Jag har provat att kasta vatten på den det glömde jag skriva det hjälpte en gång sen sket den i det.. Det där med rörelse sensor med nåt som låter kommer ju bara göra saken värre då får jag ju ännu en sak å bli irreterad på på nätterna. Jag ska prata med Anna har jag tänkt men va ska hon göra? säga åt kattfan att han inte får vara på min tomt? Idag när jag kom upp så satt den i godan ro och mjauoade för full hals på verandan och de va fågelfjädrar över hela verandan.. Börjar faktiskt bli riktigt drygt,drömde tom om den jäveln inatt tills jag vaknade av fanskapets jävla jamande utanför fönstret.. verkar som den gör allt för att jävlas med mig!!!!
Citera
2011-04-20, 08:54
Bannlyst
verkar som förra ägaren till ditt hus varit kompis med katten o matat den osv, och nu undrar den var den personen har tagit vägen
Citera
2011-04-20, 08:56
Bannlyst
Glykol körde någon (oklart vem) i vårt kvarter där jag bodde under uppväxten, katterna försvann och resten blev innekatter eftersom ägarna var rädda om katterna. Vi hade dock aldrig problem med katter eftersom vi hade hund som höll rent.

Tror dock katterna dör av glykol så det är ju inte bra för grannsämjan om någon kommer på dig.
Citera
2011-04-20, 09:16
Medlem
ta kål på katten och gräv ner den i komposten?
Citera
2011-04-20, 09:20
Medlem
puppes avatar
Gyttorp 12a. Funkar klockrent
Citera
2011-04-20, 09:46
Medlem
Globazs avatar
Skaffa en hund.
Citera
2011-04-20, 10:56
Medlem
Ptja det är taskigt läge att vara pojk och svag för vackra flickor. Hon får hålla reda på sin katt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in