2011-04-18, 00:13
Medlem
Lantbruks avatar
Idag genomför endast 15% av landets värnpliktiga unga män militär grundutbildning. Detta är i grunden, när man tänker på det, skrämmande.

Jag är en av dom som inte har gått någon militär utbildning. Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag inte blev antagen, men det känns hursomhelst oerhört förnedrande, och i grund och botten direkt omanligt, att inte ha fått genomföra något som för bara några år sedan (med rätta) ansågs som en självklarhet. Som patriotiskt och konservativt sinnad blir det dessutom än mera in your face, på ett högst förudmjukande sätt.

I den här tråden skulle jag vilja diskutera kring möjligheten att försvarsmakten (precis som de flesta andra myndigheter) har blivit en politisk korrekt och därmed antisvensk organisation, vars mer specifika roll (i det pågående undergrävandet av nationen Sverige) kan tänkas vara att neutralisera Sveriges försvar mot yttre men framförallt inre hot (jag talar om importerade invandrargrupper som i ett alltmera mångetniskt samhälle gör risken för inbördeskrig överhängande, och prövar således försvarsmaktens lojalitet mot Sveriges urspungsbefolkning och dessas intressen, inte minst med tanke på alla invandrare som numera finns inom försvaret).

Ett flertal oroväckande tendenser som pekar åt det här hållet, kan noteras:

1) Afghanistan (och andra potentiella krigshärdar) och Sveriges roll i denna konflikt, är naturligtvis en aspekt som inte bör utelämnas. Att skrota den allmänna vänrplikten (och därmed försämra rikets säkerhet) i samband med att man ägnar extremt mycket kraft åt att kriga åt USA och Israel mot några stenålders-talibaner i en konflikt som överhuvudtaget inte berör oss (utan tvärtom äventyrar rikets säkerhet (läs: Taimour Abdulwahab al-Abdaly)), är suspekt.

2) Man kan också oroas över hur marknadskrafternas roll i försvarsmakten blir alltmer framträdande.

3) Den mest oroväckande tendensen är dock att Sverige numera är ett mångetniskt samhälle (och ingenting tyder på att denna utveckling kommer att dämpas, snarare tvärtom då Sverige årligen importerar invandrare i ett antal som motsvarar ungefär 1% av Sveriges befolkning), och hur detta kommer att påverka försvarsmakten. Vi VET att det mångkulturella Sverige inte bara importerar människor, utan också dessas människors konflikter. Vi VET att nya konflikter, mellan etniska grupper, föds på svensk mark. Och vi VET att försvarsmakten, precis om vilken PK-myndighet som helst, rekryterar flitigt bland invandrare (vilket bara bidrar till den förnedring, som jag beskrev ovan, som jag känner).
Detta kan vara potentiellt explosivt. Varnagel, precis innan han blev inaktiv här på forumet, skrev några inlägg om just detta:

https://www.flashback.org/sp23305114

https://www.flashback.org/sp23305256

https://www.flashback.org/sp23305256

https://www.flashback.org/sp23310593

https://www.flashback.org/sp23363652

...

Frågeställning:
I takt med den ökande globaliseringen, internationaliseringen och massinvandringen (med islamister i svenska förorter och invandrare i den svenska försvarsmakten bland annat) finns det fog att oroa sig för försvarsmaktens framtida duglighet och lojalitet mot det svenska folket?
Senast redigerad av Lantbruk 2011-04-18 kl. 00:19.
Citera
2011-04-18, 00:50
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
[Mycket text som grundläggande handlar om TS bitterhet över att han bedömdes olämplig av pliktverket

Jag tycker det vara ganska vanligt återkommande att många kramar tanken om det gamla invasionsförsvaret främst av nationalnostalgiska skäl snarare än av militära.

Det känns som det är dags att vakna och inse att kalla kriget är över och försvarets uppgifter har genomgått en välbehövlig (och för sen) förändringsprocess.

Bortsett från det faktumet att det överhuvudtaget inte föreligger något invasionshot mot Sverige så finns det i EU numer en solidaritetsförklaring som är snarlik som den mellan NATOs medlemsländer. Sverige har alltså ett fullgott invasionsskydd genom vårt EU-medlemsskap.

Det som riskerar att påverka Sverige i framtiden är då det uppstår instabilitet och oroligheter på annat håll i världen. Därför tjänar vårt insatsförsvar väl sitt syfte, då det formas till att kunna hjälpa till under internationella insatser, till exempel som vi nu gör i Libyen.

Släpp bitterheten och välkommen till framtiden.
Citera
2011-04-18, 00:59
Bannlyst
Tyvärr har Flashbacks egen profet Varnagel förstås helt rätt som vanligt.
Vill man som "ZOG" skapa en lättkontrollerad, masskonsumerande och svagbegåvad slavbefolkning så är det förstås en mycket dålig idé att utbilda dessa i hur man hanterar vapen, överlever i vildmarken och hur man försvarar sig. Betydligt smartare är det ju då att lägga ner hela allmänförsvaret och att ersätta detta med små regimlojala grupper med elitsoldater som man kan skicka ut snabbt och enkelt både i andra länder men också mot dissidenter och motståndsrörelser i det egna landet.
Samtidigt som man noggrant och utstuderat förslappar befolkningen både rent fysiskt och mentalt naturligtvis.

Verkligheten överträffar dessvärre ofta de allra mörkaste dystopier och skräckhistorier.
Senast redigerad av Straybullet 2011-04-18 kl. 01:03.
Citera
2011-04-18, 01:09
Medlem
Totyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Tyvärr har Flashbacks egen profet Varnagel förstås helt rätt som vanligt.
Vill man som "ZOG" skapa en lättkontrollerad, masskonsumerande och svagbegåvad slavbefolkning så är det förstås en mycket dålig idé att utbilda dessa i hur man hanterar vapen, överlever i vildmarken och hur man försvarar sig. Betydligt smartare är det ju då att lägga ner hela allmänförsvaret och att ersätta detta med små regimlojala grupper med elitsoldater som man kan skicka ut snabbt och enkelt både i andra länder men också mot dissidenter och motståndsrörelser i det egna landet.
Samtidigt som man noggrant och utstuderat förslappar befolkningen både rent fysiskt och mentalt naturligtvis.

Verkligheten överträffar dessvärre ofta de allra mörkaste dystopier och skräckhistorier.

Att svensken förnekas vapen är ett stort problem, inte nedläggningen av försvaret (ja, försvaret är nedlagt). Ett obeväpnat folk är ett svagt folk.

Jag håller med om att det verkar finnas en agenda bakom att avväpna västvärlden. Jag spekulerar inte om vilka krafter som ligger bakom men att konkurrera mot vapenindustrins lobby i väst och vinna är sjukt imponerande, och skrämmande.
Citera
2011-04-18, 11:46
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Jag tycker det vara ganska vanligt återkommande att många kramar tanken om det gamla invasionsförsvaret främst av nationalnostalgiska skäl snarare än av militära.

Det känns som det är dags att vakna och inse att kalla kriget är över och försvarets uppgifter har genomgått en välbehövlig (och för sen) förändringsprocess.

Bortsett från det faktumet att det överhuvudtaget inte föreligger något invasionshot mot Sverige så finns det i EU numer en solidaritetsförklaring som är snarlik som den mellan NATOs medlemsländer. Sverige har alltså ett fullgott invasionsskydd genom vårt EU-medlemsskap.

Det som riskerar att påverka Sverige i framtiden är då det uppstår instabilitet och oroligheter på annat håll i världen. Därför tjänar vårt insatsförsvar väl sitt syfte, då det formas till att kunna hjälpa till under internationella insatser, till exempel som vi nu gör i Libyen.

Släpp bitterheten och välkommen till framtiden.

Du struntar ju i att kommentera punkt 3...
Citera
2011-04-18, 11:51
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Detta kan vara potentiellt explosivt. Varnagel, precis innan han blev inaktiv här på forumet, skrev några inlägg om just detta:

Han ( eller hon, jojo) skrev kanske sina bästa inlägg igår

https://www.flashback.org/p30141508#p30141508
Citera
2011-04-18, 11:52
Medlem
1772s avatar
Skulle man vara konspiratoriskt lagd så kan man ju fråga sig varför just Försvarsmakten och Polisen har blivit utsatta för mångkulturifiering så intensivt...

Kanske för att de som ligger bakom vet att det ofta är Polisen och Militären som är lojala till nationen när det är revolution på gång.

Tur att man inte är konspiratoriskt lagd.
Citera
2011-04-18, 15:47
Bannlyst
Citat:
.. diskutera kring möjligheten att försvarsmakten (precis som de flesta andra myndigheter) har blivit en politisk korrekt och därmed antisvensk organisation.
Det här var då en ytterst märklig slutledning. Politiskt korrekt betyder att man använder sig av eufemismer och diplomati när man tycker det behövs, medan politiskt inkorrekt betyder att man inte gör det och inte bryr sig om att det kan behövas ibland. Det finns då ingen skiljelinje mellan svensk och antisvensk i det avseendet.
Citera
2011-04-18, 15:50
Moderator
Strix m/94s avatar
Förstår jag TS rätt om han menar att det faktiskt finns statliga myndigheter som är pro-svenska? I så fall vill jag gärna veta vilken/vilka? Med en inte obetydlig erfarenhet av statliga myndigheter, så ställer jag mig frågande till ett sådant påstående.
Citera
2011-04-18, 15:56
Medlem
Stroh-M.D.s avatar
Anledningen att rekryteringen ser ut som den gör kan också ha att göra med de allmänna rekryteringsproblemen, snarare än någon form av konspiration. Det är likadant i alla länder med en yrkesarmé: de flesta rekryter kommer från de svagare sociala grupperna. Nu råkar de grupperna ha en stor andel invandrare. Därav följer att man rekryterar många invandrare.

Om man till exempel ser till den amerikanska armén så har minoriteterna varit i gemensam majoritet i åratal. Det också av exakt samma orsak.

Det skall väl även tilläggas att försvarsmakten varit mer eller mindre direkt förbjuden att ingripa i interna angelägenheter sedan Ådalen -31. Den har aldrig haft något mandat att planera en strategi för att ingripa i ett inbördeskrig (inte för att någon sådan strategi skulle ha en funktion i vilket fall, eftersom ett inbördeskrig mer eller mindre kräver att försvarsmakten splittras i de två lägren) och kan därför inte klandras för att inte ha beredskap för ett.
Citera
2011-04-18, 16:06
Medlem
Aviarts avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Legion_Wasa

Du får söka dig till alternativen

För mig dog Försvaret helt och hållet när reklamen på arabiska dök upp.
Citera
2011-04-18, 21:12
Medlem
Jag läste igenom länkarna till varnagels inlägg och sällan har jag läst något mer konspiratoriskt, herregud säger jag bara. Vilken jävla foliehatt.

Själv klart ska man öva att stoppa etniska rensningar då edt är ganska troligt at försvarsmakten sätts in just för att hindra sådant.

Att spelade terrorgrupper har fått vara separatister kanske har något att göra med att separatistiska terrordåd utgör den störta enskilda delen av terrordåd i Europa, för att klargöra separatister är sådana som tycker att Skåne ska vara ett eget land eller att Gotland ska frigöra sig från svenskt förtryck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in