Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-19, 15:17
Medlem
ksiledekysPs avatar
Hej,

Jag har några gånger behövt använda en system restore point efter att windows raderat mitt grafikkorts (ati radeon) drivrutiner. Nu har jag kommit på att det är windows update som är boven i dramat. Bör jag helt enkelt avaktivera windows update eller finns det någon lösning? Jag kan inte hitta någon drivrutin på nätet.

Försöker jag ladda ned drivrutiner på deras hemsida får jag meddelandet:

"Unauthorized Download

We're sorry, but this download request cannot be authorized. As an option, you may visit any of the pages below for information about our services and products: "
Citera
2011-04-19, 15:27
Medlem
ksiledekysPs avatar
Nu lyckades jag köra installationsprogrammet. Men inget installerades. Jag fick dock ett meddelande om att det skett problem med följande information:

Befintliga paket
Catalyst Control Center
Installationshanterare för ATI Catalyst
ATI-grafikdrivrutin
HDMI/DP-ljudenhet
Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable 64bit
Välj att få kommunikationer
Paket som ska installeras
Installationshanterare för ATI Catalyst
Slutligt tillstånd: Lyckades
Objektets version: 3.0.816.0
Storlek: 20 Mbytes
AMD APP SDK Runtime
Slutligt tillstånd: Lyckades
Objektets version: 2.4.595.9
Storlek: 90 Mbytes

Andra enheter som har identifierats

Felmeddelanden

Och bildskärmsinställningarna påstår att jag fortfarande har en "allmän icke-pnp-bildskärm på standard VGA-bildskärmskort"

Mer bakgrund: problemen började efter att jag ändrat i inställningarna för datorns dataexekveringsskydd. Detta har jag dock återställt till grundinställningarna. Skillnaden mot förut i windows updates logg jämfört med förut att är den nu lyckas med installera säkerhetsuppdatering av windows .NET Framework (vilket den alltid misslyckats med förut).
Senast redigerad av ksiledekysP 2011-04-19 kl. 15:55.
Citera
2011-04-19, 18:56
Medlem
ksiledekysPs avatar
Jag ser att windows lyckats installera uppdateringar igen fast att jag använt en återställningspunkt och stängt windows update innan jag anslöt till Internet. Vet någon hur jag ska göra för att få windows att helt enkelt låta bli?
Citera
2011-04-19, 20:16
Medlem
Poyrojts avatar
Felpost
Senast redigerad av Poyrojt 2011-04-19 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in