2011-04-17, 03:04
Medlem
Någon som vet ett gott råris. Köper uncle bens råris men tycker det är väldigt trist. Det ska kokas på högst 10-12min...
Citera
2011-04-17, 09:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackade
Någon som vet ett gott råris. Köper uncle bens råris men tycker det är väldigt trist. Det ska kokas på högst 10-12min...
Frebaco har ju råris. I alla fall på vår ICA. Annars får du väl leta efter det bästa, dvs Nishiki. Tveksamt dock om du får tag i det över disk.

~Paul~
Citera
2011-04-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Frebaco har ju råris. I alla fall på vår ICA. Annars får du väl leta efter det bästa, dvs Nishiki. Tveksamt dock om du får tag i det över disk.

~Paul~
Yamada Nishiki anses vara den bästa tydligen...
Gohyaku Mangoku och Omachi är två andra populära råris.

Någon som vet vart man kan få tag i dessa. Verkar inte helt lätt ens med hjälp av google...
Citera
2011-04-19, 18:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Yamada Nishiki anses vara den bästa tydligen...
Gohyaku Mangoku och Omachi är två andra populära råris.

Någon som vet vart man kan få tag i dessa. Verkar inte helt lätt ens med hjälp av google...
Jag brukar köpa Nishiki när jag åker utomlands. Senast i Prag. Annars får du kanske överväga att handla på nätet?

~Paul~
Citera
2011-04-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag brukar köpa Nishiki när jag åker utomlands. Senast i Prag. Annars får du kanske överväga att handla på nätet?

~Paul~
ja det är helt ok för mig men hittar inget på nätet. Finns några som säljer nishiki vitt ris men har inte hittat ngn som har råris.
Citera
2011-04-19, 20:10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
ja det är helt ok för mig men hittar inget på nätet. Finns några som säljer nishiki vitt ris men har inte hittat ngn som har råris.
Vilka kriterier har du sökt på? Testa: "Nishiki + brown rice".
~Paul~
Citera
2011-04-20, 00:06
Medlem
GreenStuffs avatar
Jag har testat Frebaco´s råris men tycker inte om det.... däremot Risenta´s ekologiska (gul kartong) är det jag föredrar.
Köpte för några dagar sedan en 2 kilos påse råris på Citygross (ca 35kr!) som jag inte prövat ännu (återkommer med recension )
Citera
2011-05-17, 11:16
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Jag har testat Frebaco´s råris men tycker inte om det.... däremot Risenta´s ekologiska (gul kartong) är det jag föredrar.
Köpte för några dagar sedan en 2 kilos påse råris på Citygross (ca 35kr!) som jag inte prövat ännu (återkommer med recension )

Så, nu har jag testat råriset som köptes på Citygross.... exakt samma som Risentas ekologiska både i form & smak...dvs, perfekt !
Citera
2011-11-26, 14:33
Medlem
bravehs avatar
Var köper man det billigaste råriset i Göteborg?
Citera
2011-11-27, 13:11
Medlem
Nemjungs avatar
Köpte ett paket av Frebacos råris på hemköp häromdagen. Faktiskt väldigt got så de rekommenderas
Citera
2011-12-01, 00:18
Medlem
jag köpte något rött basmati-råris i min lokala turrebutik. åt det till en sallad med kidneybönor, tomat, persilja och rödlök tillsammans med stekt hemmagjord panir. hur gott som helst.

men kan inte minnas vad det hette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in