2011-04-18, 16:45
Medlem
Hej !

Har fått lite problem med datorn idag .
När jag kom hem idag och startade datorn så var bakgrunden och verktygsfältet helt svart (ikoner på skrivbordet och i verktysfältet syns men annars är hela verktygsfältet och skrivbordet svart. ) Och om jag öppnar en mapp så syns bara "konturerna" ,inuti är det svart. Samma sak om jag högerklickar ,själva rutan syns inte . Det ända som fungerar någorlunda är Google crome , men även här är det svart tex där man skriver in hemsidan .

Vad kan felet vara ?

Har Windows XP .
Citera
2011-04-18, 16:51
Medlem
DollarMakers avatar
testa så här starta om datorn och håll F8 intryckt hela tiden
sen får du olika alternativ >välj senaste fungerande konfiguration(de senaste inställningarna som fungerade) ,välj detta alternativ prova sen igen.
Citera
2011-04-18, 16:52
Medlem
Kaustis avatar
Provat starta om datorn? Provat uppdatera drivrutinerna till grafikkortet? Provat gå in i felsäkert läge och göra en systemåterställning till ett tidigare datum?
Citera
2011-04-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Provat starta om datorn? Provat uppdatera drivrutinerna till grafikkortet? Provat gå in i felsäkert läge och göra en systemåterställning till ett tidigare datum?

Har prövat att starta om datorn , men ska testa att göra som DollarMaker sa .
Det är lite svårt att gå in på någonting då det är helt svart vad jag än går in på , förutom Google Crome .

Edit : Fixade det , tack DollarMaker !
Senast redigerad av Nimsor 2011-04-18 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in