2011-04-20, 22:54
Citat:
Men han var väl heller aldrig rolig. Goa' gubbar e la gött....mitt arsle. På sin överskattad precis som hans Tomas von Brömssen och andra rödvinskommunister som kommit från underhållningsträsket i Göteborg.
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Sten-Åke Cederhök lär inte ha varit en muntergök privat
Citat:
Vem som helst som såg Disneytajm i början på 80-talet och var tillräckligt gammal för att vara läskunnig minns mediekritiken mot Lasse Åberg och att han är urtråkig privat. Sveriges Television fick nämligen den geniala idén att bjuda kidsen på tecknad film under sommarlovet och inte bara en gång om året på julafton (den amerikanska imperialistiska propagandan kompenserades med Karl-Bertils Julafton av kommunisten Tage Danielsson).
Ursprungligen postat av Sant
Du känner inte Lasse Åberg, men du kanske är världrekordhållare i usel språkbehandling?
Är du korkad på riktigt?
Är du korkad på riktigt?

Sagt och gjort, Lasse Åberg sattes att presentera de tecknade filmerna för barnen. I direktsändning. Mannen bakom sällskapsresanfilmerna, dessutom en av Sveriges främste samlare på Musse Pigg-prylar - det kan ju bara inte misslyckas, tänkte snillena till producenter på Sveriges Television.
De hade fel. Sveriges ende kändis med en mustasch vars like endast burits av en viss död tysk diktator satte sig i fåtöljen och snöade in på årtal och vad han tyckte om olika översättningar av svartvita Musse Pigg-seriestrippar från 1940-talet och annat skittråkigt. Kidsen som såg fram mot att roas av ett skojigt barnprogram varvat med tecknad film var i uppror, Aftonbladet rasade (som alltid) och ganska snart efter några program blev herr Åberg utbytt.
Citat:
Sant, han ger ett väldigt koleriskt intryck. Kan tänka mig att han skriker och gråter om vartannat - allt utom att vara rolig.
Ursprungligen postat av ForseteII
Peter Dalle
Citat:
Rheborg har ju en bakgrund som examinerad jurist. Sådana brukar sällan vara roliga privat. Men han kanske är undantaget.
Johan Rheborg kan jag tänka mig är tråkig privat. Den minst roliga i killinggänget
Citat:
För helvete, trådens topic är komiker, inte taniga kurder som är kända för att bråka med sverigedemokrater.
Soran (men han är ju tråkig jämt)
Senast redigerad av LakritstroIIet 2011-04-20 kl. 23:12.
Senast redigerad av LakritstroIIet 2011-04-20 kl. 23:12.