2011-04-16, 17:43
Medlem
Hegamons avatar
Har skaffat en av de större valutahandlarprogrammen som finns. Har väl gått plus 30% av insatt kapital på två dagar. Satte in 1800kr för dem som undrar.

Nu ringde en så kallad mäklare upp från forexbrokern och undrade om jag inte kunde sätta in ytterligare ett antal tusenlappar, då skulle jag få en personlig tränare som förklarar hur jag lättare läser grafer och förstår handeln. Skulle få utbildning genom telefon och dels genom material att läsa och se på.

Undrar hur långsiktigt det här kan vara. Är alla dömda att bli förlorare, har jag en rimlig chans att bli framgångsrik eller är det bara bondfångeri?
Citera
2011-04-17, 11:07
Medlem
pyromanzzs avatar
Hegamon det finns en skillnad mellan gambling och trading. Det du gör är det först och jag skulle tipsa dig att slutar nu, innan du förlorar allt. eller skänk pengarna till röda korset eller något om du vill ha valuta för pengarna.

alla har en chans att bli framgångsrika men det är bara runt 5% av alla Forex handlare som blir det! framför allt så behöver du lära dig money management och spendera runt ett till två år och öva på ett demo konto. och snälla spendera inte tusentals kronor på så kallade "kurser", ta ledigt från jobbet för de pengarna och öva öva öva.

Men jag bryr mig inte så mycket, det är så den "5%" tjärnar pengar genom idoter som spenderar alla sin sparpengar.
Citera
2011-04-17, 11:52
Medlem
Vilken broker använder du? Vilken belåningsgrad?

Värt att komma ihåg är att majoriteten av alla brokers som tar emot privatpersoner som satsar så små belopp aldrig lägger ut dina orders på marknaden - de tar motsatt position eftersom de vet att 99% blir bankrutta så småningom.
Citera
2011-04-17, 12:03
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har skaffat en av de större valutahandlarprogrammen som finns. Har väl gått plus 30% av insatt kapital på två dagar. Satte in 1800kr för dem som undrar.

Nu ringde en så kallad mäklare upp från forexbrokern och undrade om jag inte kunde sätta in ytterligare ett antal tusenlappar, då skulle jag få en personlig tränare som förklarar hur jag lättare läser grafer och förstår handeln. Skulle få utbildning genom telefon och dels genom material att läsa och se på.

Undrar hur långsiktigt det här kan vara. Är alla dömda att bli förlorare, har jag en rimlig chans att bli framgångsrik eller är det bara bondfångeri?

Vore intressant att veta vilkan sajt detta är för det låter YTTERST suspekt. Om din mäklare bedriver än seriös verksamhet så tjänar han ungefär 0.01% per affär du gör. Så om du skulle belåna dina 1800, 50x och göra 100 affärer så tjänar han drygt 1000 kronor. Är det verkligen värt för de att ge dig personlig coach, personliga säljasamtal osv för detta. Det verkar mer som att de kommer vilja behålla alla pengar du stoppar in, antingen genom att det hela är ett SCAM och du kan inte plocka ut pengarna eller genom att du "förlorar" alla pengar, men att de är motpart i alla dina affärer så att pengarna går rakt ner i deras fickor.
Citera
2011-04-17, 12:04
Medlem
MidasMulligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Träskmonster

Värt att komma ihåg är att majoriteten av alla brokers som tar emot privatpersoner som satsar så små belopp aldrig lägger ut dina orders på marknaden - de tar motsatt position eftersom de vet att 99% blir bankrutta så småningom.

Stort tack träskmonstret...försökte göra samma poäng i tråden "Hur fungerar en Forex Broker?" men får inte gehör :-)
Citera
2011-04-17, 15:39
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Träskmonster

Etoro, har mest belåningsgraden på 25 eller 50. 25 verkar betydligt säkrare.

Citat:
Ursprungligen postat av MidasMulligan
Vore intressant att veta vilkan sajt detta är för det låter YTTERST suspekt. Om din mäklare bedriver än seriös verksamhet så tjänar han ungefär 0.01% per affär du gör. Så om du skulle belåna dina 1800, 50x och göra 100 affärer så tjänar han drygt 1000 kronor.

Ser faktiskt ingen mening med att sätta in mera pengar. Förlorar jag så ser jag ingen orsak att förlora ännu mera. Personen jag pratade med verkade seriös. Tillräckligt seriös för att veta att de flesta förlorar sina pengar, där ligger väl det aktuella så kallade scamen. Speciellt att det går att belåna både 50-400x.
Senast redigerad av Hegamon 2011-04-17 kl. 15:43.
Citera
2011-04-19, 21:32
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyromanzz
Hegamon det finns en skillnad mellan gambling och trading. Det du gör är det först och jag skulle tipsa dig att slutar nu, innan du förlorar allt.

1800kr har nu vuxit till 2436kr. Avsikten är gambling och målet är 10tusen kr. Med den här takten är jag där ganska snart.
Citera
2011-04-20, 01:32
Medlem
Varför ta ut pengarna när du klarar av dessa resultat.
Borde bara ta en vecka eller två för dig att nå miljonen
Citera
2011-04-20, 11:22
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yawning
Varför ta ut pengarna när du klarar av dessa resultat.
Borde bara ta en vecka eller två för dig att nå miljonen

Förlorat pengar på valutahandel nyligen? Det händer den bästa, men i ditt fall kanske du skulle läst på lite mera och ta med förlust i beräkningarna.
Senast redigerad av Hegamon 2011-04-20 kl. 11:25.
Citera
2011-04-20, 12:09
Medlem
Karks avatar
Läs denna tråd så får du en liten förståelse för hur forexmäklarindustrin fungerar.

http://www.forexfactory.com/showthread.php?t=7484
Citera
2011-04-21, 21:18
Medlem
tgb123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kark
Läs denna tråd så får du en liten förståelse för hur forexmäklarindustrin fungerar.

http://www.forexfactory.com/showthread.php?t=7484

Äta eller ätas upp ... dock inte lika mycket bluff och båg som med andra marknader ... men har det inte blivit mer s.k "likviditet på marknaden" (ren manipulation) med fler gap(slip)/spikar från banker osv?
Senast redigerad av tgb123 2011-04-21 kl. 22:09.
Citera
2011-12-27, 23:55
Medlem
Screwbaccas avatar
Haha, det här är humor på hög nivå, DU av alla människor säger till folk att läsa på?

Du verkar inte förstå att han faktiskt drev med dig, men nog om det, kan vi inte få en uppdatering hur det går för dig? Tillbaka i gruvan och hämtar lön som alla andra igen eller vart du valutamiljonär?

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Förlorat pengar på valutahandel nyligen? Det händer den bästa, men i ditt fall kanske du skulle läst på lite mera och ta med förlust i beräkningarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in