• 2
  • 3
2011-04-20, 22:54
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Sten-Åke Cederhök lär inte ha varit en muntergök privat
Men han var väl heller aldrig rolig. Goa' gubbar e la gött....mitt arsle. På sin överskattad precis som hans Tomas von Brömssen och andra rödvinskommunister som kommit från underhållningsträsket i Göteborg.
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Du känner inte Lasse Åberg, men du kanske är världrekordhållare i usel språkbehandling?
Är du korkad på riktigt?
Vem som helst som såg Disneytajm i början på 80-talet och var tillräckligt gammal för att vara läskunnig minns mediekritiken mot Lasse Åberg och att han är urtråkig privat. Sveriges Television fick nämligen den geniala idén att bjuda kidsen på tecknad film under sommarlovet och inte bara en gång om året på julafton (den amerikanska imperialistiska propagandan kompenserades med Karl-Bertils Julafton av kommunisten Tage Danielsson).

Sagt och gjort, Lasse Åberg sattes att presentera de tecknade filmerna för barnen. I direktsändning. Mannen bakom sällskapsresanfilmerna, dessutom en av Sveriges främste samlare på Musse Pigg-prylar - det kan ju bara inte misslyckas, tänkte snillena till producenter på Sveriges Television.

De hade fel. Sveriges ende kändis med en mustasch vars like endast burits av en viss död tysk diktator satte sig i fåtöljen och snöade in på årtal och vad han tyckte om olika översättningar av svartvita Musse Pigg-seriestrippar från 1940-talet och annat skittråkigt. Kidsen som såg fram mot att roas av ett skojigt barnprogram varvat med tecknad film var i uppror, Aftonbladet rasade (som alltid) och ganska snart efter några program blev herr Åberg utbytt.
Citat:
Ursprungligen postat av ForseteII
Peter Dalle
Sant, han ger ett väldigt koleriskt intryck. Kan tänka mig att han skriker och gråter om vartannat - allt utom att vara rolig.
Citat:
Johan Rheborg kan jag tänka mig är tråkig privat. Den minst roliga i killinggänget
Rheborg har ju en bakgrund som examinerad jurist. Sådana brukar sällan vara roliga privat. Men han kanske är undantaget.
Citat:
Soran (men han är ju tråkig jämt)
För helvete, trådens topic är komiker, inte taniga kurder som är kända för att bråka med sverigedemokrater.
Senast redigerad av LakritstroIIet 2011-04-20 kl. 23:12.
Citera
2011-04-26, 14:26
Medlem
Gomen_Nasais avatar
Helge Skoog (som av någon anledning anses rolig) var en riktig kuk när vi spelade teater för några år sedan.
Citera
2011-04-26, 14:47
Bannlyst
Özz Nujen var tråkig privat när vi träffades sist
Citera
2011-04-26, 20:18
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2BUCKS
Özz Nujen var tråkig privat när vi träffades sist

Han är lika tråkig på scenen.
Robert Gustafsson är väl annars ett bra exempel, nojjig och stel privat.
Citera
2011-07-19, 22:04
Medlem
Peter Haber kanske inte räknas som en regelrätt komiker men har ändå gjort en del roliga roller, Sunes pappa, Dr. Busé i Jönssonligan mm.

Peter råkade sitta med sin familj vid bordet bredvid mig på en resturang en gång, han sa inte ett ord under hela middagen, av det att dömma verkar han rätt torr.
Citera
2011-07-20, 06:58
Medlem
Mogrens avatar
Kungen är ju otroligt rolig i alla lägen. Allt han gör är ju ett stort skämt.
Citera
2011-07-21, 20:37
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Kan ha fel - men inbillar mig att en av Sveriges största och roligaste
komiker Håkan Juholt är väldigt beigegrå privat.

Han ska faktiskt vara rätt trevlig och skojig privat och bra på att pigga upp ett mindre gäng - säkert utmärkt plutonchef.

Det är offentligt som han är tragedi...
Citera
2011-07-22, 00:13
Medlem
Hasse Brontén, vi jobbade ihop förut. Minns inte att han på något sätt ens försökte vara rolig under arbetstid.

Nu kan jag inte uttala mig om han är rolig som komiker, har inte sett honom. Men Peter Wahlbeck
säger ju att han är värdelös. Skulle nog stannat kvar inom Polisen.
Citera
2011-07-22, 00:41
Medlem
Inga av dem är jätteroliga privat. Den jag gillar bäst är Soran. Jävligt laidback, och man fick en skön lugn känsla av att umgås med honom.

Både Robert och Björn Gustavsson är rätt stissiga privat. Betnér gillar jag inte alls. Gillar inte honom på scen och inte privat. Förmodligen för att han är så passiv och ser överlägsen ut samtidigt (han har aldrig varit otrevlig, bara obehaglig på nåt vis). Hans tjej är dock jättefin. Jesper Rönndahl och Sissela Benn är jättegoa och glada, Jonathan Unge (hennes kille) är lite dryg på samma sätt som på scen, men trevlig.

Dominique (orkade inte ens lägga namnet på minnet) är extremt otrevlig. En jävla loser i mina ögon. Hur kan man vara så jävla dryg och inte utrotas av Darwins lagar?
Citera
2012-01-04, 04:51
Medlem
charlezzz173s avatar
kan du inte göra en ny tråd och döpa den till "Komiker som ÄR roliga privat?" istället, då nästan alla kända komiker sagts här.
Citera
2012-01-04, 08:47
Medlem
ramlosablabars avatar
Özz Nujen eller hur han nu stavar sitt namn. Han var RIKTIGT tråkig när han skulle leka pajas och beställa käk på MAX i Malmö för ett tag sedan. Det tog iallafall 5minuter bara att beställa sin hamburgare.

han drog nog 30 "skämt" iallafall, och flera var riktigt roliga i stil med "fick du med min fanta? - nä jag bara skoja" och "jag vill ha en bigmac"

Betedde som som en gris gjorde han också.
Citera
2012-01-04, 10:37
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Men han var väl heller aldrig rolig. Goa' gubbar e la gött....mitt arsle. På sin överskattad precis som hans Tomas von Brömssen och andra rödvinskommunister som kommit från underhållningsträsket i Göteborg.
Nu var ju Sten-Åke en borgare med ursprung i Småland...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in