2011-04-17, 22:28
Medlem
Efter ca 2 timmars spel med skithänder ligger jag runt 400 av 800 pers. 10 000 i stack.
UTG+1 höjer 1100 som har en stack på 10 000
Fold fram till mig som sitter bakom dealern.
Jag raisar upp till 4000.
Fold till UTG+1 som ställer.
Jag blir lite tveksam på AA men väljer ändå att syna då jag redan förlorat 4000 i potten, känner mig mer säker pga 2 spelare tvekat på syn innan förmodligen E+hög kick. (alltså syn på hans 1100)
Killen visar AQ off
Slutar med att han drar in det förmodligen sista A i leken på rivern. Är flyförbannad att detta alltid händer mig (iaf senaste månaden)
Citera
2011-04-17, 22:29
Medlem
Kunde jag spelat annorlunda?
Citera
2011-04-17, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haaage
Nä det tycker jag inte. UL bara. GL i nästa!
Citera
2011-04-17, 22:42
Medlem
Är jobbigt att detta händer mig hela tiden nu... runner runner färg etc
Citera
2011-04-17, 22:56
Medlem
DanteAlighieris avatar
Du satt alltså på KK och får in det mot AQ?

Personligen om jag sitter på KK brukar jag ofta folda med tanke på att KK är en så pass ostabil hand. Man kan till exempel förlora mot 72 om man har otur. Du vet det kan komma två tvåor på flopp och då är man körd. Gäller att ha sinne för vilka händer man ska spela.
Senast redigerad av DanteAlighieri 2011-04-17 kl. 23:07.
Citera
2011-04-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Du satt alltså på AA och får in det mot AQ?

Personligen om jag sitter på AA brukar jag ofta folda med tanke på att AA är en så pass ostabil hand. Man kan till exempel förlora mot 72 om man har otur. Du vet det kan komma två tvåor på flopp och då är man körd. Gäller att ha sinne för vilka händer man ska spela.
Nej, han satt på KK och kände att han kanske mötte AA.
Citera
2011-04-17, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haaage
Du kunde ha synat och spelat som en fisk efter floppen. Nej, du gjorde helt rätt. Det är väldigt få som lägger KK preflop och börjar man göra det så är det nästan garanterat pga. tomtar i skallen.
Citera
2011-04-17, 23:28
Bannlyst
Citat:

Personligen om jag sitter på KK brukar jag ofta folda med tanke på att KK är en så pass ostabil hand. Man kan till exempel förlora mot 72 om man har otur. Du vet det kan komma två tvåor på flopp och då är man körd. Gäller att ha sinne för vilka händer man ska spela.

Vad fan har du rökt? Nu handlade det om en all-in situation. Det enda som spelar roll i det läget är om han tror att denna andra spelare sitter på AA.
Nu gjorde han en korrekt syn och hade lite oflyt bara. Thats it!
Citera
2011-04-17, 23:37
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:

Skämtar du? Så AA kan inte förlora mot 72 då eller? Foldar du KK, vilka händer ska man då spela? LOL!
Ostabil hand, tja, det är ju BARA den näst bästa man kan få...

OT: TS spelar handen korrekt och får in smeten mot en sämre hand. Inget att snacka om!

När kan man folda KK preflop då? Ja, jag har gjort det vid i alla fall ett tillfälle jag minns. Det var för att gå safe på bubblan när jag ville säkra sista prisplats som va värd ca 2000USD. Vid såna tillfällen kan jag, då jag var lite kort om cash för tillfället...
Citera
2011-04-17, 23:44
Medlem
Le.s avatar
Blinds?

Tycker det låter som att du spelade handen bra, 25bb(?) kommer han ha så mycket sämre händer än AA. Foldar aldrig KK där
Citera
2011-04-18, 03:56
Bannlyst
Ni fattar väl för fan att Dante är ironisk.

AA & KK är händer man ska få in PF, nuff said.

Vet inte vad blindsen är men känns som UTG är shorty, då får man in det. Han 3bettar istället och är potcommited.

Du får in det bra, sluta gnäll om att "det alltid händer dig"
Inatt sprang jag in i

AKs vs QQ, en flipp jag vet
AKs vs KJo, runner runner färg
JJ vs TT, flopp Txx
KQs vs QJo, runner runner stege
KK vs AK, turnar Aet

och några andra goingar.

Jag antar att du också har dragit ut spelare.. det är poker.. handle it or sluta spela
Citera
2011-04-18, 13:12
Medlem
MrFolds avatar
Att vi inte går allin direkt här har ett enda skäl: Att lura in en eller fler stackar i potten. Även en tight spelare kommer att nog oftast att spela tillbaka här i vart fall med händer som JJ, QQ och AK som vi ligger rejält före, så i det stora hela tjänar vi i långa loppet på att få spela för stack. Fold finns inte på världskartan pre. Postflopp har vi ett enkelt beslut att få in återstående marker med enda möjliga undantaget att det faktiskt faller ett ess och att vi har flera spelare i potten som går allin före oss.

Vill du ändå göra ett enklare spel så gå allin direkt, även om det verkar på gränsen till überaggro. Du vill som sagt inbilla UTG1 att han har fold equity om man reraisar allin, inte att han gråtfoldar JJ eller AK.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in