2011-04-17, 16:39
Medlem
Hej,
jag har en 1-årig Siberian Husky hane, när jag var på rastgården i vintras var det rätt många andra hundar där och de lekte med varandra. Bland dessa hundar fanns 2 Irish-Settler tikar (tävlingshundar av bilen att döma) som hade en ägare, denna ägaren är mitt problem.

När min hund först skulle lukta på hennes tikar, puttade hon undan han genom att sparka på han lätt med foten i sidan (jag såg det inte då jag pratade med en annan hundägare som sedan sa detta till mig). Sedan, när min hane skulle leka med hennes tikar kastade hon saker PÅ han.
När hennes tikar kom till mig för att lukta och hälsa på mig, ropade hon tillbaka de som om jag vor giftig.

Så vad hade ni gjort i denna situation?
Citera
2011-04-17, 17:04
Medlem
gsonjuniors avatar
Skällt ut ägaren efter ord och inga visor.

Alternativt PRATAT med henne som människor gör allt för sällan, istället för att knyta näven i fickan och fort som fan skriva en tråd och be om råd på Flashback.

Sen hade jag kickat till hennes hundar om dom kom i närheten av mig ifall diskussionen inte lett någon vart!
Citera
2011-04-17, 17:34
Medlem
Jag skulle inte brytt mig om kicken på hunden men när hon börjar kasta grejer skulle jag fråga om hon tyckte min verkade hotfull, och hålla min hund ifrån hennes. En husky kan ha ett skrämmande utseende och antar hon tror din hund ska äta upp hennes. Att börja skrika och gorma tjänar man inte ett skit på.
Citera
2011-04-17, 18:47
Medlem
Dreamerss avatar
Öga för öga, tand för tand. Sparka hennes hundar.
Citera
2011-04-17, 21:34
Medlem
Ingen skulle fått sparka på min hund utan ett "samtal" efteråt, självfallet i lugn och behärskad ton men skita helt i det nej. Inte heller kasta saker eller på annat sätt skada/hota hunden. Lite råg i ryggen får man allt ha utan att det skall behöva gå överstyr. Är man på allmän rastgård så får man lugnt finna sig i att det finns alla sorters raser däri, annars kan man rekommendera någon bussrutt som går ut till stadskanterna och skogen.
Däremot ge igen på hundarna? Nej, sådant är förskoleklassfasoner.
Citera
2011-04-17, 21:36
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Skällt ut ägaren efter ord och inga visor.

Alternativt PRATAT med henne som människor gör allt för sällan, istället för att knyta näven i fickan och fort som fan skriva en tråd och be om råd på Flashback.

Sen hade jag kickat till hennes hundar om dom kom i närheten av mig ifall diskussionen inte lett någon vart!

Hennes hundar har inte gjort något.
Bättre då att sparka på kärringen, inte på hundarna.
Citera
2011-04-18, 00:54
Medlem
Jag hade frågat vad i helvete hon håller på med. O sagt att om så mycket som ett löv flyger från henne mot min hund igen så komme jag anmäla henne för djurplågeri.

O sedan hållit min hund långt ifrån hennes.

Galna kärring
Citera
2011-04-18, 09:44
Medlem
Boggas avatar
Så här hade jag gjort:

http://www.youtube.com/watch?v=feziEowWqyQ
Citera
2011-04-18, 10:49
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodAngel0o
Hej,
jag har en 1-årig Siberian Husky hane, när jag var på rastgården i vintras var det rätt många andra hundar där och de lekte med varandra. Bland dessa hundar fanns 2 Irish-Settler tikar (tävlingshundar av bilen att döma) som hade en ägare, denna ägaren är mitt problem.

När min hund först skulle lukta på hennes tikar, puttade hon undan han genom att sparka på han lätt med foten i sidan (jag såg det inte då jag pratade med en annan hundägare som sedan sa detta till mig). Sedan, när min hane skulle leka med hennes tikar kastade hon saker PÅ han.
När hennes tikar kom till mig för att lukta och hälsa på mig, ropade hon tillbaka de som om jag vor giftig.

Så vad hade ni gjort i denna situation?
Jag hade talat om för henne att om det inte passar att ha andra hundar hälsande på hennes så ska hon ge fan i att komma till rastgården alternativt vänta till den är tom.
Citera
2011-04-18, 21:51
Medlem
Dels så skulle jag sagt till personen att inte komma till en rastgård om hon inte önskar att hundarna ska hälsa på varandra och dels så skulle jag sagt att om hon så mycket som nuddar min hund igen så anmäler jag henne för djurplågeri.

detta har hänt mig också en gång. min hund hälsade på en liten terrier och mannen sparkade min hund i sidan och skrek "OM MIN HUND BITER DIN HUND SÅ FÅR JU JAG BETALA". min hund skrek till och jag trodde han hade brutit något men det hade han som tur var inte. hur som helst så skällde jag ut gubben efter noter. dessutom pratade jag med andra som var på rastgården och tydligen hade det hänt två till. han är nu anmäld, och får inte vistas på rastgården om det är hundar där. vet inte vad som i och för sig skulle hända OM han gjorde det men han har bara i och med detta "hot" inte kommit dit igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in