2011-04-19, 17:07
Medlem
Idag satt jag och undra när jag åt min flundra:
Finns det någon större risk att få en sämre fisk?

Aptitlig den sken, dock var den full av ben.
Jag spelade plockepinn med min rätt, men då blev jag inte mätt.
Jag slukade istället fiskens kött med hull och hår... fråga mig inte hur jag nu mår.

Hur kan ni äta fisk med alla dess ben,
sorterar ni bort dem en och en?
Citera
2011-04-19, 17:16
Medlem
PolPot-was-goods avatar
När jag äter fisk på tex resturang (äter sällan fisk där, men ändå) så är det aldrig ben i. Men det brukar det väl inte vara?

När fisk tillagas hemma är det heller inte ben i, däremot om man nu fiskar själv
Då är det bara att rensa så gott det går
Citera
2011-04-19, 17:26
Bannlyst
inte alls
Citera
2011-04-19, 17:45
Medlem
Oftast äter jag den rå, i ganska tunna skivor, på en boll av speciellt ris som har blandats med lite risvinäger och socker, doppad i en blandning av soja och en speciell typ av pepparrot
Men det händer att jag även äter fisk grillad, stekt, helstekt, pocherad, gravad, rimmad, rökt eller inlagd.

Och nej, det ska i princip aldrig vara några ben i fisk så länge kocken vet vad han gör. Undantaget är typ strömming och annat som har ben som är marginellt grövre än hårstrån. Dessa säger strömmingsfantasterna att man bara kan svälja. Jag förhåller mig lite tveksam till detta.
Citera
2011-04-19, 18:10
Medlem
rayraviolis avatar
Det är bara att vara metodisk och undersöka fiskens anatomi så är det inga problem. Givetvis kan det finnas ben i fisk man beställer på krogen. Inte för att kocken gjort fel utan för att fisken serveras hel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in