2008-07-04, 13:04
Medlem
Rutger_ues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trazy
Några bilder från gamla fassta paveljongen i säter ?

Var och varannan UE-fotograf har varit där. Leta i den klistrade tråden "Bilder" i början på UE-forumet.

Passar också skamlöst på att göra reklam för mina egna bilder därifrån:
http://www.swedishruins.se/gald/fast/fastintroswe.htm
Citera
2008-07-08, 15:11
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger_ue
Var och varannan UE-fotograf har varit där. Leta i den klistrade tråden "Bilder" i början på UE-forumet.

Passar också skamlöst på att göra reklam för mina egna bilder därifrån:
http://www.swedishruins.se/gald/fast/fastintroswe.htm

Dina bilder ÄR värda att göra reklam för min gode man
Citera
2009-09-11, 20:16
Medlem
allautomwilliams avatar
hej finns ett i sundsvall ett gammalt pshyke som ligger i sidsjön Humanitetens Tempel heter det och var sveriges största
Citera
2009-09-11, 23:43
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allautomwilliam
hej finns ett i sundsvall ett gammalt pshyke som ligger i sidsjön Humanitetens Tempel heter det och var sveriges största

https://www.flashback.org/showthread.php?t=155015&page=4
Citera
2010-03-12, 10:56
Medlem
I min ungdom fanns det ett gammalt övergivet mentalsjukhus ute i Nacka som hette Kranglan, det låg vid en stor sjö som jag inte vet vad den heter. Vet inte heller om det finns kvar men jag var inne ett par gånger när jag var 12-14. Ett riktigt otrevligt ställe...
Citera
2010-11-20, 00:17
Medlem
Drar upp en gammal tråd. Tips någon? Intresset är av UE-fotografering. Just Mentalsjukhus är just nu vad vi letar efter.
Citera
2010-11-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxskaft87
Drar upp en gammal tråd. Tips någon? Intresset är av UE-fotografering. Just Mentalsjukhus är just nu vad vi letar efter.

Vilken del av Sverige pratar vi om?
Citera
2010-12-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vilken del av Sverige pratar vi om?

För enkelhetens skull säger vi Stockholmstrakten.
Citera
2010-12-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxskaft87
För enkelhetens skull säger vi Stockholmstrakten.

Löwet i Upplands-Väsby finns ju alltid.
Där sätter jag aldrig min fot igen iaf, blev helt förstörd senast jag var där.
Citera
2010-12-10, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingensHamnd
Löwet i Upplands-Väsby finns ju alltid.
Där sätter jag aldrig min fot igen iaf, blev helt förstörd senast jag var där.

Det lät spännande / läskigt, utveckla gärna!
Citera
2010-12-10, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammed75
Det lät spännande / läskigt, utveckla gärna!

Hade som uppgift i skolan att spela in en film, så vi lånade nyckeln till Löwet och åkte dit.
Började tidigt på morgonen, redan utanför fick man en kuslig känsla som gick upp längs med ryggraden.
Alla vi 5 från klassen stod utanför, kollade upp mot huset och tyckte oss se folk som sprang runt där inne. Morgondisen låg längs med gräset utanför, och huset var helt nersläckt.
Vi gick till slut fram till fönstrena, kollade in och där låg det saker huller om buller, kanyler låg lite varstans och allmän trashig interiör.

Vi öppnade dörren, bestämde oss för att utforska det hela lite medan vi spelade in vår film...

Entreplan var rätt lugnt, vi gick runt där utan några större problem och det var trots allt rätt bra ordning. Hittade lite fåtöljer som var trasiga, nån stege som låg nerslängd på ett udda ställe och nerrivna tapeter, men utöver det var det okej.
Gick upp en våning, här var det desto värre. För varje rum man gick in i fick man en allt kyligare känsla, och här stod även gamla operationsinstrument och liknande på golven, slängda längs med korridorerna och dockor var upphängda i taken med rep runt nacken...

Vi beslöt oss till slut för att även ta en titt nere i källaren, men i brist på lampor så fick jag som hade ficklampa gå längst fram, något som jag helst skulle skippat. Väl där nere blev det allt mer creepy, här hörde man ljud, en dörr stängdes (lät det som) lite längre fram i en korridor och vi såg, vad vi trodde, en man springa runt därinne i mörkret...

Vi gick in i en liten, trång korridor, inte mycket högre än 2 meter hög och en meter bred, här låg det skumgummi från soffor, gips, tapeter, rör etc så det blev svårt att överhuvudtaget ta sig fram. I korridoren (som var helt becksvart) fanns där två dörrar som gick in till varsina rum. Vi gick in i rummen, och där hittade vi en kniv, något som vi alla tyckte var riktigt läskigt men som av nån sjuk anledning inte fick oss att gå därifrån utan vi spelade in några extra scener just i detta kusliga utrymme.

Helt enkelt, jag får rysningar än idag när jag tänker på det och kan tänka mig att det är ett rätt otrevligt ställe på nätterna också då jag testat att åka förbi där med några vänner efter denna händelse man aldrig vågat mig närmare än några meter från huset.
Citera
2010-12-10, 01:32
Medlem
Låter helt klart läskigt! Hade varit coolt att se filmen ni spelade in.

Jag undrar vad det är för sjuka jävlar som hänger dockor i husen lite här och var... sånt är inte nyttigt att se på såna ställen! Var det lätt för obehöriga att ta sig in där? Med tanke på kanyler, knivar och vandalisering av soffor?

Frågan är om ljuden och rörelserna man får för sig att man ser verkligen är sanna, eller om det bara är som man skrämmer upp sig själv. Skrämmande hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in