Citat:
Ursprungligen postat av Dimple
Varför räknar du rånare och mördare som två personer, men god och snäll som en person?

Jag tror att han räknade dem som 3, En Rånare, Mördare och en Hustrumisshandlare. Det är lätt att läsa frågan på båda sätt, dvs att det rör sig om EN person som är både en rånare och är en mördare och är en hustrumisshandlare på en och samma gång.
Frågan kan vara lika valid även om den är skriven med båda synsätten ifråga. han gjorde en bra iaktagelse tycker jag och han gjorde även sin bedömning utefter det.
Man kan även läsa meningen som att man hade och välja mellan EN god person och 3 andra personer.. Vilket som. Att köra pannklapp så fort någon tolkar en mening olika än dig är väll pannklapp om nått?
Sluta märka på småsaker din fjortis.
OT: Militärerna känns korrupta som vill få mig att mörda andra efter deras behag.
Jag skulle i den situationen tro att de har en hemlig agenda och jag skulle nog även tro att de skulle mörda mig direkt efteråt. Därmed, eftersom det var min sista gärning i livet, skulle jag försöka grusa deras planer genom att döda den som de korrupta militärerna INTE ville att jag skulle mörda.
Har ju ingen aning om vad som skulle vara det riktiga då jag bara har den korrupta militärens anekdoter att gå efter men så här sittandes hemma bakom datorn så skulle jag nog knäppa den gode. Sen får vi väll se hur man skulle göra IRL.