2011-04-16, 15:36
Medlem
+Obi+s avatar
Nu tycker jag att vi borde få bort inläggsräknaren, i alla fall placera den endast på profilsidan. Folk kommenterar vad andra redan sagt fast i andra formuleringar bara för att få count +1. Detta posthoreri skapar en dimma av skit, som man sedan måste, sida efter sida bläddra igenom bara för att hitta de diskussioner som är något intressant och nytt till topic.

Nu säger jag inte att det skulle ta bort allt, men folk skulle inte bry sig lika mycket att kommentera om de inte höjdes i någon slags "status". Vi behöver inte inläggsräknaren för att se om någon är trovärdig eller inte. Registreringsdatum borde räcka till det.

Jag ser ingen anledning till varför vi ska ha inläggsräknare, för jag ser hellre kvalité än kvantitet.
Citera
2011-04-16, 15:42
Medlem
-Orko-s avatar
Hur förklarar registreringsdatum trovärdigheten?
Citera
2011-04-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av +Obi+
Nu tycker jag att vi borde få bort inläggsräknaren, i alla fall placera den endast på profilsidan. Folk kommenterar vad andra redan sagt fast i andra formuleringar bara för att få count +1. Detta posthoreri skapar en dimma av skit, som man sedan måste, sida efter sida bläddra igenom bara för att hitta de diskussioner som är något intressant och nytt till topic.

Nu säger jag inte att det skulle ta bort allt, men folk skulle inte bry sig lika mycket att kommentera om de inte höjdes i någon slags "status". Vi behöver inte inläggsräknaren för att se om någon är trovärdig eller inte. Registreringsdatum borde räcka till det.

Jag ser ingen anledning till varför vi ska ha inläggsräknare, för jag ser hellre kvalité än kvantitet.
Jag tror det är en dålig idé, många tror jag bara tar sig tid att läsa en fråga men skiter i att svara på den för att dom "får inte ut någonting" av att svara på den, det tar bara upp deras tid. Jag tycker själv som dig att kvalitet ska gå före kvantitet, men jag tror också att det inte funnits någon kvalitet på forumet om inte kvantiteten är här. Svårt att förklara, men det är mitt tycke iaf.

Edit: En bra tanke, men hade inte fungerat.. (tror jag då alltså..)
Citera
2011-04-16, 15:45
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Hur förklarar registreringsdatum trovärdigheten?

Duga då. Antal inlägg ger väl ingen trovärdighet heller. Man ska ju fortfarande kunna läsa ens tidigare inlägg för att få en uppfattning hur personen i fråga skriver.
Citera
2011-04-16, 15:49
Medlem
hokoris avatar
Höjda "straff" för direkt posthoreri är väl den vettigaste lösningen till "problemet".
Citera
2011-04-16, 15:51
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Höjda "straff" för direkt posthoreri är väl den vettigaste lösningen till "problemet".

Visst posthoreri är inte emot regelboken. Dvs, svara till topic som redan 235 st andra redan gjort.
Citera
2011-04-16, 15:51
Medlem
DarknessNightmares avatar
ja ta bort detta så blir Ruskigbuss (Einstein )stolt,inte kul att leda denna liga efter att ha bott här senaste
10 åren dag in och ut.

Senast redigerad av DarknessNightmare 2011-04-16 kl. 15:54.
Citera
2011-04-16, 15:53
Medlem
Drumsticks avatar
Måste tyvärr säga att det här är den sämsta idén jag hört om.
Jag ser inte det som ett problem över huvud taget. Jag tycker dessutom det är intressant att se hur många inlägg folk har gjort, utan att behöva gå in på profil å dylikt.

Klart fan man skall kunna se hur många inlägg en användare har gjort. Om du nu har problem med att se hur många inlägg folk har gjort eller någon "status"-fråga så får du väl skita i att titta på det?

Folk sitter på forum, skriver, postar etc, som det brukar vara på forum, det är så det är och jag tycker det är skitbra. Sedan om folk återberättar samma saker, självklart är det dåligt men jag tycker inte det är en sådan big jävla deal att jag överhuvud taget reflekterar över det och tycker inte det är någonting märkvärdigt.

Stäng denna tråd.
Senast redigerad av Drumstick 2011-04-16 kl. 15:56.
Citera
2011-04-16, 16:34
Bannlyst
Det är la skit samma hur mycket man har postat? eller?
Jag kan inte se någon fördel med det du skriver.. tycker att vi skall ha kvar det.
Citera
2011-04-16, 17:08
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Jag anser också att den bör tas bort. Folk skriver mycket skit för att öka postcount, så det hade varit en ganska enkel förändring för att minska mängden skitinlägg på forumet. (Många andra forum har också gjort det av samma anledning.)

Dessutom finns det redan en inläggsräknare i profilen så man skulle fortfarande kunna utröna all viktig information ur den, som t.ex. när man får tillgång till Papperskorgen #2.
Citera
2011-04-16, 17:42
Medlem
+Obi+s avatar
Räknaren är för centrerad helt enkelt.
Citera
2011-04-16, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merkwurdigliebe
Jag anser också att den bör tas bort. Folk skriver mycket skit för att öka postcount, så det hade varit en ganska enkel förändring för att minska mängden skitinlägg på forumet. (Många andra forum har också gjort det av samma anledning.)

Vad som är skit är högst subjektivt. Jag tror mkt av den goa känslan skulle försvinna om vi tog bort inläggsräknaren.

Lättare att ta bort de medlemmar som klagar ist, typ du och TS: tror ni verkligen er åsikt är så viktig så folk inte skulle klara sig utan er? Jag tror folk hellre behåller inläggsräknaren än er två dönickar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in