2011-04-19, 16:36
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Hejsan!
Först och främst vill jag säga att jag verkligen lider med dig, din historia och hur du berättar den får mig att återspegla mig själv. Jag är precis som du.
Dock fann jag min kärlek hos tramadolen efter en väldigt ensam och kärleksfattig uppväxt.
Först och främst så vill jag säga att jag tycker INTE att du ska ta ditt liv!
Men nu tänker jag inte säga samma gamla klyschor som "det finns så mycket att leva för" å bla bla bla. Jag håller med dig, livet är fan ta mig SKIT, har många gånger övervägt varför jag inte ska ta mitt liv osv. Mig själv "skiter jag i", för mig spelar det ingen roll ifall jag lever eller är död, utan det är helt enkelt mina nära som får mig att inte ta steget ut från livet. Min mor, min far, min syster, min farmor, det är hur dom skulle reagera och må ifall jag tog livet av mig som sårar mig mest och därför tänker jag åka färdigt åkattraktionen som kallas Livet.
Nu vet jag inte om du har din mor eller far vid liv, men tänk såhär, hur många föräldrar vill gå på sitt barns begravning?
Jag har tills viss del sökt hjälp inom psykiatrin och nog allt finns det rikt med pantade människor där, det tar ett tag innan man hittat rätt och nu verkar jag personligen vara på rätt spår till att någon dag kanske få samma välmående som jag får hos tramadolen eller åtminstone släppa all skit och gå vidare i livet.

Är precis lika gammal som dig och din historia om förlorad kärlek skiljer sig inte ett dugg ifrån min, därav kom tramadolen in i bilden, sen om det är mer eller mindre självdestruktivt än att supa skallen av sig om helgerna eller ta sitt egna liv vill jag inte debattera i.
Nu vet jag inte om du har orkat läsa igenom alla inlägg i tråden och vet inte ens om du kommer läsa vad jag skriver här, därför skickar jag detta i ett PM till dig så du kanske kan ta dig en allvarlig tankeställare om vad du egentligen planerar.
Du lever bara en gång, när du är död är du död, finito, självmord är den enkla vägen ut men det finns inget välmående med det, då är det bättre att du finner trösten hos opioder eller opiater och får någon som helst välmående med dig själv. Det finns så mycket saker man kan göra i livet som inte går att göra när du är död.

Om du nu mot all din förmodan skiter i allt detta och är fast besluten att ta ditt egna liv så kan jag väl bara ge dig synpunkter på din självmordscocktail.
Först och främst så höjer jag mina ögonbryn när du säger 1500mg tramadol på en gång, det finns en stor risk att du istället får en plågsam död pga. krampanfallen som kommer lätt på så danna här doser. För jag antar att om du nu ska dö så vill du dö smärtfritt med ett vist välbefinnande.
Därför tycker jag du ska överväga med tex. kodein, oxycontin eller morfin etc. Det ultimata är väl att ge dig själv en överdos heroin kombinerat med en mängd Xanor timmen innan, för om du nu ska ta den enkla vägen ut ur livet så kan du ju åtminstone göra det med ett stort smile i käften.
Dom säger att det ultimataste välbefinnandet inom droger är Heroin, och när du sticker nålen i armen öppnar du en dörr som inte går att stänga.

Du klarar det säkert, det tvivlar jag inte på, men jag tycker du ska ta och gå igenom allt mycket noga innan för när du väl tar steget så finns det ingen återvändo.
Personligen så hade jag inte valt att dö, och jag anser dig och mig lika misslyckade om man nu ska kalla det så.

Om du känner för det och vill, så får du mer än gärna kontakta mig på PM om du vill prata ut, jag vet exakt hur du mår, vad du går igenom osv. för jag är själv exakt där du är...

Må väl min vän...
2011-04-19, 16:48
Bannlyst
OffTopic: Du säger att du ser bra ut, men ändå får dissen av tjejer. Ser du bra ut i ansiktet också?

OnT: Ju mer tid som går ju mer kommer du nog vilja fortsätta leva. Självmord brukar ju ske ganska impulsivt, antar jag. Nej, jag hade inte tagit mitt liv. Om det handlade om att vilja bli älskad hade jag genomgått ett antal plastikoperationer för att se bättre ut. Vem som helst kan bli snygg. <- Med operationer, det vill säga.
2011-04-19, 16:53
Medlem
Grievers avatar
Det jag inte förstår är: Om du menar allvar med att avsluta ditt liv, varför väntar du till den 15:e och gör värsta showen av det? Någon som tycker allt är så hopplöst borde rimligtvis vilja avsluta det så fort som möjligt.

Och med det menar jag givetvis inte att du borde ta livet av dig nu istället för den 15/5. Du borde givetvis inte göra det alls. Glöm aldrig: Självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Om några år, om du låter bli, kommer du se tillbaka och vara tacksam för att du inte gjorde det. Du kommer att tacka ditt yngre jag för att du inte förstörde för ditt äldre jag. Du KOMMER få vara med om kärlek, sex och allt det där braiga. Håll ut bara, det är allt det handlar om!

Kämpa på, käre TS.
2011-04-19, 17:35
Bannlyst
ja du klarar det ett måste innan du dör är att köpa sex av en hora
2011-04-19, 17:44
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonSofiero
Jag känner mig dock mer beslutsam än någonsin nu. Den 15e maj dör jag. Det ända som kan hindra mej är att jag får en flickvän innan dess. chanserna för det är dock minimala!

Tänkte skriva ett seriöst svar tills jag såg detta.
2011-04-19, 17:56
Medlem
Mondes avatar
PRATA MED NÅGON SÅ FORT SOM MÖJLIGT!

Det är inga problem alls om du tar studenten som 21 åring. Jag blir bara ledsen ända in i själen när jag läser detta.

För att inte gå offtopic så svarar jag på lite frågor.

Nej du klarar det inte, du kommer att fega ur pga du öppnar dig för någon som hjälper dig.

Jag skulle kämpat som fan, skaffat mig en WT brud och gjort henne gravid och då har du en livsuppgift, att vara förälder.

Gå in på snyggast chatten och lär dig lite sociala "regler", skriv & chatta privat m.m. (detta inlägg kommer att citeras och säga "det hjälper inte, han ska ut på krogen istället" men om man inte vågar det då?) Det kommer bli bra, det kommer att lösa sig!

Hitta någon hobby typ boxning, rekommenderar det starkt! Var rädd om dig kompis!
2011-04-19, 18:13
Moderator
Pusts avatar
Ta inte ditt liv. Det är både psykiskt svagt och egoistiskt. Det finns alltid någon som är i behov av en, oavsett hur "misslyckad" man än är. Du skadar med andra ord andra människor psykiskt genom att ta ditt liv. Du skadar samhället också genom att det både får en medborgare mindre samt att det förmodligen kommer finnas folk som inte vill gå till skolan eller arbetet på grund av sorg.

Jag har själv varit lite i samma situation som du (jag förlorade oskulden ganska sent). Är man blyg så kan man träffa tjejer på internet. Enklare kan det inte bli och det är faktiskt inte så pjåkigt som många säger att det är (att det "bara är fula/konstiga som gör det" osv). Jag vet/känner en del snygga tjejer och kvinnor som har eller haft sina förhållanden tack vare internet.

"Misslyckanden" är till för att rättas till.
2011-04-19, 18:38
Medlem
invisuss avatar
Jag tror inte att du klarar det för du verkar fortfarande leva, så misslyckat verkar inte ditt liv vara för att måsta ta livet av sig.
2011-04-19, 18:53
Medlem
STMHs avatar
haha asså. förlåt men.. dude, sluta tjut så jävla mycket.

1. du har helt godkända betyg, långt ifrån top notch men absolut godkända.
2. du är vältränad och säger att du ser bra ut, score?
3. du har aldrig fått höra: jag älskar dig, av någon annan än din familj. so? du är ynka 20 år och har hela ditt jävla liv framför dig.

inser nu att jag inte längre orkar göra punktform utan bara svamlar på istället.
jag käkar anti-depp sen länge tillbaka, dels för att jag knarkat en hel del och för att min livssituation med familj osv helt enkelt fått mig att utstå diverse ångestattacker och en sjukt jobbig ångest som gnagt i mig på daglig basis, nu mår jag bättre, dock långt ifrån bra men jag vägrar låta andra människor vinna över mig. jag tänker segra över människor som får mig att må dåligt, vägrar låta samhället vinna. skitsamma om jag förtillfället använder till en viss del för stor mängd droger men det är en fas. jag vet att jag kommer ta mig ur den men just nu dämpar jag en del av smärtan med preparat, but who gives a shit? ibland måste man det.

förstår du vad du kan ändra din livssituation om du bara flyttar? jag pratar inte om sverige, absolut inte då det är ett av världens jobbigaste PK-land där människor knappt vågar prata med varandra, utan andra länder. Australien, Indonesien (bali), Norge för att tjäna pengar osv. du har garanterat så otroligt mycket att ge världen, för jag anser att nästan alla människor har den möjligheten, och på det sätter du uttrycker dig på, gör inte heller min tes mindre trovärdig.

för att avsluta det lite kort så var jag med om att en relativt nära vän tog livet av sig. och det var det värsta jag någonsin gått igenom. alla frågor, all självkritik (trots att jag vet att det inte var mitt fel och att jag inte kunde gjort någonting åt det, hans två syskon tog livet av sig och hans flickvän som var den enda han kunnat älska dog vid 19 års ålder. han levde ett helvete, trots det önskar jag att han var kvar i dag).

jag hoppas verkligen att du tänker över ditt framtida liv och får lite insikt av att du just nu sitter i en liten jävla håla i sverige och knappast upplevt något av det så kallade "liv" som världen har att erbjuda dig. sorry för wall of text men jag hoppas att du ger mig någon respons iaf.

EDIT: aningen onykter, så håll till godo för att jag inte använder storbokstav eller har några mindre stavfel.
Senast redigerad av STMH 2011-04-19 kl. 18:58.
2011-04-19, 19:03
Medlem
Acedogs avatar
Kom igen, du är 20 år gammal och har inte haft flickvän... Om alla i den situationen skulle begå självmord så skulle i alla fall överbefolkning aldrig behöva bli ett problem på den här jorden.

När du beskriver dig själv så ser i alla fall jag inget som helst misslyckande i ditt liv. Du verkar vara en smart kille, vilket känns paradoxalt eftersom du tänker begå självmord över småsaker.

Depression kan nog få människor att göra jävligt korkade saker, men försök att se det hela ur ett annat perspektiv istället för att grotta ned dig. En psykolog borde kunna få dig att se att ditt liv antagligen inte alls är så hemskt som du tror.

Ditt enda egentliga problem verkar vara att du är 20 år gammal och inte har någon flickvän. Ett blygsamt problem som är lätt att lösa. Antagligen är ditt självförtroende rätt sabbat av att du har fått nobben av tjejer, vilket helt säkert märks tydligt när du närmar dig tjejer, vilket gör dem ointresserade. Du behöver nog ta tag i det hela i en annan ände. Besök en psykolog så kommer du att lösa det här, det kan jag sätta mitt liv på.
2011-04-19, 19:35
Medlem
Har en polare som är 30 år och aldrig haft en flickvän plus att han fortfarande bor hemma. Själv hoppade jag av skolan efter att ha fått gå om två år. Livet är ingen dans på rosor, men det är fan värt att kämpa för. Ta inte massa piller och alkohol eller häng dig, finns risk att du kommer och bli ett paket som inte kan slutföra din uppgift. Må Väl.........
2011-04-19, 19:39
Medlem
R3WINDs avatar
Hur många självmordsbrev är vi uppe i nu på FB?

Trist att du känner som du gör förövrigt, tror dock att du bör komma till en punkt där du känner, this is it, istället för att planera. Men å andra sidan, kanske bra med lite framförhållning.

Snart 15 maj, dagen då DU bestämmer for once. Ledsamt att du väljer att bestämma din död och inte ditt levande. But hey, vi kanske ses där uppe någon dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in