2011-04-17, 22:56
Medlem
Hej alla beresta Fb'are dr ute! Dealen r som sdan, att jag vill ka till Skottland, drfr tnkte jag frga er dr ute om tips och info.

Till att brja med s vill jag inte till Edinburgh, eller ngon annan storstad, jag vill till en liten stad, kanske t.om en by? ju mindre desto bttre. Vad vill jag d hitta p i denna by? Jag vill mysa omkring, se naturen, dricka l, kanske whiskey? Trffa mnniskor och bara ha det allmnt bra. Detta kanske r ngon slags frskning jag ftt inprntad, som inte alls finns i Skottland?

Vad sger ni? Hur r folket i Skottland? Vilken by/mindre stad skulle ni rekomendera? Vad har ni gjort fr ngot nr ni var dr? Hur var naturen?

Har frsttt att det r norr som gller fr de ndaml jag nskar?

Tack p frhand!

p.s Hemsidor och resebolag fr grna lnkas ocks
d.s
Citera
2011-04-21, 20:56
Medlem
Ceasar123s avatar
Sitter just nu p ett hotell i inverness i norra skottland. Precis kommit hit (bilat frn edinburgh) imorse. Imorgon ska vi pljja ngra destillerier och dricka lite l hr runt omkring.

Kan tipsa om ja stter p ngon hftig by eller ngot bra stlle p vgen. terkommer med mer senare! ( har frvrigt bara stannat i Perth, dr alla var skit trevliga och hjlpsamma, blir spnnande att se vad morgondagen har att erbjuda)
Citera
2011-04-23, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceasar123
Sitter just nu p ett hotell i inverness i norra skottland. Precis kommit hit (bilat frn edinburgh) imorse. Imorgon ska vi pljja ngra destillerier och dricka lite l hr runt omkring.

Kan tipsa om ja stter p ngon hftig by eller ngot bra stlle p vgen. terkommer med mer senare! ( har frvrigt bara stannat i Perth, dr alla var skit trevliga och hjlpsamma, blir spnnande att se vad morgondagen har att erbjuda)

Hr jttegrna av dig! hade varit vldigt trevligt att hra hur du upplevde det!
Citera
2011-04-28, 12:02
Medlem
ZinuXs avatar
Nr jag var i Skottland tog vi en Highland tour med buss, vldigt rekommenderat.
D kte vi frbi en by som heter Pitlochry, dr ven Skottlands minsta destilleri ligger.
Rtt fin liten by som ligger 8-9 mil norr om Edinburgh.
Nu vet jag dock inte hur mycket som finns att gra dr, men kanske vore ntt att kolla upp?
Fr vrigt r Skottlands ett riktigt trevligt land att befinna sig i, och jag hade grna kt tillbaka.

Minns att vi kte igenom en by/smstad som heter Fort William, ligger precis nedanfr hgsta berget i Skottland/UK. Ligger ganska lngt mot norr men det r ju dr naturen finns.
Senast redigerad av ZinuX 2011-04-28 kl. 12:08.
Citera
2011-04-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunninlynguist
Hej alla beresta Fb'are dr ute! Dealen r som sdan, att jag vill ka till Skottland, drfr tnkte jag frga er dr ute om tips och info.

Till att brja med s vill jag inte till Edinburgh, eller ngon annan storstad, jag vill till en liten stad, kanske t.om en by? ju mindre desto bttre. Vad vill jag d hitta p i denna by? Jag vill mysa omkring, se naturen, dricka l, kanske whiskey? Trffa mnniskor och bara ha det allmnt bra. Detta kanske r ngon slags frskning jag ftt inprntad, som inte alls finns i Skottland?

Vad sger ni? Hur r folket i Skottland? Vilken by/mindre stad skulle ni rekomendera? Vad har ni gjort fr ngot nr ni var dr? Hur var naturen?

Har frsttt att det r norr som gller fr de ndaml jag nskar?

Tack p frhand!

p.s Hemsidor och resebolag fr grna lnkas ocks
d.s

Varfr inte? En av dom vackraste stderna jag beskt
Citera
2011-04-28, 12:10
Medlem
ZinuXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SP3
Varfr inte? En av dom vackraste stderna jag beskt

Old town r jvla fint och slottet r riktigt mktigt,
men resten av staden r vl rtt gr p stt och vis?
Regnade ifrsig 95% av tiden jag var dr..
Citera
2011-07-12, 16:02
Medlem
Finns vldigt mnga skna smbyar och ar runt om i skottland som r vrda att beska.
Har bott hr nere i dryga tv r nu och det finns alltid ntt nytt stlle att beska.

Ta dig till Islay ifall du vill ha en fin whiskyupplevelse, flyg frn glasgow tar 40 min ungefr.
Om du tar tget frn glasgow central ut mot vstkusten s finns det ven mnga fina sm byar lngs vgen, som troon, largs, ardrossan och saltcoats.

Pitlochry, som ngon tidigare nmnde, r hrlig och mossig.

Skottarna r i regel vldigt ppna och hjlpsamma nr det kommer till resenrer.

Naturen r underbar och vdret r i regel skit.
Citera
2011-08-11, 10:05
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZinuX
Old town r jvla fint och slottet r riktigt mktigt,
men resten av staden r vl rtt gr p stt och vis?
Regnade ifrsig 95% av tiden jag var dr..

Snack! Frst och frmst fr du old town att lta lika litet som gamla stan, faktum r att det r en stor stadsdel och utgr i sig sjlv en bra anledning att beska stan och slotted gr du ju inte direct runt p 10 minuter heller. Sen r new town inte s fult det heller, eller nytt fr den delen, och Leith har en hel del at erbjuda i form av vyer och god mat. Sen finns ju arthurs seat, holyrood palace, carlton hill.. Men visst, regnar gr det ju, hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in