Märkte idag att en av mina katter har tappat lite päls runt munnen ser det ut som, har ingen aning hur eller varför.. undrar om det kan bero på någon sjukdom eller om det bara kan vara att hon lekt för mycket med den andra katten eller dylikt?
Det är inte så att katten har fått "svarthaka" eller "kattacne"? Det är tilltäppta porer på haken. Gnuggar man med en fuktig bomullstuss så lossnar det gul/brunt ibland svart "klägg". Det går att komma till rätta med, men undersök först om det är det hon har. Vad gäller plastskålar så har jag hört att katterna kan få "svarthaka" av just det. Kan du fota hakan?
Det är inte så att katten har fått "svarthaka" eller "kattacne"? Det är tilltäppta porer på haken. Gnuggar man med en fuktig bomullstuss så lossnar det gul/brunt ibland svart "klägg". Det går att komma till rätta med, men undersök först om det är det hon har. Vad gäller plastskålar så har jag hört att katterna kan få "svarthaka" av just det. Kan du fota hakan?
Just det, Så var de att dem kan få svarthaka av de
Hur går det TS? När ska vi komma med våra huskurer? Jag har testat mig fram till en bra metod.
Ledsen! Varit ganska upptagen och glömt av denna tråden.. har fortfarande ingen aning om vad det är, har lagt lite oliv olja på henne mun (läste att det skulle vara bra). Här är en bild på henne allafall! http://i55.tinypic.com/2hoibe9.jpg
hon har inte ändrat sitt beteende på något sätt alls, gillar dock inte att man rör där (men hon har aldrig varit en katt som gillar att man håller henne för länge).